دانلود و خرید کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران الیزابت ال. شونفلت ترجمه سیدمحمدکاظم واعظ موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران اثر الیزابت ال. شونفلت

کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران

معرفی کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران

کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران نوشتۀ الیزابت ال. شونفلت و ترجمۀ سید محمدکاظم واعظ موسوی و امیر دانا است. این کتاب را نشر ویراست منتشر کرده است.

درباره کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران

درحالی‌که امروزه ورزشکاران و مربّیان کاملاً از اهمیت مهارت‌های ذهنی در دستیابی به عملکردهای موفق آگاه هستند، تعداد کمی از آن‌ها می‌دانند که این مهارت‌ها چیست و یا چگونه می‌توان آن‌ها را به دست آورد و بهبود بخشید. غالباً این مهارت‌های مهم به شعارهای ساده "فقط به خودباور داشته باشید" یا "مثبت فکر کنید" تنزل می‌یابد. کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران بر اساس یافته‌های تحقیقات، مهارت‌های ذهنی خاصی را که با عملکرد سطح بالا در ارتباط است، به‌روشنی برشمرده، تعریف کرده و توضیح می‌دهد. این کتاب ابزارها و دستورالعمل‌های بسیار ارزشمندی برای ارزیابی مهارت‌های ذهنی و تمرینات دقیق برای بهبود هر مهارت را ارائه می‌دهد.

مؤلف با فراهم‌کردن فرصت‌های مختلف در زمینه عملکرد ورزشی کار بزرگی انجام می‌دهد و تمرینات فوق‌العاده‌ای را برای پرداختن به این زمینه‌های اصلی ارائه می‌دهد. مثال‌های خاصی از انواع ورزش‌ها ارائه می‌شود که فایده تمرینات را حتی بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد. این کتاب برای کلاس‌های آموزش مهارت‌های ذهنی بسیار مفید خواهد بود

در این اثر بینش، استراتژی‌ها و تمرینات مؤلف در بیش از ۳۵ سال کار به‌عنوان روان‌شناس عملکرد با ورزشکاران در بسیاری از سطوح مسابقات به اشتراک گذاشته شده است. بزرگ‌ترین دارایی این کتاب، تعداد زیادی کاربرگ و تمرین مفید است. این موارد را می‌توان به‌راحتی برای ورزشکاران و مربیان در هر رشته ورزشی و در هر سطح عملکرد، یا برای مشاوران عملکرد ذهنی که می‌خواهند "جعبه‌ابزار" خود را گسترش دهند، تطبیق داده و اعمال کنید. این رویکرد عملی کمک می‌کند تا پیام اصلی شونفلت برجسته شود: تلاش برای دستیابی به برتری رقابتی. مهارت‌های ذهنی برای ورزشکاران یک منبع عالی برای کمک به راهنمایی و شکل‌گیری این روند است.

این کتاب منبع جدید، و ابتکاری برای آموزش و پشتیبانی ورزشکاران و مربیان به شمار می‌آید. درحالی‌که بدون شک شونفلت مهارت‌های ذهنی را با درنظرداشتن مخاطب نسبتاً خاصّی مطرح کرده است، امّا بسیاری از مفاهیم و فنونی که وی با چنین جزئیات مفصل و پیچیده‌ای توصیف می‌کند، کاربرد بسیار گسترده‌تری دارند. به معنای واقعی کلمه، "مهارت‌های ذهنی" در همه حوزه‌ها و فراتر از قلمرو ورزش محبوب است.

خواندن کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

مطالعه کتاب مهارت‌های ذهنی برای ورزشکاران برای هر روان‌شناس ورزشی که با ورزشکاران و مربّیان کار می‌کند، لازم است.

درباره دکتر الیزابت ال. شونفلت

دکتر الیزابت ال. شونفلت، استاد دانشگاه در دپارتمان علوم روان‌شناختی در دانشگاه کنتاکی غربی، آمریکا، روان‌شناس عملکرد با بیش از ۳۵ سال سابقه در حوزه کسب‌وکار، صنعت، دولت، آموزش‌وپرورش و ورزش و همکاری با افراد، تیم‌ها و سازمان‌ها جهت دستیابی به برتری است.

بخش‌هایی از کتاب مهارت های ذهنی برای ورزشکاران

اگرچه برخی بر این باورند که ۹۰ درصد عملکرد ما ذهنی است، امّا در عمل با چیز دیگری مواجه هستیم. اگر شما ورزشکاری حرفه‌ای هستید که برای مثال در مسابقات بین دانشگاهی هم شرکت کرده‌اید، مهارت‌های ذهنی می‌توانند عملکرد شما را در حدود ۱۰ درصد بهبود بخشند. ورزش در سطح بالا نیازمند ترکیبی از توانایی، به‌کارگیری شیوه مناسب، استراتژی، تمرین زیاد و البته، مهارت‌های ذهنی است. بهبود ۱۰ درصدی عملکرد ورزشکار که با استفاده از مهارت‌های ذهنی حاصل می‌شود به این معناست که وقتی بازیکن گلف با ۸۰ ضربه به هدف خود می‌رسد، بتواند با این مهارت‌ها با ضربات کمتری پیروز شود؛ شناگری که ۱۰۰ متر شنای پروانه را در ۷۵ ثانیه انجام می‌دهد بتواند این زمان را به ۶۸ ثانیه کاهش دهد؛ ضربه زننده در بازی بیسبال که به توپ با سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت ضربه می‌زند، بتواند این سرعت را به ۲۷۵ مایل در ساعت افزایش دهد، بازیکن بسکتبال که ۶۸ درصد پرتاب‌های آزادش وارد سبد می‌شود، این آمار را به ۷۵ درصد ارتقا دهد. تقریباً در تمام ورزش‌ها، بهبود ۱۰ درصد پیشرفتی قابل‌توجه است. ورزشکاران، در هر سطحی که باشند، می‌توانند عملکرد خود را با استفاده از مهارت‌های ذهنی بهبود بخشند. ورزشکاران موفّق با روش معقول، استراتژی خوب و عزمی راسخ می‌توانند در رشتهٔ خود به جایگاه رفیعی دست یابند. افراد تازه‌کار، متوسط و حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از مهارت‌های ذهنی، عملکرد خود را ۱۰ درصد بهبود بخشند، امّا باید به مسئله مکانیک و استراتژی در ورزش نیز دقّت کنند. این ورزشکاران، درست مانند ورزشکاران نخبه، باید با مربّی خود نهایت همکاری را داشته باشند. تمرین سنجیده تحت هدایت مربّی و تمایل برای تمرین طولانی‌مدّت، پیش‌نیاز استفاده از مهارت‌های ذهنی جهت ارتقای عملکرد است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۵۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان