دانلود و خرید کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان بر پایه مدل SWOT میلاد زبردست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان بر پایه مدل SWOT اثر میلاد زبردست

کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان بر پایه مدل SWOT

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان بر پایه مدل SWOT

کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان نوشتة میلاد زبردست است. این کتاب درمورد موقعیت مکانی سیستان و بلوچستان به‌عنوان وسیع‌ترین استان کشور صحبت کرده است. استان سیستان و بلوچستان از شمال به استان خراسان جنوبی، از جنوب به دریای عمان با بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی، از شرق با کشورهای پاکستان و افغانستان با ۱۱۰۰ کیلومتر مرز خشتی و از سمت غرب با استان‌های کرمان و هرمزگان همجوار است.

درباره کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان

کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان موقعیت حساس جغرافیایی سیاسی، مرزهای سیاسی و فضای سیاسی، استان را به ما معرفی کرده است که باعث شده تا این استان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محدوده‌های قومی و ملی دربیاید که از لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی خارج از تنگه هرمز، و از نظر ترانزیت کالا با کشورهای آسیای مرکزی و پل ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، مزیتهای زیادی نیز  استان به‌وجود آورده است. این مزیت‌ها می‌تواند در تقسیم کار ملی، به‌عنوان دروازه‌ای برای بازرگانی خارجی و به‌عنوان محدوده‌ای برای توسعه ملی مورد توجه قرار گیرد.

از نظر امنیت اجتماعی و مولفة هویت به‌عنوان فرصتی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان، (این مرز قراردادی کاملا از قلمروهای فرهنگی و قومی بلوچستان است و باعث قرار گرفتن قوم بلوچ در دو سوی مرز شده است.) این امر باعث شده تا به موقعیت خاص مرزهای سیستان و بلوچستان و ژئوپلیتیک اقلیم بلوچ توجه شود؛ که بدلیل مشترکات هویتی به‌عنوان فرصتی برای کاهش تهدید و امنیت و افزایش نفوذ در آن‌سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران قابل توجه است.

خواندن کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان برای دانشجویان و اساتیدی مناسب است که درمورد استان سیستان و بلوچستان و موقعیت آن خواهان کسب اطلاعات هستند.

بخش ‌هایی از کتاب موقعیت ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک مرزهای سیستان و بلوچستان

موقعیت جغرافیائی و ژئوپلیتیک خاص سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی این استان در استفاده از انرژی باد و خورشید از دیگر مزیت‌های بسیار خوب برای ایجاد مناطق ویژه (زون) انرژی تجدیدپذیر در منطقه است که امکان سرمایه‌گذاری گسترده در این بخش را ممکن و به‌عنوان فرصتی طبیعی برای مناطق مرزی استان قابل توجه و تبیین می‌نماید. از طرف دیگر، در بررسی فرصت‌های موجود در مرزهای آبی استان، وجود منابع غنی دریائی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیتهای شیلاتی و صیادی و صنایع مرتبط با شیلات به‌دلیل واقع شدن استان در مجاورت آبهای گرم دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان قابلیت محوری استان محسوب می‌شود. دارا بودن بیش از ۴۰ در صد ظرفیت صید کشور، وجود بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در مناطق گواتر و رودیک، بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی فرآوری آبزیان، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شناور صیادی و ظرفیت پرورش ماهی در قفس، ماهیان زینتی، خیار دریایی، جلبک، لابستر و غیره نشان از استعداد بالقوه سیستان و بلوچستان و مناطق مجاور مرزهای آبی این استان در زمینه شیلات و آبزی‌پروری است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۱۳,۴۰۰
تومان