دانلود و خرید کتاب چشمه های بهشت شیخ صدوق ترجمه محمدهادی زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چشمه های بهشت اثر شیخ صدوق

کتاب چشمه های بهشت

نویسنده:شیخ صدوق
انتشارات:به نشر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چشمه های بهشت

 در کتاب چشمه های بهشت گزیده‌ای از عیون اخبار الرضا (ع) یکی از معتبرترین منابع تاریخ زندگی امام رضا (ع) را می‌خوانید. 

 درباره کتاب چشمه های بهشت

چشمه های بهشت گزیده عیون اخبار الرضا (ع) اثر یکی از بزرگان شیعه، شیخ صدوق است که به  شناخت و حفظ آثار ان امام بزرگوار کمک شایانی کرده است. این مجموعه شامل پنج دفتر است که دفتر نخست آن روایتگر تار یخ زندگی امام هشتم است و برای آنکه شرایط حا کم بر رو زگار حیات آن حضرت را تا حدودی نشان دهد، به صورت گذرا به زندگانی امام کاظم نیز پرداخته است.

شــیخ صــدوق محمدبــن علــی بابویه قمی بــه دعای حضــرت بقیــه الله‌الاعظم، متولد شــده و تمــام عمر گرامــی خود را صــرف آموختن معــارف اهل بیــت عصمــت و طهــارت کــرده اســت. او بــرای چیــدن مرواریدهــای بی‌ماننــد از در یــای دانــش اهل بیــت، ســفرها کــرده و دنیــای معاصــر خــود را ز یر پا گذاشــته و در هــر شــهر و دیــاری کــه از عالــم و دانشــمندی خبــر یافتــه، حاضر شــده و گنجی شایگان از علوم اهل بیت فراهم ساخته است. صدوق همچنین از پرکارترین عالمان شــیعه در حوزۀ نشــر و گسترش معارف آن بزرگــواران به شــمار مــی‌رود. آثار مکتوب او را تا ســیصد اثر برشــمرده‌اند و تنها یکی از آثــار او کتــاب ارجمنــد من الیحضره الفقیه اســت که از کتب اربعۀ شــیعه و از متون اصلــی امامیه به شــمار مــی‌رود و افزون بر نگارش کتاب‌هایــی کم نظیر، در مکتب او شــا گردانی بزرگ نیز تربیت شــده‌اند که یکی از آنان ســید مرتضی و دیگری شــیخ مفید است که نیاز به تعریف و بیان ندارند.

صــدوق در ابتــدای قــرن چهــارم هجــری  در سال ۳۰۵ متولــد شــد و در ســال ۳۸۱ هجری قمری از دنیا رفت و در ری به خا ک سپرده شد. در رو زگار حکومت فتحعلی شــاه قاجار وقتی قبرســتان ابن بابویه در اثر ســیل تخریب شــد، جنازۀ او از قبر بیرون آمد و شگفت آنکه پس از ۹۰۰ سال پیکر پا ک او همچنان سالم بود.

در بازنگاری این کتاب چند موضوع مورد توجه مترجم بوده است که عبارت‌اند از:

  • گزینــش روایــات و اخبار که طبیعتا بر اســاس ذوق نویسنده صورت گرفته و شــاید اگر کســی دیگر گزینشــی دیگر انجام دهد، برخی را حذف و تعدادی را اضافه کند، اما آنچه مورد توجه بوده، آن اســت که روایاتی را که مولف نیاز نســل امرو ز تشــخیص داده در این گزینش موجود است.
  •  گرداورنده کوشــیده است کــه از هــر خرمنی خوشــه‌ای برچیند تا در این گزیــده مجموعه‌ای از روایات و معارف رضوی فراهم آمده باشــد.
  • زاهدی در ترجمــۀ اثر کوشــیده است که با زبانی رو زآمد و ســاده مفاهیــم بلند این دریای معرفت را به فارسی برگرداند و حتی الامکان اصطلاحات علمی را به کار نبرد
  • بــرای آنکــه مخاطــب بتوانــد بهتــر با روایــات گوناگون و منتشــر در سرتاســر اثر ارتبــاط برقرارکنــد، مجموعــۀ روایات مرتبط با یــک موضوع در کنار هم قــرار گرفته‌اند.
  • کوشــیده است در ارائــۀ ترجمــه بــه متــن، تعهد کامل داشته باشــد و آنچــه در این کتــاب آمده عین همان مطلبی اســت که در عیون وجــود دارد.

خواندن کتاب چشمه های بهشت را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 همه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه دوست‌داران امام هشتم شیعیان مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه