دانلود و خرید کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان یلدا ارشدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان اثر یلدا ارشدی

کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان

نویسنده:یلدا ارشدی
انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان

کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان نوشته یلدا ارشدی است که در انتشارات نظری به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان

با تغییر تدریجی شیوه زندگی بدنبال پیشرفت تمدن، همانگونه که بشر از رفاه بیشتری برخوردار می‌شود عوارض و معظلات نیز رخ می‌دهد. زمانی انسان‌ها به شیوه‌ای سنتی و ابتدائی زندگی می‌کردند و مسائل و مشکلات جمعی و روانی شان را نیز سنتی حل می‌کردند اما با تغییر شیوه زندگی به شکل امروزی و جدید گاهی مسائلی ایجاد می‌شود که حل آن از عهده بسیاری از افراد خارج است. بروز بیماری‌های روانی و سیر تدریجی آن منجر به ایجاد رفتارها و عادت‌هایی در انسان می‌شود که بعضاً کنترل و ترک آن بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است. اعتیاد انسان به مصرف مواد و داروها از جمله این عادت‌هاست. اعتیاد واقعیتی است که در حوزه مشکلات خانوادگی محسوس است و از مصادیقی است که به عملکرد خانواده خلل وارد می‌کند و لطمات فراوان جسمی و روانی در اعضاء خانواده پدید می‌آورد.

 کتاب حاضر به بررسی تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان می‌پردازد.

 خواندن کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مربیان و روان درمانگران کودک مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب تاثیر اعتیاد والدین بر مهارت زندگی و کارکردهای اجرایی فرزندان

اعتیاد به مواد مخدر تهدیدی جدی برای ساختارهای فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی است و تعادل، رشد و توسعه جوامع را بر هم می‌زند و منابع بسیار انسانی، اقتصادی و اجتماعی را هدر می‌دهد. آمارهای منتشر شده از سازمان‌های بین‌الملل، به‌خصوص سازمان بهداشت جهانی، کمیته جهانی کنترل مواد مخدر و سازمان یونسکو، حاکی از افزایش فزاینده مصرف این مواد در سطح جهان است. همه منابع مورد بررسی بدون استثنا ابعاد مسئله را فاجعه‌آمیز نشان میدهند (رحیمی موقر، ۱۳۹۲). افرادی که در جامعه احساس عدم امنیت شغلی، اقتصادی، اجتماعی و روانی می‌نمایند و یا به دلیل فقر و نداری توان برقراری روابط اجتماعی مطلوب و مناسب با اقوام و آشنایان و دیگران ندارند. دیریازود خواسته یا اسیر مواد مخدر می‌شوند (شیخاوندی،۱۳۹۰).

اعتیاد علاوه بر مشکلات فردی و اجتماعی، یک مشکل خانوادگی هم محسوب می‌شود و بر روی بهداشت روانی فرد معتاد و خانواده وی نیز اثرات نامطلوب می‌گذارد (اله وردی پور،۱۳۹۰).

خانواده مهم‌ترین کارگزار جامعه‌پذیر است و نخستین محیطی است که کودک خردسال به‌تدریج ارزش‌های اجتماعی را فرامی‌گیرد و به‌اصطلاح اجتماعی می‌شود. از طرفی خانواده موجب تأمین ارزش‌های والای محبت و احترام میان عناصر اصلی است که بر اساس آن فرزندان به افرادی لایق مبدل گشته و به‌درستی ایفای نقش میکنند.

در واقع نوع روابط اعضای خانواده به رفتار و کنش‌های پدر بستگی دارد. همچنین ناتوانی و عجز پدر در انجام وظایف و نقش‌های مربوط به خود باعث می‌شود که شبکه روابط اجتماعی گروه خانواده نامتعادل شود. خانواده، تعیین‌کننده سلامتی و بیماری اعضای خود است و والدین، در شکل‌گیری شخصیت فرزندان، رشد افکار فرزندان یا انحراف فرزندان نقش بسزایی دارند؛ بنابراین، درصورتی‌که والدین در دام مواد مخدر گرفتار باشند، فرزندان آنها نیز از هر لحاظ آسیب‌پذیر می‌شوند و مشکلاتی نظیر کسالت و بیماریهای روحی - روانی، اضطراب، افسردگی و ناامیدی بیشتر، یأس و سرخوردگی، استعداد ابتلا به بزهکاری و ... در آن‌ها بروز می‌کند. از همین رو، کودکان و نوجوانانی که والدین معتاد دارند. از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها به‌حساب می‌آیند (آهنی، ۱۳۹۲)

در طی سالهای اخیر خانواده، شاهد تغییرات گستردهای در ساختار و وظایف شده است و وجود بسیاری از مسائل اجتماعی در جامعه، آن را دستخوش تغییر نموده است. فرزندان والدین معتاد، بسیاری از مشکلات هیجانی، شناختی، اجتماعی و رفتاری را تجربه می‌کنند 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان