دانلود و خرید کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه محمود اژدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه اثر محمود اژدری

کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

نویسنده:محمود اژدری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه کتابی در حوزه معماری نوشته محمود اژدری است. این اثر یک کتاب راهنما جهت طراحی بهتر و آموزش مفاهیم طراحی معماری در حوزه معماری دیپلماتیک است. 

درباره کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

محمود اژدری معتقد است طراحی یک روند آکادمیک، هنری و کاربردی است که در حوزه‌های مختلف می‌توان آن را در معماری تعریف کرد و هر ایده‌ای در این فرایند محترم بوده و قابل ارج نهادن است پس باید به همه طرح‌های معماری احترام گذاشت و قبل از نقد حتماً به حالات روحی و وضعیت کاری معمار آن بنا توجه کامل داشت.

محمود اژدری در کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه سعی کرده زمینه طراحی معماری دیپلماتیک را وارد واژگان رشته معماری نماید و با این کار کیفیت طراحی سفارتخانه‌ها که نماینده هویت، تاریخ و نماینده هنر یک ملت و کشور در کشور بیگانه دیگر است را به‌حداعلا برساند و سپس نمونه‌هایی از طراحی‌های انجام‌گرفته در این حوزه را معرفی کند.

خواندن کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی دانشجویان و معماران عزیز می‌توانند به‌عنوان راهنمایی در حوزه معماری سیاسی از این کتاب استفاده کرده و آن را به‌عنوان مرجع در طراحی معماری دیپلماتیک بکار ببندند. متأسفانه معماری دیپلماتیک در بین موضوعات معماری خیلی مغفول مانده است و این مسئله باعث شده کمتر به معماری سفارتخانه‌ها بپردازند و کتاب‌های بسیار کمی در این حوزه تألیف شده است.

درباره محمود اژدری

محمود اژدری معمار و دانش‌آموخته رشته مهندسی معماری و پژوهشگر حوزه معماری، شهرسازی و فلسفه است. ایشان در حال حاضر پژوهشگر دوره دکترای معماری هستند. کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه دومین اثر او در حوزه طراحی معماری است. از ایشان مقالات و کتاب‌های بسیاری در حوزه معماری و شهرسازی، حوزه معماری ایرانی اسلامی و حوزه معرفت‌شناسی موجود است.

فهرست کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

نامه‌ای به خوانندگان

مقدمه

نگاهی به تاریخچه دیپلماسی و شکل‌گیری سفارتخانه‌ها

فصل اول: بررسی ویژگی‌ها و ضوابط معماری

فصل دوم: معماری سفارتخانه‌های کشورها در ایران

فصل سوم: معماری سفارتخانه‌های کشور ایران در دیگر کشورها

فصل چهارم: روند طراحی یک نمونه بنای دیپلماتیک

بخشی از کتاب معماری دیپلماتیک؛ طراحی سفارتخانه

نگاهی به تاریخچه دیپلماسی و شکل‌گیری سفارتخانه‌ها دیپلماسی یکی از عوامل مهم، بارز و نشان‌دهنده هویت یک حکومت است که تاریخچه‌ای دیرین و حتی به قدمت تاریخچه شهرها دارد اولین سفرای ثابت متعلق به واتیکان بوده که به استانبول فعلی فرستاده می‌شدند (قرن هشتم بعد از میلاد مسیح). دیپلماسی مدرن در دوران رنسانس پدید آمد. در قرن سیزدهم بعد از میلاد مسیح در شهر تبریز نمایندگانی از امپراطوری جنوا (ایتالیا) حضور دائم داشتند. بسیاری از سنت‌های امروزی دیپلماسی در ایتالیای قرون چهاردهم و پانزدهم شکل گرفتند. به‌عنوان‌مثال ضرورت تسلیم اعتبارنامه (استوارنامه) سفرای جدید به رئیس حکومت (رئیس‌جمهور) کشور میزبان از آنها بوده است. با اقداماتی که کشورهای مختلف انجام داده‌اند، در پایان قرن شانزدهم بعد از میلاد مسیح حضور سفرا و مستشاران در کشورهای اروپایی به امری عادی تبدیل شده بود، اغلب تشریفات، قواعد و روابط دیپلماتیک در این دوران شکل ظاهری به خود گرفت. سفیر به‌عنوان بالاترین مقام در نمایندگی دیپلمات (سفارتخانه) کشور متبوع خود تثبیت شد. در گذشته سفرا جزء طبقه اشراف‌زادگان بودند، ولی شایان ذکر است انتخاب آنها به توجه به اهمیت کشور میزبان صورت می‌گرفت. هم‌زمان با تشکیل سفارتخانه‌ها، وزارت‌خانه‌ای جدید برای کنترل سفارتخانه‌ها و روابط دیپلماسی با نام فعلی وزارت امور خارجه از قرن هجدهم به بعد به وجود آمد. دیپلماسی به روش مدرن از اروپای غربی به اروپای شرقی و آسیا رسید. روسیه در قرن هجدهم تأسیس سفارت‌خانه و وزارت‌خانه مربوطه را شروع کرد.

نظرات کاربران

m.azhdari
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

این کتاب دومین نوشته من است شخصا عاشق این موضوع هستم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
۸,۰۰۰
۵۰%
تومان