دانلود و خرید کتاب کلینیک مدیریت حسن ایمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلینیک مدیریت اثر حسن ایمانی

کتاب کلینیک مدیریت

معرفی کتاب کلینیک مدیریت

کتاب کلینیک مدیریت نوشتۀ حسن ایمانی است. این کتاب را انتشارات نگار تابان منتشر کرده است. این کتاب گپ و گفتی با مدیران و صاحبان کسب‌وکار است.

درباره کتاب کلینیک مدیریت

کتابی که در دست دارید حاصل چندین سال تلاش، مطالعه، تحقیق، گفتگو و مراوده با "صاحبان کسب‌وکار، مدیران عالی بخش‌های خصوصی و دولتی، مدیران میانی، کارفرمایان، ثروتمندان خودساخته و همچنین افراد ریسک‌پذیر و انسان‌های موفق بوده که خب شکست‌ها و پیروزی‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند. ازاین‌رو، پشت هر بند و هر خط و هر پاراگراف این کتاب تجربه‌ای گران‌بها نهفته که خود حاوی پیامی است درس‌آموز برای انسان‌هایی که در زندگی کاری خود چشم‌انداز و برنامه طراحی می‌کنند.

نوشتن درباره "مدیریت" و اسلوب‌های آن نمی‌تواند به یک پاراگراف و دو پاراگراف ختم شود. "مدیریت" مبحثی بسیط است که زوایای مختلفی برای واکاوی و پرداختن به آن وجود دارد. "مدیریت" مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش از یک تشکیلات و سازمان است که بدون شک هر چه غنی‌تر، عالمانه‌تر و عاملانه‌تر باشد و بر مدار دانایی استوار گردد آن تشکیلات، ساختار مقتدری خواهد شد. تشکیلاتی که می‌تواند امور اجرایی را در رده‌های عالی سازمانی و در رده‌های میانی و پایین‌دست سازمانی بااقتدار پیش برد. تأثیرگذاری مدیریت بر یک سازمان و تشکیلات گونه‌های متعددی دارد. یکی ازاین‌گونه‌ها می‌تواند اقدام و عمل" باشد. پرواضح است که یک مدیر مقتدر مدیری است که بر تصمیمات و برنامه‌های خود جامه عمل بپوشاند. بیش از هشتاد درصد مدیران در تعیین استراتژی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری حرف اول را می‌زنند و در این مرحله برای خود استادی هستند اما در مرحله اقدام و عمل ناتوان‌اند! حالا دلیل ناتوانی آنها در عمل چه می‌تواند باشد جای بحث دارد. گونه دیگری از تأثیرگذاری مدیریت بر تشکیلات می‌تواند "نوآوری و بدعت‌گذاری" باشد.

پیش‌برنده‌ترین عنصر در تعالی‌بخشی یک سازمان، عنصری است که بدعت و جاذبه داشته باشد و هیچ جاذبه‌ای بهتر از خلق یک استراتژی جدید برای سازمان نیست. پرسنل یک تشکیلات زمانی در چالش روزمرگی می‌افتند که هیچ بدعت و نوآوری در روند اجرایی امور رویت نمی‌شود. فکر کنیم ببینیم به‌عنوان یک مدیر چقدر در کارمان مبدع و خلاق بوده و هستیم؟ آیا به‌گونه‌ای عمل کرده‌ایم که نیروهای انسانی تشکیلات ما به ذوق طرح‌ها و ایده‌های نو و به ذوق آموزه‌های نو هر روز سرکار حاضر شوند یا صرفاً حسب عادت و جبر سیستماتیک سرکار می‌آیند.

خواندن کتاب کلینیک مدیریت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب تجربی می‌خواهد یک خط سیر موفقیت‌آمیز برای مدیران طراحی کند. می‌خواهد چند اسلوب برای بهره‌برداری مفید از موقعیت‌ها به مدیران ارائه دهد. این کتاب می‌خواهد بهترین گزینه‌ها و گران‌بهاترین عوامل نتیجه‌بخش را پیشروی مدیران بگذارد. امیدواریم مدیرانی که این کتاب به دستشان می‌رسد نهایت بهره را از کلی‌ترین و جزئی‌ترین مطالب کتاب ببرند.

بخش‌هایی از کتاب کلینیک مدیریت

هرچقدر پیچیدگی‌های هدف بیشتر باشد به ابزار بیشتری نیاز است. در جایی خواندم ... یک پسربچه ده - دوازده‌ساله انگلیسی با فروش تیله در فضای اینترنت توانسته بود کسب‌وکاری برای خود فراهم سازد. به نظر شما ابزارهای این پسر نوجوان چه چیزهایی بوده است؟ برادران لومیر برای رسیدن به رؤیایی پرواز از کدام ابزار استفاده کردند تا توانستند تحول عظیمی در جهان ایجاد کنند؟ آنها بدون شک، رؤیای پرواز را قبلاً در ذهن خود متصور بوده‌اند. اولین نوع از ابزار پایه برای رسیدن به هدف "تصویرسازی" است. همان‌طور که یک مولکول دارای دو یا چند اتم است اتم نیز از هسته مرکزی دارای نوترون و پروتون تشکیل شده است. پس هدف هم به جزئیات بیشتری نیاز دارد. منظور از ابزار پایه، جزئی‌ترین الزامات یک هدف است. با در کنار هم قرارگرفتن چنین ابزارهای پایه، می‌توانیم به یک ساختار محکم عملی دست پیدا کنیم که ما را در نیل به اهدافمان کمک کند. شما در نظر بگیرید یک کاغذ سفید در مقابل خود دارید که از شما می‌خواهند روی آن نقاشی کنید. ذهن شما ناخودآگاه تصاویر زیادی از طبیعت، اشکال هندسی، اشیاء و یا چیزهای دیگری به‌صورت اتوماتیک مرور می‌کند و پس از یک واکاوی در توانایی شما، تصمیم می‌گیرد یک چیزی را بکشد. این مرور و واکاوی و تصویرسازی، اولین ابزار برای انجام یک کار است. شما وقتی وارد دنیای کسب‌وکار شده‌اید ناچارید (قبل از هر تصمیمی) یک تصویر از روند روبه‌رشد و نتیجه کار را در ذهن خود پدید بیاورید. وقتی چنین تصویری در ذهن شما شکل بگیرد، روشنم تر می‌توانید اقدام کنید. در خصوص تصویرسازی مباحث زیادی مطرح شده است اما کمتر به اهمیت آن پرداخته می‌شود. یک تصویرسازی مطلوب که برخاسته از واقعیات، بینش، منطق و عقلانیت باشد، قابل تحقق تر خواهد بود تا تصویرسازی دور از واقعیت.

نظرات کاربران

کاربر ۳۲۸۵۱۴۱
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

من از این نویسنده کتاب هدیه ای برای بیل گیتس رو خوندم جذاب بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۵۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان