دانلود و خرید کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی کورس خوشبخت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی اثر کورس خوشبخت

کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی

معرفی کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی

کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی نوشته کورس خوشبخت و سجاد رحیمی مقدم است. این کتاب را انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر کرده است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی

هم‌اکنون بزرگ‌ترین چالش‏ جامعۀ بشری، تأمین غذای کافی و سالم برای جمیعت رو به افزایش دنیاست. برای رسیدن به این هدف، ما نیاز داریم به همۀ سیستم‌های کشاورزی و تولید غذا توجه داشته باشیم و آن‌ها را در نظر بگیریم. با وجود این، در آینده تأمین غذای بشر مستلزم مدیریت پایدار منابع و نهاده‌های تولیدی است.

باغکشت‌ها از جمله سیستم‌های پایدار کشاورزی است که در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ است. این شیوۀ کشاورزی معیشتی در سه دهۀ گذشته و عمدتاً بنا به دلایلی که در ادامه مطرح می‌شود توجه بسیاری به خود جلب کرده است. باغکشت‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برای پژوهش و طراحی سامانه‌‏های کشاورزی پایدار موضوع جالبی می‌سازد، مانند چرخۀ کارایی عناصر مغذی، تنوع زیستی بالا، استفادۀ کم از نهاده‌‏های خارجی و پتانسیل حفاظت خاک. همچنین مشخص شده است که با‏غکشت‏ها برای خانوارها عرضه‌ای متنوع و با ثبات از فراورده‌‏ها و سودمندی‏های اجتماعی‌ـ اقتصادی فراهم می‏کند.

باغکشت به سامانۀ سنتی کاربری سرزمین در پیرامون خانه‏‌ها اشاره دارد که گونه‌‏های مختلفی از گیاهان در آن پرورش یافته و به وسیلۀ اعضای خانواده نگهداری می‌شوند و فراورده‌‏های آن‌ در وهلۀ نخست به منظور مصرف خانوار است. در واقع این مؤلفه پلی میان مؤلفه‏‌های زیستی و اجتماعی است که گونه‌‏های کاشتی و اکوسیستم‌های طبیعی را به هم پیوند می‌دهد و از تنوع گونه‏ای و ژنتیکی نگهداری می‌کند. این سیستم‌های کشاورزی به طور ویژه بسیاری از تاریخ کشاورزی را در خود حفظ می‌کند، چون مکان‏هایی است که بسیاری از گونه‌‏های گیاهی مفید در آن در طی زمان‌های طولانی در معرض رژیم‌های مدیریتی فشرده بوده‌ است. در طول سالیان، کشاورزان گونه‌‏های گیاهی مورد پسند خود را کاشته‌اند و به همین سبب باغکشت‏ها ذخیره‌گاه‏ منابع بالفعل و بالقوه و نیز جایگاهی حیاتی برای گزینش و اهلی‏سازی برخی از گونه‌‏های گیاهی‌اند.

با وجود اهمیت بالای این سیستم‌های کشاورزی و همچنین سهم بالای آن در تولید غذا و مدیریت پایدار منابع، کمتر به معرفی و تبیین اهمیت آن‌ها پرداخته شده است. این کتاب سعی دارد اطلاعات جامعی در اختیار پژوهشگران قرار دهد. 

خواندن کتاب باغکشت ها و تنوع زیستی کشاورزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان کشاورزی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۵٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان