دانلود و خرید کتاب زبور نور محمدرضا رمزی اوحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبور نور اثر محمدرضا رمزی اوحدی

کتاب زبور نور

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زبور نور

کتاب زبور نور؛ هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج) نوشته محمدرضا رمزی اوحدی به‌تازگی از سوی انتشارات سعید نوین استان قم منتشر شد. این کتاب در پنج فصل به بیان مطالبی درباره ویژگی‌های امام مهدی (عج) قبل از ولادت، دلایل غیبت، خصوصیات ظاهری ایشان، نشانه‌های ظهور و یاران و خانواده امام زمان (عج) می‌پردازد.

درباره کتاب زبور نور

کتاب زبور نور؛ هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج) حاوی مضامینی نظیر امام مهدی (عج) قبل از بعثت، یادکردن امام مهدی (عج) در شب معراج رسول خدا، امام مهدی (عج) در قرآن، کلام معصومین (ع) و در کتب اهل‌سنت، شباهت‌های امام مهدی (عج) با انبیا، غیبت صغری و کبری، مشخصات چهره و قامت نورانی امام عصر (عج)، طول عمر امام مهدی (عج) و محل زندگی ایشان، آثار معنوی دعای فرج، سرنوشت جامعه شیعی در عصر غیبت، پاداش معنوی انتظار، امکان بیدار امام مهدی (عج) و اذکار تشرف و شرایط تشرف‌یافتگان است.

همچنین فضیلت انتظار در عصر غیبت و روایات مربوط به آن، تولد امام مهدی (عج)، ضرورت شناخت امام زمان (عج)، نشانه‌های آخرالزمان، اتفاقات در کشورهای خاورمیانه قبل از ظهور، علائم ظهور، مکان ظهور امام (عج)، وقایع ظهور در مسجدالحرام، هشت ماه نبرد امام (عج)، استقرار و نحوه حکومت امام (عج)، رجعت، چگونگی و نحوه از ادب به امام (عج)، خانواده امام (عج)، ۳۰ نفر از یاران مخصوص در زمان غیبت کبری، معرفی و صفات یاران امام عصر در هنگام ظهور و توسل صراط صعود، از دیگر موضوعاتی‌اند که در کتاب "زبور نور؛ هزار و یک نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج) " آورده شده‌اند.

خواندن کتاب زبور نور را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به حضرت مهدی و ظهور ایشان می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخش‌هایی از کتاب زبور نور

در این فصل قبل از بیان چگونگی تولد امام مهدی (عج) به احادیث و روایاتی که قبل از تولد حضرت بیان شده به تفکیک اشاره و آنگاه به نحوه تولد امام پرداخته می‌شود، تا واضح شود که مسئله امام مهدی (عج) قبل از تولد آن عزیز و حتی قبل از بعثت نبی اکرم (ص) در بین انبیاء الهی گذشته مطرح بوده است.

۱. امام مهدی (عج) قبل از بعثت پیامبر خدا (ص)

آنچه که در اینجا ذکر آن ضروری است آن است که چند مسئله از قدیم‌الایام در بین انبیاء و ملت‌های گذشته مطرح بوده است از جمله یادکرد امام مهدی (عج)، پاسداشت عید غدیر و شهادت سیدالکونین مولانا امام حسین (ع) است در اینجا به این موضوع اشاره‌ای کوتاه می‌نماید تا معلوم گردد که مبحث ظهور منجی نجات‌بخش حضرت امام مهدی (عج) در بین ادیان و انبیاء گذشته به‌وضوح مطرح بوده است؛ در ثانی طبق روایات خداوند متعال نور پاک ائمه اطهار (ع) را حتی سال‌ها قبل از خلقت حضرت آدم (ع) آفریده بود.

۲. حضرت موسی (ع) و امام مهدی (عج)

ـ امام باقر (ع) می‌فرماید: موسی بن عمران نظری کرد و در نگاه اول آنچه را که به قائم آل محمد (ص) داده می‌شود را دید لذا به خداوند عرض کرد: خداوندا! مرا قائم آل محمد (ص) قرار بده.

به او وحی شد که او از نسل احمد (ص) است.

او در نگاه دومش مثل همان را یافت (همان را دید).

و مجدد درخواست کرد و همان جواب را از خداوند متعال شنید.

او در نظر سوم نیز همانند آن را دید و همان گونه عرض کرد و همان را جواب شنید.

ـ در کتاب مقدس یهود در (بخش) سِفر مزامیر داوود، مزمور ۳۷ به مسئله ظهور و انتظار فرج اشاره شده است و در مکتب زرتشت و هندوها و مسیحیت و بودایی‌ها به مسئله ظهور منجی آخر و نجات‌بخش عادل به کلمات متعددی اشاره شده است که جای هیچ انکاری را باقی نمی‌گذارد و این نشان‌دهنده آن است که قبل از اسلام به مسئله منجی بشریت در مکاتب متعدد اشاره‌های روشن شده است.

نظرات کاربران

Mahdi Azizkhani
۱۴۰۲/۱۱/۱۶

عالی

سید الیاس میراسماعیلی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱

عالی و درجه یک

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
وقتى دیدى مردم عهد و پیمانهایشان درهم و برهم و مختلط شد و امانت‌هایشان سبك شمرده شد پس ملازم خانه خود باش و مالك زبان خود باش و بگیر آنچه را كه مى‌شناسى و واگذار بكن آنچه را كه نمى‌شناسى و به كار شخصى خود بپردازد و در امر عامه دخالت مكن.
rezamw3
بعد امیرالمؤمنین مى‌فرماید: پدر و مادرم فداى گروهى كه نامشان در آسمان شناخته شده است ولى در زمین گمنام هستند. آنان گروهى هستند كه با صبر خود به خدا منت نمى‌گذارند و فدا كردن جان خود در راه حق را بزرگ نمى‌شمارند...اگر تصمیم بگیرند كوهها را از جاى خود بكنند این كار را مى‌كنند.
rezamw3
امام رضا(ع) مى‌فرماید: زود است كه بر مردم زمانى بیاید كه عافیت در آن زمان ده جز باشد نه جز از آن در جدا شدن از مردم و یك جز از آن در سكوت باشد.
rezamw3
ما باید در مسیر رضایت امام عصر(عج) حركت كنیم نه اینكه به امید شفاعت، راه گناه كردن را هموار كنیم.
rezamw3
در یكى از تشرفات مرجع عزیز جهان تشیع آیت‌الله العظمى مرعشى«ره» امام عصر(عج) به ایشان مى‌فرمایند: براى رفع مشكلات یا مالك ۱۰۲ بار، یا عزیز ۱۰۵ بار، یا غالب ۱۰۴۴ بار بگوئید.
rezamw3
صاعقه در وقت نزدیكى ظهور امام مهدى به طورى زیاد مى‌شود كه مردى نزد جماعتى مى‌آید و سؤال كند كه امروز صاعقه به چه كسى
rezamw3
و این دعائیست كه حضرت ولىعصر (عج) به من آموخت: «رب من ذا الذى دعاك فلم تجبه و من ذا الذى سالك فلم تعطه و من ذا الذى ناجاك فخیبته او تقرب الیك فابعدته...».یعنى: بار خدایا چه كسى دعا كرد و تو او را اجابت نفرمودى؟ كدامیك از بندگانت دست نیاز به سوى تو دراز كرد و تو او را محروم نمودى؟
rezamw3
و چه خوش گفته حافظ شیرازى: چو مستعد نظر نیستى وصال مطلب!!.
rezamw3
مردى خدمت امیرالمؤمنین على(ع) آمد و عرض كرد: اى امیرمؤمنان! به ما از مهدى آل محمد(ص) خبر ده؟ حضرت فرمود: آنگاه كه روندگان بروند، زمان‌ها بگذرد و مؤمنان كمیاب شوند و فراهم آمدگان نابود شوند در آن زمان خواهد آمد.
rezamw3
او را غیبتى است كه روزهایش بسیار و مدتش طولانى پس مخلصان، منتظر خروجش باشند و اهل تردید انكارش كنند و جاهلان یاد او را به استهزاء گیرند و وقت‌گذاران (تعیین‌كنندگان وقت ظهورش) در آن دروغگو شوند و عجله كنندگان در آن هلاك گردند و تسلیم شوندگان در آن نجات یابند.
rezamw3

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان