دانلود و خرید کتاب اوج پرواز ماری روزنبرگ ترجمه الهام زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اوج پرواز

اوج پرواز نوشته ماری روزنبرگ و دنیل سیلورت اثری در حوزه روان‌شناسی و درباره مدل رفتارشناسی DISC است که موثرترین روش در روابط میان فردی و زندگی شغلی شما را نشان می‌دهد.

 درباره کتاب اوج پرواز 

همواره شنیده‌ایم که یکی از روش‌های رسیدن به کمال، خودشناسی و خودآگاهی است. خودشناسی حوزه وسیعی است و تحقق آن از طرق مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از آن راه‌ها، شناخت تیپ شخصیتی و مدل رفتاری است. تیپ‌های شخصیتی متنوعی در حوزه روانشناسی معرفی و مطرح شده است. که هریک نقاط قوت و ضعف مختص به خود را داراست.

از جمله شیوه‌های شخصیت شناسی، رفتارشناسی DISC است. رفتارشناسی DISC به افراد کمک می‌کند که به سازگاری اجتماعی دست یابند. سازگاری اجتماعی مهم‌ترین نشانه سلامت روانی فرد است. افراد در پرتو سازگاری اجتماعی به رشد عاطفی دست می‌یابند و به پذیرش بهتر دنیای اطراف خود نائل می‌شوند.

در این کتاب نویسندگان با سخنی شیوا، ساده، داستان‌گونه و قابل فهم، مدل رفتاری DISC را به تصویر کشیده‌اند و آن را برای خوانندگان، ملموس و شیرین ساخته‌اند. 

 خواندن کتاب اوج پرواز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودشناسی و رفتارشناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب اوج پرواز

بخش دوم: مدل DISC

همانطور که در دنیای مدل جهانی DISC کنکاش می‌کنیم. چهار نکته مهم حائز اهمیت است.

اولین نکته، همه سبک‌ها مثبت هستند و در شکل دهی به دنیا به روش‌های معناداری مشارکت می‌کنند. مطابق با آنچه که در داستان ملاحظه کردید همان اندازه که صراحت تیپ D دوریان نیاز است به همان اندازه حساسیت سبک S سارا برای موفقیت پرندگان ضرورت داشت.

مهارت‌های ارتباطی تیپ I ایندی، بیشتر یا کم اهمیت‌تر از میزان کنترل سبک C کلارک برای دقت و درستی نبود. هر سبک قدرت منحصر به فرد و توانایی را داراست که باید گرامی داشته شود. بنابراین به سادگی می‌توان گفت هیچ تیپ بهترینی وجود ندارد ویا هیچ مدل رفتاری نسبت به دیگری برتری ندارد.

دومین نکته مهم، هدف تغییر جوهره وهسته اصلی افراد نیست. بلکه تنها تبادل مجموعه‌ای از نقاط قوت افراد است و در این میان نقاط ضعف آنها نیز به چالش کشیده می‌شود. تصور کنید اگر دوریان تلاش می‌کرد تا به طور کامل به یک کبوتر با مدل رفتاری S تغییر سبک دهد یا کریستال می‌خواست به یک طوطی با مدل رفتاری I تبدیل شود.

دسته بندی کردن مدل‌های رفتاری در چند مدل مشخص به منظور شناخت بیشتر و پذیرش، هدیه‌ای طبیعی است که هر یک از انسان‌ها در اختیار دارند.

نکته سوم، هیچ کس فقط یک مدل رفتاری خالص ندارد بلکه ما ترکیبی از هر چهار نوع هستیم. برخلاف دوستان پرنده ما که دارای یک مدل رفتاری خاص بودند، ما انسان‌ها پیچیدگی‌های بیشتری داریم. همین موضوع ما را منحصر به فرد می‌کند.

اما نکته چهارم، هر یک از ما این توانایی وقابلیت را داریم که بتوانیم در موقعیت‌های مختلف از بین چهار مدل رفتاری به شکل بسیار انعطاف‌پذیری مدل مورد نیاز را به سرعت یک بشکن زدن انتخاب کرده وبه مورد اجرا در آوریم. با چنین انعطاف‌پذیری می‌توانیم روابط سالمتر وشادتری ایجاد کنیم. و توانایی‌های کارآمد خودمان را در ارتباطات به نمایش بگذاریم.

برای کشف سبک‌تان پیشنهاد می‌کنیم از طریق لینک‌های۱ معرفی شده ابتدا سبک رفتاری خودتان را پیدا کنید.

از این پس شما به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خواهید پیوست که با دسترسی به گزارش آزمون سبک رفتاری خویش خواهید آموخت که با هر نوع مدل رفتاری در محل کار، خانه یا محیط مدرسه ارتباط برقرار کنید.

این گزارش به شما موارد زیر را نشان خواهد داد:

یک نمودارکه سبک DISC اولیه و ثانویه شما را نشان می‌دهد.

توضیحاتی که در آن با جزئیات مدل رفتاری و توانایی‌های خودتان آشنا خواهید شد.

اینکه احتمالا با دیگران چگونه ارتباط برقرار می‌کنید و یا دیگران چگونه با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

با بزرگ‌ترین ترس‌هایتان در ارتباطات آشنا می‌شوید واکنون شما می‌توانید با دانش جدیدتان دیگران را از "فشردن دکمه‌تان" برحذر دارید.

سازگاری‌تان با دیگران. شما خواهید فهمید چرا به طور غیر ارادی به سوی مدل‌های رفتاری خاصی جذب می‌شوید و چرا از افراد دیگری پرهیز می‌کنید.

با مشخصات شخصیت‌های بزرگ تاریخی که با مدل رفتاری شما مطابقت دارند آشنا خواهید شد. بر این اساس متوجه خواهید شد که سبک غلط یا درستی وجود ندارد. رهبران بزرگ از هر مدل رفتاری هستند.

به نقاط قوت خود به عنوان یک رهبر پی خواهید برد و برای چگونه به دست آوردن موفقیت برنامه‌ریزی خواهید کرد.

یک طرح عملی شخصی شده برای اجرای DISC در زندگی‌تان طرح‌ریزی کنید.

به یاد داشته باشید که بهترین سبک وجود ندارد. هر سبک قدرت و چالش‌های خودش را دارد. به علاوه بهره‌مندی از یک مدل رفتاری پیش گویی کننده موفقیت یا شادکامی نیست.

مردم می‌توانند با هر نوع ترکیبی از مدل رفتاری DISC روابط سالم داشته باشند و زندگی رضایتمندانه‌ای را پی ریزی نمایند.

نظرات کاربران

چوغوک
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

سلام به همه طاقچه ای ها این کتاب مدل رفتاری دیسک رو بسیار ساده و روان از صفر توضیح میده(با بیان داستان و تعمیم دادن دیسک به دنیای پرندگان،عقاب و طوطی و کبوتر و جغد) و حتی اگر هم تا حالا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
شما گاهی اوقات از نقاط قوتتان بیش از اندازه استفاده می‌کنید. این عملکرد باعث می‌شود که نقاط قوتتان به نقاط ضعفتان تبدیل شود.
چوغوک
تجربه‌ای که من وساموئل داریم اینه که چطور خستگی می‌تونه فرسوده‌ات کنه و باعث بشه که از رفتار طبیعیت خارج بشی، اما باید بگم که، برنامه‌ریزی ونظم قدرتمند وتوانمندت می‌کنه.
چوغوک
از جمله شیوه‌های شخصیت شناسی، رفتارشناسی DISC است. رفتارشناسی DISC به افراد کمک می‌کند که به سازگاری اجتماعی دست یابند. سازگاری اجتماعی مهم‌ترین نشانه سلامت روانی فرد است. افراد در پرتو سازگاری اجتماعی به رشد عاطفی دست می‌یابند و به پذیرش بهتر دنیای اطراف خود نائل می‌شوند.
احسان رضاپور
خنده داره که چطور دیگران به این راحتی می‌تونند عیب‌های ما رو ببینند، اما خودمون متوجه نیستیم.
چوغوک
"شناختن خود آغاز همه معرفت‌هاست
امیرمحمد اشرفی دهکردی
ما خودمان را با نیت‌مان و دیگران را با اعمالشان قضاوت می‌کنیم.
چوغوک
به سادگی می‌توان گفت هیچ تیپ بهترینی وجود ندارد ویا هیچ مدل رفتاری نسبت به دیگری برتری ندارد.
چوغوک
به سادگی می‌توان گفت هیچ تیپ بهترینی وجود ندارد ویا هیچ مدل رفتاری نسبت به دیگری برتری ندارد.
چوغوک

حجم

۸۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۸۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۹۰۰
تومان