دانلود و خرید کتاب خانواده و اختلالات روانی نورمن سارتوریوس ترجمه احمد برجعلی
کتاب خانواده و اختلالات روانی اثر نورمن سارتوریوس

کتاب خانواده و اختلالات روانی

معرفی کتاب خانواده و اختلالات روانی

چاپ دوم کتاب خانواده و اختلالات روانی نوشته نورمن سارتوریوس است و با ترجمه احمد برجعلی (دكترای روان‌شناسی بالينی، دانشيار دانشكدهٔ روان‌شناسی و علوم تربيتی در دانشگاه علامه طباطباییو بیتا آجیلچی (دكترای روان‌شناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقيقات تهرانو محمد سلیمی (كارشناس‌ارشد روان‌شناسی عمومی دانشگاه تهران) در انتشارات ارجمند منتشر شده است. 

درباره کتاب خانواده و اختلالات روانی

کتاب خانواده و اختلالات روانی (چاپ دوم) آنچه را در یکی از فصل‌ها به‌عنوان «حرکت خانواده‌ها از فشار تحمیل شده به سمت توانمندسازی» مطرح شده، به تصویر می‌کشد. هم‌اکنون، این حرکت در برخی از کشورها در حال اجرا است. در این کتاب ابعاد گوناگون فشار تحمیل‌شده بر خانواده و همچنین پیامدهای مثبت احتمالی مراقبت از فرد مبتلا به بیماری روانی شدید از لحاظ رشد نگرش‌ها و مهارت‌های فردی، افزایش اعتماد به خود و تقویت پیوندهای خانوادگی بررسی می‌شود. همچنین، متغیرهایی که در فشار تحمیل‌شده بر خانواده نقش دارند مطرح شده‌اند. (همانند تمرکز اجتماعی بر راه‌بردهای مقابله‌ای بستگان، ارزیابی و ادراک بیماری) و مداخلات مبتنی بر خانواده در مورد اختلالات روانی مختلف (ازجمله شواهد مربوط به اثربخشی آنها، موانع تکمیل آنها و مشکلات روش‌شناختی پژوهش‌های مرتبط) مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. وضعیت پیشرفت‌های اخیر سازمان‌های خانوادگی در کشورهای توسعه‌یافته و در کشورهای در حال توسعه نیز به اختصار بیان شده است.

شناسنامه کتاب خانواده و اختلالات روانی

موضوع اصلی خودیاری و آموزش همگانی

موضوع فرعی شناخت بیماری‌های روان‌پزشکی

نویسندهٔ نورمان سارتوریوس، جولیان لف، خوان‌خوزه‌لوپز ایبور، ماریو ماج، احمد اوکاشا

نوبت چاپ: ۲

سال انتشار: ۱۳۹۴

خواندن کتاب خانواده و اختلالات روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خانواده و اختلالات روانی

تقریباً یک‌درصد جمیعت جهان در طول زندگی خود از بیماری اسکیزوفرنی رنج می‌برند. این اختلال معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی روی می‌دهد. اسکیزوفرنی با دامنه‌ای از نشانه‌ها مشخص می‌شود. گرچه این اختلال تظاهرات بالینی بسیار متعددی دارد، ولی به طور معمول با اختلال شدید در عملکرد همراه است. نخست، ممکن است رفتارهای آشفته در این اختلال با تفکر هذیانی، اختلال در تفکر و توهم همراه باشند. گرچه این نشانه‌ها به وسیله درمان‌های دارویی قابل کنترل هستند، ولی طول دوره اختلال غالباً به وسیله عودها یا تشدید پدیده‌های روانی مشخص می‌شود. تقریباً یک سوم بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، علی‌رغم وجود درمان‌های دارویی مناسب، نشانه‌های مثبت را که مقاوم هستند تجربه می‌کنند. همچنین، نقایص بلندمدت که به عنوان علت نشانه‌های منفی شناخته می‌شوند، در عملکرد این بیماران مشاهده می‌شود. نشانه‌های منفی عبارتند از کاهش شدید فعالیت، خمودی، انگیزه ضعیف، کندی روانی عمومی، هیجانات محدود و مشکلات بین فردی مشخص. به دلیل مشکلات گسترده این بیماری، بستگان نزدیک این بیماران (همانند والدین یا همسر) با مسائل هیجانی و اقتصادی متعدد بیمار روبرو هستند. ممکن است این خواسته‌ها طی یک دوره طولانی وجود داشته باشند و همیشه امکان کمک و حمایت فراهم نباشد.

احتمال دارد تحت چنین شرایطی، منابع اعضای خانواده به شدت تغییر کند. تعجب‌آور نیست که اختلال فوق، بر بسیاری از مراقبان اثرات منفی متعددی به شکل آشفتگی فردی و فشار تحمیل نماید.

آشفتگی و فشار تحمیل‌شده در خانواده بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی

یکی از روش‌های بررسی اثر بیماری روانی بر خانواده‌ها، تحت عنوان «فشار» مطرح شده است. این مفهوم دارای دو بعد عینی و ذهنی است. فشار عینی به وسیله دیگران قابل مشاهده بوده و اثرات قابل اندازه‌گیری بر خانواده دارد، در حالی که فشار ذهنی، ادراک خویشاوندان از اثر مراقبت است. شن و همکاران معتقدند فشار عینی، درخواست‌های مراقبتی اضافی بوده و بر بستگان تحمیل می‌شوند (برای نمونه، کمک کردن، نظارت و حمایت مالی). این فشار وقفه فعالیت‌های بستگان را به همراه دارد. برای نمونه، آنها را از کار کردن، ایفای نقش‌های اجتماعی یا انجام فعالیت‌های تفریحی بازمی‌دارد. در مقابل، فشار ذهنی به تجربیات و پاسخ‌های هیجانی مراقب اطلاق می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان