دانلود و خرید کتاب مدل های کسب و کار در اقتصاد دورانی روبرتا دی انجلیس ترجمه حسین دیده‌خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل های کسب و کار در اقتصاد دورانی اثر روبرتا دی انجلیس

کتاب مدل های کسب و کار در اقتصاد دورانی

معرفی کتاب مدل های کسب و کار در اقتصاد دورانی

کتاب مدل های کسب‌وکار در اقتصاد دورانی نوشتۀ روبرتا دی انجلیس و ترجمۀ حسین دیده‌خانی و محمود ابراهیمی و احمد مهرابیان و فیروز یازرلو است. نشر ویراست این کتاب را در سال ۱۳۹۹ منتشر کرده است.

درباره کتاب مدل های کسب‌وکار در اقتصاد دورانی

امروزه، مقیاس بحران‌های اکولوژیکی و اجتماعی به حد بی‌سابقه‌ای رسیده و تقاضا برای فعالیت جهت تغییر این مسیر افزایش‌یافته است. دررابطه‌با چگونگی حل مشکلات محیطی به شکل مؤثرتر، این کتاب به رویکردهای کلام و سیستمی و همچنین مسئولیت‌های خرد و فردی نمی‌پردازد. در مقابل، تمرکز کتاب روی شرکت‌ها و نقش آنها در گذار به سمت اقتصاد سازگار با محیط‌زیست است. تلاش از سوی شرکت‌ها منجر به کاهش این اثر منفی شده و در نتیجه درخواست برای فعالیت "بیشتر" آنها افزایش‌یافته است. در این راستا سؤالات مختلفی مطرح می‌شوند: منظور از "بیشتر" چیست؟ و اینکه آیا می‌توان از مفاهیم توسعۀ پایدار و پایداری سازمانی الهام گرفت یا خیر؟ با وجود این مسئله که توسعۀ پایدار از اواخر دهۀ ۱۹۸۰ یک مفهوم مبهم بوده و ابتکار عمل‌ها در حوزۀ پایداری سازمانی در حال گسترش است، این کتاب بر این باور است که پاسخ این سؤالات را باید در جای دیگری جستجو کرد. بخصوص، در مدل نوظهور و قدرتمندتری برای اقتصاد که در مرزهای اکولوژیکی فعالیت کرده و در سراسر جهان الهام‌بخش افراد پیشگام برای تجدیدنظر در شیوه‌های کسب‌وکار خود بوده است، و تحت عنوان "اقتصاد دورانی" شناخته می‌شود.

با پیشنهاد فرایندهای صنعتی با استفادۀ کارآمد از منابع و بازتابی از کارکرد چرخشی یک اکوسیستم است که مفهوم هدررفت در آن جایی ندارد، پیاده‌سازی اقتصاد دورانی می‌تواند اثر مثبت و معنی‌داری روی سیستم‌های تولید و مصرف داشته باشد و تفکر اقتصاد دورانی در حوزۀ کسب‌وکار، سیاست و دانشگاه مورد توافق عموم قرار گرفته است. نقش شرکت‌ها در مدل اقتصاد دورانی حیاتی است چرا که نوآوری مدل کسب‌وکار نقشی اساسی در دستیابی به این نوع اقتصاد دارد. اگرچه در مقالات دانشگاهی و آثار متخصصین شواهدی از عناصر، دسته‌ها، استراتژی‌ها، چارچوب، طرح و الگوهای مدل‌های کسب‌وکار دورانی دیده می‌شود، اما مفهوم مدل کسب‌وکار دورانی به طور مشخص درک نشده که این امر پیامدهای منفی برای نظریه‌پردازی و پیاده‌سازی مدل در عمل دارد. علاوه بر این، درک نظری مدل‌های کسب‌وکار دورانی تا به امروز به‌شدت محدود بوده است. ازاین‌رو، کتاب حاضر با پرداختن به مجموعه‌ای از گزاره‌ها که در نهایت به مفاهیمی مقدماتی از مدل کسب‌وکار دورانی ختم می‌شود و یک گام محکم به سمت شفافیت و نظریه‌پردازی در آثار موجود محسوب می‌شود، اثری مثبت در حوزۀ اقتصاد دورانی و مدل‌های کسب‌وکار دارد. همچنین مبنای نظری مدل‌های کسب‌وکار دورانی دررابطه‌با منطق استفاده از آنها بررسی می‌شود. زمینه‌ها و چارچوب‌های مفهومی کلیدی مورداستفاده در کتاب از آثار دانشگاهیان و متخصصین حوزۀ اقتصاد دورانی و همچنین مدل کسب‌وکار، مدیریت استراتژیک و نهادگرایی نوین اتخاذ شده است. زمینه‌های مفهومی در کنار مثال‌های مرتبط با شیوه‌های اقتصاد دورانی قرار گرفته که از داده‌های ثانوی گرفته شده است.

خواندن کتاب مدل های کسب‌وکار در اقتصاد دورانی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به مدیریت و کسب‌وکار می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخش‌هایی از کتاب مدل های کسب‌وکار در اقتصاد دورانی

کدام مفاهیم و مدل‌ها می‌توانند به‌صورت موفق منجر به اقتصادی شوند که از نظر اکولوژیکی مناسب باشد و بتواند شرکت‌ها را به شکلی مؤثر در فرایند توسعه دخالت دهد؟ در بخش مقدمه کتاب پیرامون دیدگاه این اثر بحث کردیم؛ بنابراین، جای تعجب نیست که پاسخ به این سؤال ریشه در اقتصاد دورانی داشته باشد که محل تمرکز این کتاب است. مخصوصاً، در بخش دوم (از بخش ۲.۳ به بعد)، تفکر اقتصاد دورانی، خاستگاه، اصول و تفاوت آن از نظر خاستگاه و بستر و برخی جوانب مهم از این مفهوم مطرح می‌شود. بااین‌وجود، برای ارائۀ شرحی دقیق‌تر و جامع‌تر از دیدگاه کتاب و در نتیجه پاسخ به سؤال این فصل، اولین بخش فصل (بخش ۲.۲) به جوانب مهم مفاهیم توسعۀ پایدار و پایداری سازمانی می‌پردازد. همچنین به طور مختصر سایر پیشنهادهای برای رفتن به سمت یک اقتصاد با پایداری اجتماعی و محیطی بیشتر مطرح می‌شود. نواقص مفهوم توسعۀ پایدار، پایداری سازمانی و سایر مدل‌ها مرور شده و دلائل قدرتمند بودن اقتصاد دورانی برای تحول مثبت اقتصاد و فعالیت آن در مرزهای اکولوژیکی ارائه می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۵۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان