دانلود و خرید کتاب گل‌هایی که در جهنم می‌رویند سمیرا امیرخانی دهکردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گل‌هایی که در جهنم می‌رویند اثر سمیرا امیرخانی دهکردی

کتاب گل‌هایی که در جهنم می‌رویند

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گل‌هایی که در جهنم می‌رویند

«گل‌هایی که در جهنم می‌رویند» رمانی نوشته سمیرا امیرخانی دهکردی( -۱۳۵۳)، نویسنده ایرانی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«روز دادگاه رسید، سالن دادگاه پر از خبرنگار بود که در انتظار نتیجه این نبرد بودند و در روزهای گذشته با مقالات خود اهمیت و حساسیت دادگاه را بالاتر برده بودند. هنوز تا زمان دادگاه ساعتی باقی مانده بود که خبرنگاران به امید صحبتی هر چند کوتاه با یکی از طرفین در دادگاه حاضر شده بودند.

هرکدام از اهالی شهر که اهل خواندن روزنامه‌ها، مخصوصاً قسمت حوادث بودند از تمام ماجرا باخبر بودند و جریان را با شرح و تفصیلات برای نزدیکان خود تعریف می‌کردند، هر کس ماجرای زندگی اردشیر و مهران را می‌شنید نسبت به موضوع عقیده‌ای پیدا می‌کرد، اکثر خانم‌ها اردشیر را مقصر می‌دانستند و اعتقاد داشتند مردی که در زمان حیات همسرش، زن دیگری را عقد کرده باشد باید انتظار مخفی ماندن چنین رازی را از طرف همسر خیانت دیده‌اش داشته باشد.

اما مهران هم به نوعی در این جریان نقش داشته است. او خواهرش را در بدترین شرایط تنها گذاشته بود و زمانی به ایران بازگشت که دیگر وجودش برای خواهر بیچاره‌اش فایده‌ای نداشت، خانم‌ها از هر طرف به ماجرا نگاه می‌کردند، تنها برای مهراوه دلسوزی می‌کردند. اما آقایان اعتقاد داشتند، اردشیر در زمانی ازدواج دوم را انجام داد که فکر می‌کرد همسرش دیگر قادر نیست بچه‌دار شود و طبعاً بچه دار شدن آرزو و خواست طبیعی هر انسانی است، بنابراین مهراوه باید به جای آن‌که یک طرفه به قاضی می‌رفت و اردشیر را محکوم می‌کرد به او فرصت جبران می‌داد.»

نظرات کاربران

zeinab
۱۳۹۵/۰۵/۱۲

فوق العاده

ketabkhan
۱۳۹۸/۰۶/۰۲

داستان و موضوعی متفاوت با پرداخت مناسب. بسیار منطقی و پخته و بدون اغراق و شعار. شخصیت ها خوب پرداخت شدن و در طول داستان باهاشون آشنا می شی. داستان پرمحتوا و غنی بود. حرف های زیادی برای گفتن داشت. فقط

- بیشتر
900781
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

من از خواندن این کتاب واقعا خسته شدم. هیچ جاذبه ای نداشت.

math
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

داستان جالبی داشت. اما قلم نویسنده روان و دلنشین، آنطور که من دوست دارم، نبود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
خشم و نفرت شمشیر دولبه‌ای است که اول کسی را که آن را در دست گرفته است زخمی‌ می‌کند.
-Dny.͜.
شاهزاده خانم میراث دار همان زنانی بود که در حرمسراهای شاهان قاجاری گاه از سر بیکاری یا حسادت به هووهای خود، چنان به جان هم می‌افتادند که اگر خواجه گان حرم و ترس از خشم شاه نبود حاضر بودند با ناخن‌های خود چشم رقیبانشان را از حدقه بیرون بیاورند.
-Dny.͜.
زندگی به او یاد داده بود باید عزیزانش را دوست داشته باشد اما نباید به آن‌ها وابسته شود چون تقدیر انتهایی هر انسانی مرگ است
-Dny.͜.

حجم

۲۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۵۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان