دانلود و خرید کتاب مورچه شیر صمد کریم‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مورچه شیر اثر صمد کریم‌زاده

کتاب مورچه شیر

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مورچه شیر

کتاب الکترونیکی مورچه شیر نوشتهٔ صمد کریم‌زاده در انتشارات نوآوران سینا به چاپ رسیده است. در این کتاب جوامع انسانی به اجتماعات حیوانات تشبیه شده است و شباهت‌های زیاد و عجیب بین آن‌ها با هنرمندی زیاد، در جزئیات و کلیات ترسیم شده است. حیوانات این جنگل نیز حکومت دارند، برای تصمیم‌گیری‌ها با هم مشورت می‌کنند و در مواقع اختلاف نظر واکنش‌هایی نشان می‌دهند که برای ما انسان‌ها بسیار آشناست!

درباره کتاب مورچه شیر

نویسنده در این داستان جامعه‌ٔ انسانی را در میان جامعه‌ٔ جانوران جنگل دنبال کرده است تا با یادآوری فطرت غریزی جانوران که آنها غیر از زندگی بر اساس چرخه‌ٔ غذایی و تولیدمثل و البته تأثیرگذاری مثبت ناخودآگاه بر طبیعت، هیچ درکی از دشمنی با یکدیگر ندارند. از این‌رو ذهن خواننده با روح نرم عاری از دشمنی نهفته در جانوران و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر، بیشتر آشنا می‌شود.

کتاب مورچه شیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که به داستان‌هایی با مضمون نقد روابط اجتماعی علاقه‌دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مورچه شیر

از آنجا که دادخواهی خود را نزد بزرگان و ریش‌سفیدان عرضه می‌کردند، معمولاً مشکلات با کدخدامنشی، به‌گونه‌ای مطلوب حل می‌شد، شاکی و شکایت شونده راضی به خانه بازمی‌گشتند. البته در مواردی قومی با قوم دیگر دچار اختلاف می‌شدند، مثل سنجاب‌ها با موش‌ها. در این موارد، مواقعی پیش می‌آمد که اختلاف‌ها لاینحل باقی می‌ماند و آنجا بود که باید به دستگاه قضاوت کل جنگل مراجعه می‌شد که به دلیل بدوی بودن دستگاه، به مورچه شیر که ریاست کل امور جنگل را داشت مراجعه می‌کردند.

تا زمانی که مشکلات زیاد نبود، سلطان با حوصله و تدبیر، گره‌ی مشکلات شاکیان و معترضین را باز می‌کرد و معمولاً حق به حق‌دار می‌رسید؛ اما در نظام مدیریتی جدید، به دلیل سبک جدید زندگی، دعواها و شکایت‌ها بیش از حد ممکن بود. شیر مادر، مجبور می‌شد بیشتر اوقات صاحبان دعوا را نزد مورچه شیر بفرستد. مورچه شیر که هنوز جوان بود و تجربه‌ی زیادی در حل مناقشه‌ها نداشت، اکثر مواقع به‌صورت سهوی نه از روی عمد، حق را به شکایت‌شونده می‌داد که این موضوع باعث دلخوری اهالی جنگل شده بود. گاه‌و بی‌گاه صدای این دلخوری‌ها به گوش شیر مادر می‌رسید.

روزی رئیس شورای سلطنت، از مورچه شیر خواست که جلسه‌ای مشورتی بین آن دو تشکیل شود. مورچه شیر دعوت مادر را اجابت کرد و آنها به شور و مشورت با یکدیگر پرداختند. شیر مادر که تجربیات و اطلاعات گرانبهایی از چگونکی حکومت‌داری از شوهرش و البته از اجداد خود داشت، در اختیار مورچه شیر گذاشت و به او وعده داد که به‌زودی برادر دیگرت که به سن جوانی خواهد رسید به کمک تو خواهد آمد و البته که او سلطان جنگل خواهد شد و تو در رکاب او در خدمت به درگاه سلطنت مشغول خواهی شد.

نتیجه‌ی مشورت آنان این بود، مواقعی فرامی‌رسد که صداقت چاره‌ی حل همه‌ی مشکلات نیست و سیاست است که به کار می‌آید. آنکه در جنگل به سیاست‌پیشگی در جنگل معروف است، روباه است. او ترفندهای بسیار می‌داند؛ اما باید مراقب بود که او به حیله‌گری شهره‌تر است. شیر مادر مشاورین عالی‌مقام، کارکشته و صداقت پیشه‌ای را نیز به او معرفی کرد از جمله اسب نجیب، عقاب تیزچنگ، گاو مدافع، کلاغ عادل، خرگوش باهوش، خروس وقت‌شناس، زرافه‌ی رشید که روباه سیاست‌مدار نیز یکی از آنها بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان