دانلود و خرید کتاب به دنبال بنیانگذاران رم فیلیپ کاستژون ترجمه شورا منزوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به دنبال بنیانگذاران رم اثر فیلیپ کاستژون

کتاب به دنبال بنیانگذاران رم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب به دنبال بنیانگذاران رم

کتاب به دنبال بنیانگذاران رم اثر فیلیپ کاستژون است که با ترجمه شورا منزوی به چپ رسیده است.

 درباره کتاب به دنبال بنیانگذاران رم

 در دنیای باستان دو امپراتوری کبیر وجود داشت، امپراطوری هخامنشی در ایران و امپراطوری رم. در کنار ایران که فرمانروای شرق جهان باستان بود رم فرمانروای قلمرو غربی جهان محسوب می‌شد. در طول تاریخ همیشه درگیری‌ها و جنگ‌های زیادی بین این دو مدعی قدرت و سلطه بر جهان درمی‌گرفت. در این کتاب جذاب سرگذشت بنیان‌گذاران امپراتوری رم، هماوردها و رقبای ایران در دنیای باستان روایت شده است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های «به دنبال ....» است که برای کودکان و نوجوانان تهیه شده است.

کتاب‌های دیگری از این مجموعه همچون «به دنبال فردوسی»، «به دنبال بنیانگذاران رم»، «به دنبال دزدان دریایی»، «به دنبال مولانا»، «به دنبال اسکندر» و ... تاکنون منتشر شده است.

خواندن کتاب به دنبال بنیانگذاران رم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نوجوانان دوست‌دار کتاب‌های تاریخی به ویژه تاریخ باستان مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب به دنبال بنیانگذاران رم

از ایتالیا جز ویرانه‌هایی نمانده است. سال‌هاست که جنگ بیداد می‌کند. تورنوس تحت حمایت ژونون بیش‌تر اقوام شبه جزیره را علیه انه که تحت حمایت مادرش ونوس قرار دارد متحد کرده است. خدایان نیز به بحث درباره جنگ انسان‌ها با یکدیگر می‌پردازند و آرامش المپ را بر هم می‌زنند. ژوپیتر خشمگین می‌شود و تصمیم می‌گیرد کمک خدایان به انسان‌ها را ممنوع کند.

تورنوس که از یاری ژونون محروم شده به سرعت مغلوب انه می‌شود. اما همه دشمنان مردم تروا شکست نخورده‌اند. آن‌ها باید با سپاه قدرتمند تیرانی۲۱ روبرو شوند، نتیجه جنگ نامشخص است، انه بیش از پیش سپاهش را به پیروزی ترغیب می‌کند. ولی آن گاه که پیروزی به دست می‌آید، انه ضربه‌ای مرگبار می‌خورد.

آسکاین، پسر انه، رهبری تروایی‌ها را به دست می‌گیرد و در نقطه‌ای نه چندان دور از لاوینیوم شهرش را بنا می‌کند: آلب باستانی. نسل به نسل نوادگان انه بر آلب حکومت می‌کنند و شهر کوچک را توسعه می‌دهند. حال شاه پروکاس با خردمندی بر این شهر حکومت می‌کند.

پروکاس دو پسر دارد: نومیتور و آمولیوس. نومیتور پسر بزرگ‌تر، شجاعت پدرش را به ارث برده و پروکاس امیدوار است که روزی جانشینش شود. آمولیوس، پسر کوچک، حسادت می‌کند و غالبآ دعواهای سختی میان دو برادر درمی‌گیرد. یک روز آمولیوس در حضور پروکاس به برادر بزرگش توهین می‌کند:

«نومیتور، تو خیلی لش هستی و لیاقت نداری فرمانروا شوی!»

شاه که احساس می‌کند زندگی‌اش رو به پایان است، خسته از این همه دعوا، پسرانش را احضار می‌کند:

«فرزندانم، نیاکان ما مجبور شدند که از میهن خودشان فرار کنند و در ایتالیا پناه بگیرند. در این‌جا باید صلح برقرار باشد. هیچ رودررویی نباید میان شما وجود داشته باشد، شما باید با هم قوم ما را هدایت کنید. یکی از شما حکومت خواهد کرد، اما دیگری نباید آن چنان آسیب ببیند. پس از مرگ من، تو آمولیوس میراث خودتان را دو قسمت می‌کنی و برادر بزرگت سهم خودش را انتخاب می‌کند.»

دو پسر با تصمیم پدرشان موافقت می‌کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
۳۱,۲۰۰
۴۰%
تومان