دانلود و خرید کتاب بریل آموزی پایه سالار فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بریل آموزی پایه اثر سالار فرامرزی

کتاب بریل آموزی پایه

معرفی کتاب بریل آموزی پایه

کتاب بریل آموزی پایه نوشتهٔ سالار فرامرزی و نسرین ابراهیمی در انتشارات یار مانا به چاپ رسیده است.

این کتاب با برخورداری از مبانی علمی و بهره‌گیری از تجربه‌ی مربیان آموزشی افراد نابینا در هشت فصل تدوین شده و سعی نموده تا ضمن آشنا نمودن مربیان و والدین محترم با تاریخچه و مبانی نظری آموزش و توانبخشی افراد نابینا، بریل‌آموزی مهارت‌های تحصیلی از جمله خواندن، نوشتن و ریاضیات را به‌صورت کاملاً کاربردی، ساده و با استفاده از حداقل امکانات و به‌صورت گام ‌به‌گام و یا درس به‌درس به نمایش بگذارد.

درباره کتاب بریل آموزی پایه

توجه به آموزش و توانبخشی افراد نابینا و اینکه چگونه می‌توان از باقی‌مانده‌ی حواس این افراد برای دستیابی به مهارت‌های تحصیلی و رسیدن به استقلال فردی و اجتماعی آنان استفاده کرد، از دیرباز و در تمامی اعصار ذهن بشر را مشغول کرده است. در این زمینه اقدام بی‌نظیر لوئی بریل در خلق یک روش ماندگار برای خواندن و نوشتن، شایسته‌ی تحسین است و تا کنون سایر تلاش‌های بشر برای خلق روش دیگری در خواندن و نوشتن جواب نداده است. البته باید چشم به آینده‌ای دوخت که بشر در پدیدآوری روش‌های دیگری برای خواندن و نوشتن این افراد گامی مؤثر بردارد.

کتاب بریل آموزی پایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتابی را به افرادی که با نابینایان در ارتباط هستند و نیاز دارتد دربارهٔ خط بریل اطلاعاتی کسب کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بریل آموزی پایه

امروزه پیشرفت‌های فنّاورانه و به‌ویژه رایانه نقش مهمی در زندگی بشر ایفا و ابزارهای کمکی و دیجیتالی کمک بسیار مهمی به افراد نابینا نموده است که نمودهای آن را می‌توان در تحرک و جهت‌یابی، خواندن و پرورش مهارت‌های شنیداری آنان مشاهده کرد. با همۀ پیشرفت‌هایی که در ابزارهای کمکی افراد نابینا صورت گرفته است، بریل‌خوانی و بریل‌نویسی مهمترین نیاز تحصیلی این افراد است. در کشور ما نیز برای پاسخ‌دهی به این نیاز مهم تاکنون اقدام‌های چشمگیر و وصف‌ناپذیری صورت گرفته که مهمترین آنها انطباق بریل با نویسه‌ها و آواهای خط فارسی، ایجاد مراکز آموزشی و توانبخشی، چاپ کتاب‌هایی با خط بریل و حتی نشر روزنامه‌ی ویژه نابینایان است.

پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که انسان دارای دوره‌های حساس رشد است و باید مهارت‌های اساسی زندگی در همان دوران اولیه‌ی رشد نهادینه شوند، بنابراین هرچقدر آموزش‌ها در سنین پایین‌تر شروع شوند، نتایج بهتری خواهند داشت. آموزش در سنین پایین برای افراد نابینا از دو منظر نیز قابل‌توجه است؛ یکی ویژگی‌های مغزی و عصبی انسان در سنین پایین و دیگری اینکه کودکان نابینا در پایین‌ترین مراحل رشد آمادگی یادگیری بهتری دارند. این مهم نشان‌دهنده‌ی آن است که برای آموزش و توانبخشی افراد نابینا باید اقدام‌های جدی در خصوص تدوین محتوا و برنامه‌های آموزشی صورت گیرد و نیاز به آموزش ویژه‌ی نابینایان در کشور ما بسیار احساس می‌شود. لذا تهیه و تدوین کتاب بریل‌آموزی پایه در راستای پاسخ‌دهی به این نیاز ویژه و اساسی است. امید است که این کتاب پاسخگوی مربیان و والدینی باشد که با احساس مسؤولیت و تعهد قصد دارند به روشی صحیح و با بهره‌گیری علمی از روش‌ها و منابع به توانمندسازی فرزندان خود کمک نمایند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان