دانلود و خرید کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم زهرا سروری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم اثر زهرا سروری

کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم

معرفی کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم

کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم نوشته زهرا سروری است. این کتاب را انتشارات امید کویر منتشر کرده است و به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را تغییر دهید.

درباره کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم

این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را تغییر دهید. این کتاب به شما کمک می‌کند، تیپ شخصیتی‌تان را پیدا کنید و بعد از آن به سراغ دانستنی‌های شخصیتتان بروید. ما انسان‌ها حتی زمانی که به مسافرت، کنسرت، سرِ کار، مهمانی و ... می‌ریم، رفتار متفاوتی داریم. همان‌طور که هیچ‌کدام از انگشت‌های دست ما با هم یکی نیستند، تیپ‌های شخصیتیِ ما انسان‌ها، حتی خواهر و بردار دوقلو هم مثل هم نیستند. پس با فهم، درک و یادگیری این مهارت، شما بهتر می‌توانید هم با خودتان و هم با اطرافیانتان کنار بیایید.

تیپ‌های شخصیتی هم مثل رنگ چشم و دیگر ویژگی‌های اکتسابیِ ما، از بچگی درون ما شکل گرفته‌اند و کاملاً ارثی هستند. رشد و پرورش ما و حضور و شکل‌گیریِ ما در جامعه و خانواده، موجب شد که بسیاری از این تایپ‌های شخصیتی کم‌رنگ و نادیده گرفته شوند. در اینجا مهارتی را به شما آموزش می‌دهم که این مهارت به ما کمک می‌کند که آن خصوصیات و ویژگی‌های درونی‌ای که داشتیم و به هر دلیلی کم‌رنگ شده بود، با یاد گرفتن این مهارت یعنی MBTI آن‌ها را پررنگ کنیم و با خود درونی‌مان بیشتر آشنا شویم. خودمان را بازیابی کنیم و از نو روی نقاط کم‌رنگمان رنگی پررنگ بزنیم.

خواندن کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند خودشان را بهتر بشناسند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب چگونه خودمان را بهتر بشناسیم

تیپ‌های شخصیتی در MBTI

ما انسان‌ها دو ویژگی داریم که یکی از آن دو را خودآگاهانه انجام می‌دهیم. کارهایی که با میل و اختیار خودمان است و تریت۲ نامیده می‌شوند. دیگر تایپ شخصیتی ما در ژنتیک ما و غیرعمد است. خیلی از مواقع چون فرق بین این دو را نمی‌دانیم و بلد نیستیم، به یکدیگر برچسب‌هایی می‌زنیم و از دست هم دلخور می‌شویم.

خب! تا اینجا متوجه شدیم که معنیِ لغوی MBTI چیست.

ما با شناختن تیپ‌های شخصیتی خودمان می‌توانیم متوجه شویم که هم خودمان و هم دیگران در چه چیزهایی با ما متفاوت هستند و به این پذیرش و درک و آگاهی برسیم که همۀ ما درست است که انسان‌هایی مثل هم هستیم اما تیپ‌های شخصیتی مختلف و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را داریم. به نظر من، هیچ‌چیز بهتر از خود‌شناسی نیست چون از خودشناسی به دیگرشناسی هم دست پیدا می‌کنیم و می‌توانیم دنیا را جایی بهتر برای زندگیِ خودمان و اطرافیانمان و به‌خصوص شریک عاطفی‌مان تبدیل کنیم.

انسان‌ها در شانزده تیپ شخصیتی مختلف دسته‌بندی می‌شوند.

این تیپ‌ها در چهار بُعد جداگانه به شرح زیر تقسیم می‌کنیم:

بُعد اول) ما از کجا انرژی می‌گیریم؟

بُعد دوم) اطلاعات را چگونه از محیط دریافت می‌کنیم و چگونه ارائه می‌دهیم؟

بُعد سوم ) تصمیم هایی که میگیریم چگونه هست؟

بُعد چهارم) دنیای پیرامونمان را چطور سازماندهی و تنظیم می‌کنیم؟

آغاز سفر خودشناسی 

در بُعد اول شخصیتی، به دو دستۀ درون‌گرا و برون‌گرا تقسیم می‌شویم که ویژگی‌های خاص خودمان را داریم. مثلاً درون‌گراها همیشه جاهای خلوت و آرام و تنها را بیشتر دوست دارند اما برون‌گراها، آدم‌های شلوغ و پر جنب‌وجوشی هستند و همیشه دوست دارند اطرافشان شلوغ باشد و به درد شغل‌هایی می‌خورند که با انسان‌های زیادی سر و کار داشته باشند. و اما درون‌گراها به درد شغل‌هایی می‌خورند که مستقل هستند و تنهایی از پس آن‌ها بر‌می‌آیند.

به عنوان مثال، زوجی را در نظر بگیرید که یکی از آن‌ها درون‌گرا و دیگری برون‌گراست. فرد برون‌گرا دوست دارد همیشه خانه‌شان شلوغ باشد، مهمانی بدهند و دیگری دوست دارد خانه‌شان همیشه ساکت و خلوت باشد چون انرژی هر دو طرف از محیطشان گرفته می‌شود.

نظرات کاربران

Asra
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

کتاب خوبی برای مفهمیدن MBTI هست. اما میتونست بهتر و باز تر و بیشتر توضیح بده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
کودکی که حسی است، در ژیمناستیک خیلی می‌تواند موفق باشد یا کودکی که شمی است، با وسایلی که در خانه وجود دارد با ابتکار چیزی می‌سازد که اگر اطرافیان ببینند، تعجب می‌کنند که با ساده‌ترین اشیاء بهترین و کاربردی‌ترین چیزها را می‌سازد. نباید کارکرد قالب و اصلی تخریب شود و یا حتی مسخره
sina
فرد با اعتماد‌به‌نفس فردی تواناتر نیست بلکه انسانی است که توانمندی‌هایش را می‌بیند و برایشان ارزش قائل است.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
خودشناسی یعنی پذیرش خود و شناخت اطرافیان. در مذاکرات و جلسات و در محل کار در برابر کارمندان و مدیران بهتر از قبل ارتباط مؤثر برقرار می‌کنید و مذاکرات بُرد بُرد خواهید داشت. از خیلی درگیری‌ها و انتقادات با خودشناسی و دیگرشناسی جلوگیری می‌کنید و تبریک به شمایی که این قدم بزرگ را برای خود و شناخت بیشتر خود برداشتید.
Afsaneh Shafiee

حجم

۴۱۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۴۱۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان