دانلود و خرید کتاب شفای رابطه دختر با مادر اولین سیلتن بازوف ترجمه سارا کهربایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شفای رابطه دختر با مادر اثر اولین سیلتن بازوف

کتاب شفای رابطه دختر با مادر

معرفی کتاب شفای رابطه دختر با مادر

کتاب الکترونیکی «شفای رابطه دختر با مادر» نوشتهٔ اولین سیلتن بازوف با ترجمهٔ سارا کهربایی در بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسیده است. ایولین بسوف روان‌شناس بالینی و استادیار گروه روان‌شناسی مشاوره در دانشگاه کلرادو در بولدر و یکی از اعضای انجمن روان‌شناسان آمریکا، در کتاب شفای رابطه دختر با مادر به ما نشان می‌دهد که چگونه زنان بالغ می‌توانند چالش‌های رابطه‌ٔ خود و مادرشان را حل‌وفصل کنند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «مادران و دختران: عشق ورزیدن و رها کردن» اشاره کرد.

درباره کتاب شفای رابطه دختر با مادر

ناکارآمدیِ اولین رابطه‌ای که کودک با اطرافیانش شکل می‌دهد، بعدها تاثیر به‌سزایی بر کیفیت زندگی او خواهد گذاشت. اولین رابطهٔ هر کودکی معمولاً با مادرش است و در واقع بسیاری از مسائل بزرگسالی، از مشکلات ارتباطی گرفته تا افسردگی و اضطراب، ریشه در کیفیت پایین رابطه‌ٔ ما با مادرمان در سال‌های ابتدایی تولد دارد.

کتاب شفای رابطه دختر با مادر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دختران بالغ کمک می‌کند بتوانند در روابط بین خود و مادرانشان بازنگری کنند و نقاط مبهم و تیرهٔ این روابط را شفاف و روشن کنند.

بخشی از کتاب شفای رابطه دختر با مادر

همان‌گونه که کودکان برای هویت‌یابی به مادرشان رجوع می‌کنند زنان بزرگسال نیز مشتاق تأیید و درک شدن از جانب مادران‌شان هستند. وقتی مادران‌مان به‌خاطر ما سر شوق می‌آیند ما بال در می‌آوریم و وقتی به ما بی‌اعتنایی می‌کنند دلسرد می‌شویم.

بث، استادیار دانشگاه در رشته ادبیات است. بث می‌گوید مادرش اغلب راجع به کتابی که او در حال مطالعه آن است می‌پرسد و اینکه آیا او نیز می‌تواند آن کتاب را بخواند. وقتی آنها همدیگر را ملاقات می‌کنند مادر و دختر ساعت‌ها بدون وقفه درباره کار علمی بث صحبت می‌کنند.

مادر من در سن شصت‌وشش سالگی هنوز هم به من و دنیای من خیلی تمایل نشان می‌دهد. وقتی ما یک ایده را با هم پیگیری می‌کنیم من احساس ارزشمندی و هویت داشتن می‌کنم، در حضور او برای یک دقیقه هم به معناداری و هدفمندی زندگی‌ام شک نمی‌کنم.

برخلاف تجربه بث، کارولین می‌گوید: «من هنوز منتظرم که مادرم درباره اینکه که من یک مادر مجرد فوق‌العاده هستم چیزی بگوید. هنوز هم درهم‌شکسته‌ام، زیرا او تأییدش را از من دریغ می‌کند.» باربارا هم چیزی مشابه را با من در میان می‌گذارد:

برای جشن تولد هفتاد سالگی مادرم، لباسی زیبا برای خود خریدم. ده دقیقه قبل از اینکه مهمان‌ها برسند او سر تا پای مرا با آن چشم‌های نقادش ورانداز کرد و گفت: «می‌خواهی این رو بپوشی؟» دوباره او توانست به من احساس زشت و ناقص بودن بدهد. در آن لحظه می‌توانستم او را بکشم اما زمان زیادی نگذشت که عصبانیتم فروکش کرد و دچار افسردگی شدم.

برخلاف کارولین و باربارا، ریوا می‌گوید که مادرش هرگز از او انتقاد نمی‌کند. مشکل این است که مادرش پیوسته در درک دخترش دچار مشکل است.

وقتی من و مادرم با هم حرف می‌زنیم ارتباطی برقرار نمی‌کنیم من چیزی به او می‌گویم و او با اظهارنظر یا سؤالی بی‌ربط به من پاسخ می‌دهد. می‌ترسم مسائل شخصی‌ام را با او در میان بگذارم چرا که او با عدم‌درک موضوع، آن را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. بنابراین ساکت می‌شوم و حرف‌هایم را پایان می‌دهم زیرا به‌نظرم او هیچ‌وقت نمی‌تواند موضوع را متوجه شود، چون به‌نظرم او احمق است. بعد هم از خودم به‌خاطر اینکه صبور نبودم متنفر می‌شوم.

احساسات متناوب خشم و افسردگی در باربارا و ریوا که ناشی از عدم گرفتن انعکاس از سوی مادر است، در متنی تأثیرگذار از خاطرات ویویان گورنیک به اسم وابستگی‌های شدید نیز بیان شده است.

نظرات کاربران

مژده
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

اگر ارتباطتون با مادرتون خوبه، ممکنه با خودتون فکر کنید، پس این کتاب به درد من نمیخوره. درصورتیکه، ممکنه آسیب هایی از مادرتون خورده باشید، که متوجه اون نیستید، اما در زندگی روزمره شما این آسیب هانمود داره. من فکر میکنم

- بیشتر
simin
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

. کتاب #شفای_رابطه_دختر_و_مادر می دونیم که هر زنی از پشت سر با مادرش و از پیش رو با دخترش امتداد دارد👩‍❤️‍👩 و حقیقتا برای پرورش درست امتداد خود، این کتاب را جهت خوانش انتخاب کردم. خوندنِ کتاب این آگاهی رو به مادران میده

- بیشتر
کاربر ۳۳۴۳۶۰۹
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

ممنون و سپاسگزارم و درخواست میکنم نسخه صوتی رو بزارید من کتاب صوتی دختر بابا رو شنیدم صدای گویندش عاااااالی و دلنشین بود

کاربر 3780991
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

با سلام و احترام. نسخه صوتی این کتاب آیا موجود هست؟

Mahsa Naziri
۱۴۰۱/۰۳/۰۱

اگر بخواهم کتابی در این زمینه به کسی پیشنهاد بدهم، کتاب مادران سمی نوشته سوزان فوروارد با ترجمه مینا فتحی رو پیشنهاد میدم.

09123876691
۱۴۰۲/۰۶/۳۰

فوق العاده هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۹)
وقتی نزدیک‌ترین اطرافیان‌مان با همه وجود ما ـ یعنی هم با بخش مهربان‌مان و هم بخش خشمگین‌مان، سرزندگی‌مان و افسردگی‌مان، فکرمان و تمایلات جنسی‌مان ـ همدل و مهربان هستند، ما خودبه‌خود دوست‌داشتنی می‌شویم.
leili L
درست همان‌طور که دختری که توجه و انعکاس ضعیفی از مادرش دریافت کرده زخم می‌خورد، دختری هم که اهمیت و حس استحقاقش، توسط مادر بزرگنمایی می‌شود نیز آسیب می‌بیند. او همیشه ناامید خواهد بود زیرا برخلاف مادر افراط‌کارش، مردمانی که در زندگی با آنها مواجه می‌شود او را تحسین و ستایش نمی‌کنند. به‌علاوه او در قلب خود می‌داند که آن موجود فوق‌العاده که مادرش از وی ساخته نیست اما با وجود این، احساس اجبار می‌کند که طوری رفتار کند که انگار هست. او احساس تقلبی بودن خواهد کرد. او احساس «خود دروغین» خواهد داشت.
leili L
دخترانی که از بدو تولد تحت سرپرستی پدر و مادری پر محبت و بالغ که آنها را تکریم می‌کنند و بال و پر می‌دهند و تأیید می‌کنند، هستند، خوش‌شانس‌اند. چرا که مشت نمونه خروار است و اولین رابطه مقدمه روابط دیگر است. آنها معمولاً جذب کسانی می‌شوند که همچون پدر و مادر، برای‌شان شأن و منزلت قائل شوند. به‌علاوه، چون توسط غنای عشق خانواده لبریز شده‌اند، می‌توانند به‌طور طبیعی دیگران را نیز دوست بدارند. همان‌طورکه اروین یالوم بسیار فصیح و شیوا می‌گوید: «محبت بالغانه از بی‌نیازی فرد سرچشمه می‌گیرد نه از نیازمندی او.»
الهام راگا
روابط آرمانی دوست‌داشتنی هستند اما دوام نمی‌آورند. «فقط آن روابطی بادوام هستند که افراد از هم برداشت‌های واقعی داشته باشد.
fatima
مادر و دختر در «تالار آینه» زندگی می‌کنند که به هر یک اجازه می‌دهد خودش را در دیگری ببیند.
fatima
اما دختران کم‌شانس‌تر، که توسط والدین بی‌کفایت بزرگ می‌شوند، به‌طور غم‌انگیزی به سمت مردمان فقیر مشابه، که در واقع آشنا هستند و «خانه» را برای‌شان بازنمایی می‌کنند جذب می‌شوند. کنایه تلخ این است که افرادی که برای جبران محرومیت‌های دوران کودکی خود به محبت و تأیید بیشتری نیاز دارند، معمولاً با مردمانی وارد رابطه می‌شوند که آنها نیز به نوبه خود بسیار آسیب‌دیده‌تر از آنی هستند که بتوانند چیزی ببخشند.
الهام راگا
وقتی که کودک گریانی که چانه‌اش به لبه میز برخورد کرده و کبود شده، بوسه مهربان مادر را احساس می‌کند و حرف‌های دلسوزانه او را می‌شنود ـ «آخی آخی می‌دونم خیلی درد داره» ـ می‌فهمد که درد و اشک‌هایش اعتبار دارند.
Aida
به‌علاوه چون لیدیا به اپریل بیشتر به‌عنوان رشددهنده و تسلی‌بخش و همراه و اطمینان‌بخش خودش اعتبار داده بود تا یک انسان به خودی خود، اپریل هرگز یاد نگرفته بود که به خودش بها بدهد.
Im here
در هر سنی که باشیم، تمایل داریم و البته سزاواریم که تأیید اساسی و به‌رسمیت‌شناخته‌شدن از سوی مادران‌مان را دریافت کنیم، اما به‌عنوان بزرگسالانی عاقل باید بپذیریم که ما مرکز جهان نیستیم.
Aida
از نویسنده دیگری به نام جوزف کمبل که زندگی‌اش را صرف مطالعه راجع به مذهب و اسطوره‌شناسی کرده است چند روز پیش از مرگش پرسیدند که از کارهای تحقیقاتی خود چه آموخته است و او جواب داد: «به دنبال سعادت رفتن»
الهام راگا

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۶۷,۹۰۰
تومان