دانلود و خرید کتاب تاریخ مهندسی هادی محمدی نصرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ مهندسی اثر هادی محمدی نصرآبادی

کتاب تاریخ مهندسی

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ مهندسی

کتاب تاریخ مهندسی نوشتهٔ هادی محمدی نصرآبادی در انتشارات نظری به چاپ رسیده است. در این کتاب دربارهٔ تاریخچهٔ مهندسی و مهارت‌های مورد نیاز برای آن صحبت شده و به طور خاص به رشتهٔ برق و گرایش‌های مختلف آن در ایران و سایر کشورها پرداخته است.

درباره کتاب تاریخ مهندسی

شما نمی‌توانید حتی یک اتاق کوچک را ببینید و مهندسی آن انجام نشده باشد. نمی‌توانید آن اتاق کوچک را فارغ از مهندسی معماری، بودن برق تصور کنید. نمی‌توانید رویداد سخت‌افزاری و طبقه‌بندی‌شده‌ای را تصور کنید که از رگه‌های تأثیرگذار مهندسی برخوردار نباشد.

حتی امروزه در ساختار تشکیل یک سازه ساختمانی و یا غیر آن، طبقه‌ای مجزا که در طول ساخت به آن باید توجه کرد به نام مهندسی وجود نداشته باشد و چه مهم است که یک حکومت به این موهبت ریاضی - فیزیک بیش‌ازپیش توجه کند. خصوصاً در کشورهای درحال‌توسعه خود را مدیون نگاه مهندسی کارگزاران آن خواهد داشت.

از شاخه های بزرگ و غیرقابل انکار دنیای مهندسی، مهندسی الکترونیک می باشد که به دانش علمی رفتار و اثر الکترون ها و البته توسعه قطعات، دستگاه ها، سیستم ها یا تجهیزاتی می پردازد که انرژی الکتریکی یکی از فاکتورهای آن است. مثال این نکته، لامپ های خلاء، تراتزیستورها، مدارهای مجتمع و مدارهای چاپی می باشد. از زیر شاخه های مهم آن نیز می توان به: مهندسی ابزار دقیق، مخابرات، طراحی مدارهای نیمه هادی نیز اشاره کرد.

هر چه بیشتر پیش می‌رویم دنیای مهندسی الکترونیک ظریف‌تر، مهم‌تر و البته خود را از سایر شاخه‌های مهندسی جدا می‌کند. البته امروزه مهندسی الکترونیک همچنان در زیر لوای مهندسی برق قرار دارد اما به‌مرور شاهد جدایی ظریف این دو از یکدیگر هستیم به طوری که احتمالاً مهندسی برق و مهندسی الکترونیک کاملاً مجزا از یکدیگر عمل کرده و جایگاه حقیقی خویش را پیدا کنند.

این دنیای کوچک و نامرئی در قالب مهندسی الکترونیک چنان بر جهانیان اثر گذاشته که نمی‌توانیم لحظه‌ای دنیا را بدون آن تصور کنیم. بزرگ‌ترین رایانه‌های ساخته شده توسط بشر به اندازه‌های بسیار کوچک درآمده و هر دوی آن‌ها بدون اتصال به برق و یا کنش‌های برقی قادر به انجام کار نیستند. شاید بتوانیم به‌روزترین مهندسی را مهندسی الکترونیک با پایه‌های مهندسی برق و قدرت بدانیم. شما نمی‌توانید بشری را پیدا کنید که از این وجوه استفاده نکرده و یا قصد استفاده نداشته باشد. ذکر این نکته الزامی است که اگر فردی از این دنیا بی‌خبر بوده و یا از آن استفاده نکند احتمالاً در دورترین نقاط که از هیچ امکاناتی برخوردار نیست زیست می‌کنند. امروزه دورترین نقاط و عمیق‌ترین مکان‌ها از سازه‌های الکترونیکی بی‌بهره نیستند و حتی در عمیق‌ترین نقاط دریایی و هوایی شاهد استفاده از چنین قدرتی هستیم. آیا شما می‌دانید کجای این کره خاکی عاری از قدرت برق و الکترونیک است؟ 

کتاب تاریخ مهندسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کسب اطلاعاتی کلی دربارهٔ دنیای رشته‌های مهندسی، مخصوصاً مهندسی برق پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاریخ مهندسی

الکتریسیته یکی از موضوعات جذاب علمی از اوایل قرن هفدهم بوده‌است. یکی از اولین مهندسین برق احتمالاً ویلیام گیلبرت بوده‌است که اولین وسیلهٔ اندازه‌گیری الکتریسیته یا الکتروسکوپ را طراحی کرد و آن را ورسوریوم (versorium) نامید. همچنین او اولین کسی بود که به‌طور واضح مغناطیس و الکتریسیتهٔ ساکن را تمیز داد. تا پیش از حدود دههٔ ۱۸۸۰، مباحث مربوط به الکتریسیته و کاربردهای آن، زیرمجموعه‌ای از فیزیک تلقی می‌شد. این رشته اولین بار در نیمهٔ دوم قرن نوزده میلادی، بعد از تجاری سازی تلگراف، تلفن و توزیع برق و استفاده‌های آن به عنوان یک شغلِ شناخته شده مطرح شد. از حدود سال ۱۸۸۵ برخی دانشگاه‌ها و موسسات فناوری مانند دانشگاه کرنل یا موسسهٔ فناوری ماساچوست، رشتهٔ کارشناسی مهندسی برق را ایجاد نمودند. دانشگاه فنی دارمشتات اولین دانشگاهی بود که در سال ۱۸۸۲ دانشکدهٔ مهندسی برق را ایجاد کرد و پس از آن دانشگاه کرنل و دیگر دانشگاه‌ها این رشته را ارائه نمودند. مبانی رشته برق در علوم فیزیک و ریاضیات تدوین شده است و دانشمندان بزرگی پایه‌های علمی رشته مهندسی برق را بنا نهادند. 

نظرات کاربران

Mhdshdi70
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

من خودم رشته برق میخونم واقعااا پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونین عااایه کلی به دردتون میخوره من که خیلی راضی و خوشحالم، خیلیی ممنونم از نویسندش 💗

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان