دانلود و خرید کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار علی صبوحی طسوجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار اثر علی صبوحی طسوجی

کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار

معرفی کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار

کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار نوشته علی صبوحی طسوجی است که به تدبر در سوره مبارک ممتحنه پرداخته است.

درباره کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار

درس‌گفتار «راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزۀ روابط با کفار» نهمین درس‌گفتار از سلسله درس‌گفتارهای تدبر در قرآن کریم است که توسط هیئت قرآن و ولایت منتشر می‌شود. درس‌گفتار «راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزۀ روابط با کفار» حاصل سه جلسه ارائۀ تدبری سوره مبارک ممتحنه توسط حجة الاسلام علی صبوحی است و در پاییز سال ۱۳۹۲ ایراد شده است.

انتشار درس‌گفتارهای تدبر در قرآن کریم، از سال ۱۳۹۸ و از سوی هیئت قرآن و ولایت آغاز شد. این درس‌گفتارها که برگردان متنی ارائه‌های تدبری سوره‌های قرآن کریم با بیان حجت الاسلام علی صبوحی طسوجی است، با هدف آشنایی عموم مردم مسلمان فارسی‌زبان با اهداف و سیر هدایتی سوره‌های قرآن کریم منتشر می‌شود. نگاه تدبری به سوره‌های قرآن، یعنی نگاه منسجم و کل‌نگری که در پی کشف روابط مفهومی میان اجزای سوره (آیات، سیاق‌ها و فصول سوره) است. تنها راه پندپذیری از قرآن، تدبر در قرآن است.

مخاطب این کتاب، با متنی بسیار روان مواجه خواهد بود و در این مجموعه، به سهولت و به‌دور از مشکلاتی که در مطالعه‌ کتب علمی و مرجعی که تا به حال در زمینه تدبر در سوره‌های مبارک قرآن کریم تدوین شده است، مفاهیم ناشی از تدبر سوره‌های قرآن را می‌یابد. به همین خاطر مجموعه درس‌گفتارها می‌تواند در کنار کتب علمی و مرجعی که تا کنون در تدبر سوره های مبارک قرآن توسط مؤسسه تدبر در کلام وحی در این زمینه تدوین شده است، مورد استفاده قرار گیرد و محتوای تدبری را در جامعه‌ی هدف گسترده‌تری تأمین نماید.

برخی می‌گویند: «اینکه ما با چه کشوری، چقدر و چگونه رابطه داشته باشیم، ارتباطی با شاخص‌های دینی ندارد و صرفاً جزء سلایق حزبی است و احزاب هم بر اساس تجربه‌ای که از روابط بین‌المللی دارند، گروهی طرفدار مقاومت و گروهی طرفدار ملایمت است. در میان طرفداران هر یک از این دو تفکر هم ممکن است انسان دین‌دار یا بی‌دین وجود داشته باشد».

آیا این تحلیل صحیح است؟ اگر این‌طور نیست، روابط خارجی مسلمانان چگونه باید باشد؟ آیا ارتباط با کفار جایز است یا به‌کلی باید با کفار قطع رابطه کرد؟ سورۀ ممتحنه اصول روابط جامعۀ اسلامی را با جوامع کفر، از نگاه خداوند بیان می‌کند.

خواندن کتاب راهبردهای سیاست خارجی اسلام در حوزه روابط با کفار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ابن کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی دینی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از متن کتاب

حمل کردن قرآن کریم بر آراء و علایق شخصی باطنی، سیاسی، اجتماعی و… خطا است. این است آن نقطه‌ی انحرافی که آیه‌ی ۷ سوره‌ی مبارکه‌ی آل‌عمران به آن اشاره می‌کند: «فَاَمَّا الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم زَیغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنهُ ابتِغَاءَ الفِتنَةِ وَابتِغَاءَ تَأوِیلِهِ»؛ این افرادی که قلبشان منحرف است، در قرآن کریم به‌دنبال سخنان دوپهلو می‌روند و این سخنان را به نفع خود تفسیر می‌کنند تا به‌دنبال فتنه در اسلام باشند و اسلام را از یکدستی و یکرنگی خارج کنند. این افراد می‌گویند: «برداشت‌ها از قرآن کریم بسیار است؛ برداشت شما از قرآن کریم «مرگ بر آمریکا» و برداشت ما «درود بر آمریکا» است. هر دو هم مسلمان هستیم»!

در این سوره به‌دنبال این هستیم که ببینیم آیا این پندارها صحیح است یا سخن قرآن کریم، سخن دیگری است. آن‌گاه به‌سراغ «الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم زَیغٌ» برویم و ببینیم منظور از آن، چه کسانی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان