دانلود و خرید کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی محمد صیادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی اثر محمد صیادی

کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی

معرفی کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی

کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی نوشته محمد صیادی و یونس خداپرست و محمدرضا امانی است. این کتاب را انتشارات تدبیر اقتصاد منتشر کرده است. این کتاب به سناریوپردازی بر مبنای استراتژی‌های بازیگران اصلی بازار جهانی انرژی است.

درباره کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی

بررسی روند رشد و توسعه اقتصادی كشورهای صنعتی، حكايت از نقش غيرقابل انكار منابع انرژی به‌عنوان موتور محرک اين فرآيند دارد. به دنبال وقوع انقلاب صنعتی، زغال عنوان سنگ به منبع اصلی انرژی آن دوره، نقش بی‌بديلی را در توسعه صنعتی كشورهای غربي ايفا كرد. با كشف نفت در نيمه دوم قرن نوزدهم ميلادی و با توجه به ويژگی‌های متمايزتر اين سوخت نسبت به زغال سنگ - از جمله سهولت حمل‌ونقل و ارزش حرارتی بالاتر - تحول شگرف ديگری در احاطه انسان بر طبيعت پديدار شد و نفت به‌عنوان موتور محرک صنعت اقتصادهای بزرگ نقش ايفا كرد. گاز طبيعی نيز به‌ويژه از قرن بيستم به بعد، به‌عنوان يكی از سوخت‌های تقريباً پاک در دسته سوخت‌های فسيلی، سهم قابل توجهی را از سبد مصرفی جهان به خود اختصاص داده است. 

با توجه به اهميت غيرقابل انكار انرژی در توسعه و پيشرفت جوامع، امنيت انرژی از جايگاه مهمی در سياست‌های اقتصادی و سياسی كشورها برخوردار است. در واقع، اهميت مسأله امنيت انرژی در جهان امروز موجب تعاملی گسترده بين انرژی و سياست شده و بسياری از رفاقت‌ها، رقابت‌ها و تحولات سياسی جهان تحت تأثير انرژی و مسايل پيرامون آن است. 

ايران با برخورداری از يک موقعيت ممتاز ژئوپليتيک و ژئواكونوميک و با دارا بودن ذخاير عظيم نفت و گاز در جهان و تجربه طولانی در حوزه انرژی و موقعيت جغرافيايی مناسب در خاورميانه، از امكان ايجاد پيوند بين منابع انرژی خود از جنوب، شرق و شمال شرقی به مصرف كنندگان انرژی برخوردار است.

 شناخت استراتژی‌های بازيگران عمده بازار جهانی انرژی و آگاهی از برآيند اين استراتژی‌ها در آينده قابل پيشبينی از اهميت زيادی برای جمهوری اسلامی ايران برخوردار است كه خود يكی از بازيگران مهم اين بازار به شمار می‌آيد.

این کتاب به این مساله مهم می‌پردازد و کمک می‌کند تا خواننده اطلاعات جامعی درباره انرژی و آینده بپردازد.  

خواندن کتاب امنیت انرژی و آینده بازار جهانی انرژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان