دانلود و خرید کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی اکبر حمزه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی اثر اکبر حمزه

کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی

نویسنده:اکبر حمزه
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی

کسب مهارت در مدیریت مالی راهنمای گام به گام استراتژی‌ها، کاربردها و مهارت‌ها؛ مرجعی برای مدیران مالی،کارآفرینان و دانشجویان MBA نوشتهٔ اکبر حمزه در انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی

نویسندهٔ این کتاب مباحث خود را با تعریف بازارهای مالی،محیط اقتصادی و ذی نفعان آغاز می کند و با معرفی ابزارهای مدیریت مالی نظیر ترازنامه و صورت های مالی استاندارد پی میگیرد و در بخش های پایانی نیز به بیان مباحث تخصصی مدیریت مالی نظیر هزینه یابی،ریاضیات مالی و قیمت گذاری می پردازد. نگاه نویسنده تنها معطوف به خوانندگان حرفه ای و پیشکسوتان حرفه حسابداری نیست بلکه مخاطبان نیازمند به آشنایی با علم حسابداری را نیز در برگرفته و با بیان اصول اساسی علم مدیریت ملی و حسابداری آنها را نیز با خود همراه می کند.

کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به دانشجویان رشته‌های مدیریت، اقتصاد، ام.بی.ای و حسابداری توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب کسب مهارت در مدیریت مالی

تورم

افزایش سطح عمومی قیمتها کاهش ارزش پول ملی که به اختصار آن را تورم مینامند، عبارت است از کاهش قدرت خرید داراییها در آخر هر سال، نسبت به ابتدای آن سال، که رقم دقیق آن بر اساس محاسبات بسیار دقیق توسط مؤسسات و نهادهای تحقیقاتی اقتصادی کاملا مستقل از دولت قابل محاسبه و تعیین است. مثلا وقتی گفته میشود نرخ تورم ۱۰درصد است، یعنی از سال قبل تاکنون فاصلۀ زمانی یک ساله سطح عمومی قیمتها به طور متوسط ۱۰درصد افزایش پیدا کرده یا ارزش پول ملی قدرت خرید پول ملی به طور متوسط ۱۰درصد کاهش یافته است. سود هر سهم یا سود خالص نسبت به متوسط سرمایۀ به کارگرفته شده در بنگاههای اقتصادی باید بیش از ۱۰درصد باشد تا علاوه بر جبران کاهش ارزش پول طی سال مالی، صرف سودی برای سرمایه گذاران در سهام شرکت باقی بماند. صرف سود مذکور باید بیشتر از سود سرمایه گذاری بدون ریسک باشد، تا ارزش ریسک کردن راه اندازی کسب وکار را داشته باشد. توجه داشته باشیم که در مدیریت مالی منظور از سرمایۀ به کارگرفته شده، متوسط حقوق صاحبان سهام ارزش ویژه به قیمت روز، به علاوۀ ارزش جمع بدهی هاست. ارزش روز حقوق صاحبان سهام از حاصل ضرب ارزش روز هر سهم در تعداد سهام تشكیل دهندۀ کل سرمایۀ پرداخت شده به دست می‌آید. نرخ تورم یكی از نرخهای مهم برای هر دست اندرکار کسب وکار است، زیرا نشان میدهد که با گذشت زمان مثلا طی یک دوره مالی یکساله چند درصد از ارزش پول رایج کم شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان