دانلود و خرید کتاب اقتصاد مالی (۱) جعفر حقیقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مالی (۱) اثر جعفر حقیقت

کتاب اقتصاد مالی (۱)

معرفی کتاب اقتصاد مالی (۱)

کتاب اقتصاد مالی (۱) نوشته جعفر حقیقت جلد اول از مجموعه اقتصاد مالی است که در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است.

درباره کتاب اقتصاد مالی (۱)

ایده اولیه این کتاب در مهر ۱۳۹۷ مطرح شد و در ۶ فصل آماده شد. در ادامه باتوجه‌به نیازسنجی که از سوی مؤلف از علاقه‌مندی دانشجویان این حوزه عمل آمد طرح اولیه با تغییراتی به کتاب اقتصاد مالی (۱) تبدیل شد. در ادامه توضیح مختصری در خصوص فصول این کتاب مطرح می‌شود.

اقتصاد مالی شاخه‌ای از اقتصاد است که مشخصاً بر فعالیت‌های پولی تمرکز دارد که در آن به‌احتمال زیاد از یک نوع پول یا بیشتر در هر دو طرف معامله استفاده می‌شود. دغدغه اقتصاد مالی ارتباط بین متغیرهای مالی نظیر قیمت، نرخ بهره، ریسک و عدم اطمینان، ارزش سهام و عامل زمان است که در تضاد با تصورات علاقه‌مندان به اقتصاد واقعی است. در اقتصاد مالی بر دو حوزه قیمت‌گذاری دارایی و امور مالی شرکت‌های بزرگ تمرکز وجود دارد. اولین حوزه، دیدگاه تأمین‌کنندگان سرمایه را شکل می‌دهد و دومین حوزه از دیدگاه مصرف‌کنندگان سرمایه می‌باشد.

اقتصاد مالی با به‌کارگیری تئوری‌های اقتصاد به ارزش‌گذاری دارایی‌ها، ارزیابی زمان، ریسک، هزینه‌های فرصت و اطلاعاتی که می‌تواند موجب خلق یا عدم انگیزه برای تصمیم‌های خاص سرمایه‌گذاران می‌نمود، می‌پردازد. اقتصاد مالی با زمان کار می‌کند، درعین‌حال خود زمان نااطمینانی به همراه می‌آورد. اقتصاددانان مالی هر دوی این پدیده‌ها را در مدل‌ها به کار می‌برند. اقتصاد مالی شاخه‌ای از علم اقتصاد است که روی تخصیص و بهره‌برداری از منابع اقتصادی در فضای نااطمینانی کار می‌کند. به‌عبارت‌دیگر اقتصاد مالی شاخه‌ای از استفاده و توزیع منابع در بازارهایی را که در آن تصمیمات تحت ریسک و نااطمینانی اتخاذ می‌شود را تحلیل می‌نماید. تصمیمات مالی اغلب باید وقایع آینده را مدنظر قرار دهند خواه این تصمیم برای سهم خاص باشد و یا سبدی از سهام و دارایی‌های پایه 

این کتاب شامل ۵ فصل است. فصل اول به درآمدی بر اقتصاد مالی (۱) پرداخته در این فصل به اقتصاد مالی، نظام مالی، تعریف، اهمیت و وظایف، تأمین مالی و بازیگران عمده سیستم مالی، بازارهای مالی و انواع آن، رابطه بازارهای پول و سرمایه (خط بازار اوراق بهادار) و طبقه‌بندی نهادهای مالی در ایران اشاره شده است. فصل دوم به ارزش زمانی پول، ساختار نرخ‌های بهره و ارزش‌گذاری اشاره دارد در این فصل ارزش زمانی پول، نظریه وجوه وام دادنی نرخ‌های بهره، مباحث مربوط به نرخ بهره ساده و مرکب مهارت‌های مربوط به ارزش زمانی پول، ساختار زمانی نرخ بهره، ساختار ریسک نرخ بهره و نظریات ساختار زمانی نرخ‌های بهره، ارزش‌گذاری (قیمت‌گذاری) اوراق بهادار بازار پول و بازار سرمایه، اوراق بهادار با درآمد ثابت و ارزش‌گذاری آن، عایدی تا زمان سررسید و چگونگی محاسبه آن در چهار نوع ابزار بازار اعتباری، ارزش‌گذاری اوراق بهادار با درآمد متغیر (ارزش‌گذاری سهام) و عوامل تأثیرگذار بر قیمت سهام مطرح شده است.

 فصل سوم به ریسک، بازدهی و نظریه پرتفوی اختصاص دارد در این فصل نظریه پرتفوی، بازده پرتفوی اوراق بهادار، تفاوت نرخ بهره با بازدهی و بازده انتظاری پرتفوی، ریسک و انواع ریسک و ضریب همبستگی مرور شده است. فصل چهارم پرتفوی کارا، تعیین سبدهای سهام کارا (مرز کارا)، ریسک در تصمیمات مالی، تخصیص سرمایه بین دارایی ریسک دار و بدون ریسک، نرخ بهره و معادله فیشر، دارایی بدون ریسک و صرف ریسک، نظریه و خط بازار سرمایه، خط بازار سرمایه و امکان وام‌دهی و مرز کارا مطرح شده است. فصل پنجم مدل‌های عاملی، مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ارزیابی عملکرد پرتفوی می‌باشد در این فصل به مدل‌های عاملی، مدل‌های تک عاملی، مدل بازار، ضریب بتا و نحوه محاسبه و تخمین، مدل‌های چندعاملی، مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (CAPM)، بازار کارا(کارارایی بازار)، و ارزیابی عملکرد پرتفوی اشاره شده است.

پس ملاحظه می‌شود که ایده نگارش این کتاب، تدوین تئوری‌های مربوط به اقتصاد مالی به زبان ساده است.

 خواندن کتاب اقتصاد مالی ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب با رویکرد تئوریکی به تفهیم و ساده‌سازی مباحث اقتصاد مالی (۱) برای دانشجویان رشته اقتصاد، دانشجویان سایر رشته‌های مرتبط و محققان این حوزه از اقتصاد، تألیف شده است.

اقتصاد انرژی (جلد ۱)
یونس سلمانی
اقتصادسنجی؛ جلد دوم (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی
عصمت زنگنه
تئوری اقتصاد خرد پیشرفته
جفری ای جِهِل
اقتصادسنجی؛ جلد اول (همراه با کاربرد نرم‌افزارهای ویژه‌ی اقتصادسنجی)
اسماعیل پیش بهار
اقتصاد پولی؛ جلد اول
جاگدیش هاندا
اقتصادسنجی کاربردی داده های سری زمانی
محمد نوفرستی
اقتصاد سنجی (جلد دوم؛ پیشرفته)
علی سوری
اقتصاد کلان رفتاری
پل گراوی
انگلیسی برای متخصصان اقتصادی و مالی
محمدجواد عزتی
اقتصاد پولی؛ جلد دوم
جاگدیش هاندا
اصول جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
اقتصاد پول و بانکداری
پرویز داودی
پایان بانکداری
جاناتان مک‌میلان
سلسله مباحثی در روش شناسی و فلسفه اقتصاد
یداله دادگر
اقتصاد منابع طبیعی
حمید آماده
سازمان های پولی، مالی و اقتصادی بین المللی
علی تک‌روستا
اقتصاد بیمه
علی سوری
اقتصاد صنعتی
احمد صدرائی جواهری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۶٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان