دانلود و خرید کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی اکرم ملک‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی اثر اکرم ملک‌نژاد

کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی

کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی نوشته اکرم ملک‌نژاد است. کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی را انتشارات دومینو منتشر کرده است.

درباره کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی

شناخت وضعیت موجود، مهم‌ترین گام برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آینده در مورد هر نظام است، نظام علم و فناوری کشورها نیز از این قاعده مستثنا نیست و به‌منظور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در مورد آن، شناخت دقیق وضع موجود و همچنین تعقیب روند تغییرات در طول زمان، در مقایسه با اهداف تعیین‌شده یا در مقایسه با دیگر کشورها ضروری است. یکی از بهترین روش‌ها برای سنجش وضع موجود علمی کشورها، استفاده از علم‌سنجی و شاخص‌های آن است. برای علم‌سنجی شاخص‌های فراوانی ذکرشده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت؛ اما یکی از مهمترین آن‌ها کتاب‌سنجی‌ها و مأخذسنجی‌ها هستند. این کتاب اثری کاربردی در زمینه ماخذشناسی است.

خواندن کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کینم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه بانکداری پیشنهاد می‌کینم.

بخشی از کتاب ماخذشناسی توصیفی بانکداری اسلامی

- مأخذشناسی‌ها روشی برای انسجام اندیشه در یک رشته علمی

علاوه بر کل‌نگری که به شرح آن پرداختیم، یکی دیگر از شاخص‌های مهم تفکر و اندیشه در یک موضوع علمی، میزان نظم و انسجام اندیشه است. انسجام در گفتار، انسجام در کتاب، انسجام در ادبیات علمیِ یک رشته دانشگاهی، انسجام در سرفصل‌های تعیین‌شده توسط نظام آموزشی و... از مطلوب‌ترین موادی است که باید به آن‌ها توجه شود و یکی از اولویت‌‌هایی است که دانشجویان، پژوهشگران، علاقه‌مندان به یک رشته علمی و از همه مهم‌تر سیاست‌گذاران علم باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. چراکه انسجام در علم و دانش، کیفیت، تأثیر‌‌گذاری و به تعبیری مناسب‌تر بهره‌‌وری علمی را افزایش می‌دهد. همچنین درک ارتباط بین مفاهیم را آسان‌‌تر و نتیجه‌‌گیری‌‌ها را مطلوب‌‌تر می‌‌نماید. مأخذشناسی‌ها چنانچه محتوای خود را به تفکیک موضوع دسته‌بندی کنند تا حد زیادی می‌توانند انسجام اندیشه را در یک رشته علمی محقق سازند.

۳- مأخذشناسی‌ها و کمک به تحقیق و پژوهش

از بدیهی‌ترین فواید مأخذشناسی‌ها و کتاب‌شناسی‌ها که نمی‌خواهم زیاد به شرح آن بپردازم کمک به پژوهشگران در انجام تحقیقات و پژوهش‌‌هاست.

«در بیانیه‌‌ای که از طرف کتابخانه کنگره [در سال ۱۹۵۰] صادر شد خلاصه اهداف و وظایف کتابشناسی به این شرح اعلام گردید:

۱. هدف کتابشناسی این است که تا حد ممکن برای پژوهشگران، محققان و مربیان امکان شناخت آنچه انتشار یافته و تغییرات و تحولات در زمینه نشر را در هر یک از میدان‌‌های تخصصی در همه جای دنیا فراهم آورد؛

۲. به تحقیقات و اجرای طرح‌‌های موفق یاری رساند؛

۳. به اشاعه اطلاعات و معلومات و اعتلای دانش‌‌ها در زمینه‌‌های گوناگون کمک کند. »

۴- مأخذشناسی‌ها و کمک به کتابداران و کتابخانه‌ها

همان‌طور که قبلاً گفته شد کتابشناسی‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مأخذشناسی‌ها هستند. دکتر ابوبکر محمود الهوش، در کتابی به نام «درآمدی بر علم کتابشناسی» یکی از فواید کتابشناسی را کمک به کتابداران و کتابخانه‌ها می‌داند:

«به‌طورمعمول هنگامی‌که کتابداران از کتابشناسی سخن می‌‌گویند منظورشان عموماً کتابشناسی نظام‌یافته یا همان فهرست کتاب‌‌ها یا نوارهای صوتی و تصویری و مانند آن‌هاست. هدف این فهرست، کمک به مراجعه‌کنندگان در دست‌‌یابی به مواد موردنظر با شناخت مکان دقیق منابع و مواد است به‌طوری‌که گستره‌‌ای وسیع از موضوعات و عناوین را شامل شود. معدل کنونی عناوین منتشرشده در سطح جهانی و منطقه‌ای تقریباً معادل سه برابر رشد آدمیان در سراسر عالم است. این در حالی است که آدمیان فناپذیرند اما کتاب‌ها در جای خود نگهداری می‌‌شوند و همواره زنده‌اند. مسئله‌‌ای که اکنون کتابشناسان را مشغول داشته، این است که انتشار کتاب‌‌ها و تولیدات فکری با این کثرت و گستردگی، موجب نبود اشراف کامل بر کتاب‌‌ها و ثبت و ضبط آن‌ها خواهد شد. »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸۲ صفحه

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۸۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان