دانلود و خرید کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت زهرا قاسم‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت اثر زهرا قاسم‌زاده

کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت

معرفی کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت

کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت نوشته زهرا قاسم‌زاده است. این کتاب سعی دارد درباره اضطراب امتحان و راه‌های برطرف کردن آن اطلاعات کاملی در اختیار روان‌شناسان قرار دهد.

درباره کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت

اضطراب امتحان به احساس نیاز فزاینده به دانش و به‌طور هم‌زمان، ادراک فرد مبنی برنداشتن زمان کافی برای دستیابی به آن دانش گفته می‌شود. در رابطه با اضطراب امتحان بر عوامل پنج‌گانه استرس‌زا (ناکامیها، تعارض‌ها، فشارها، تغییرات و استرس خود تحمیل) و واکنش‌های چهارگانه (فیزیولوژیکی، رفتاری، شناختی، هیجانی)، نسبت به این عوامل تأکید می‌شود

مسئله‌ای که از زمان‌های دور در حوزه آموزش‌وپرورش و روان‌شناسی تربیتی مطرح بوده و اکنون نیز بااهمیت ویژه‌ای موردتوجه قرار می‌گیرد، این است که چه‌کار کنیم تا دانشجویان و دانش آموزان در آموختن موفق شوند و خوب یاد بگیرند. بتوانند شخصاً یادگیری خود را اداره و رهبری کنند. از طرفی دیگر شواهد پژوهشی حاکی از آن است که یادگیری انسان‌ها امری ثابت نیست و علاوه بر هوش و استعداد، عوامل دیگری مانند هوش و استعداد، راهبردهای یادگیری و داشتن اضطراب طبیعی در کنار این پیش‌نیازهای ذاتی مهم و تأثیرگذار هستند. كتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت به نحوی تدوین‌شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره اضطراب امتحان، علائم و روش درمان آن و راهبردهای یادگیری و چگونگی مبارزه با اضطراب امتحان اطلاعاتی به‌دقت آورد.

خواندن کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهبردهای یادگیری برای مبارزه با اضطراب امتحان و رسیدن به موفقیت

همچنین تحقیقات انجام‌شده حاکی از این است که راهبردهای شناختی و فراشناختی، قابل‌آموزش‌اند و می‌توان چه به‌صورت مستقل و چه همراه با سایر درس‌ها می‌توان این مهارت‌های یادگیری را به دانش آموزان آموزش داد و این اقدام بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی و کاهش اضطراب اثر مثبت و معناداری به‌جا می‌گذارند.یکی از گسترده‌ترین قلمروهای پژوهش در چند دهه اخیر، استرس و حوزه‌های وابسته به آن بوده است. از طرفی امتحانات و آزمون‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌های اساسی زندگی مدرن خصوصاً در حیطه تحصیلی و ارتقایی می‌باشد که موجب استرس و اضطراب در افراد می‌گردد. اضطراب امتحان به‌عنوان یک عامل عمده بازدارنده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است که هزینه‌های هنگفتی را بر جوامع تحمیل می‌کند. اضطراب امتحان عبارت است از تجربه ناخوشایند نگرانی و هیجان پذیری در موقعیت‌هایی که فرد احساس می‌کند تحت ارزیابی قرار دارد ( دوسک ، ۱۹۸۰). بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که اختلال‌های استرسی واجد بیشترین فراوانی در کل جمعیت هستند؛ یکی از اشکال این اختلال‌ها، اضطراب امتحان است، اضطراب امتحان پدیده‌ای شایع میان دانش آموزان و دانشجویان است و از مشکلات نظام آموزشی محسوب می‌شود. با توجه به تأثیر زیاد اضطراب و پیامدهای منفی آن باید منابع استرس و اثرات آن مشخص شوند (اسکافر ، ۲۰۰۷). اضطراب امتحان رابطه تنگاتنگی با عملکرد و پیشرفت تحصیلی و حتی عملکرد آتی میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو دارد. پژوهش‌های نظام‌دار درزمینه اضطراب امتحان به‌عنوان پدیده‌ای شناختی-هیجانی به پژوهش‌های ساراسون و مندلر بازمی‌گردد (ساراسون و مندلر ، ۲۰۱۶). اضطراب امتحان تجربیات و احساسات عاطفی و نگرانی یا تشویش در موقیعت‌هایی است که فرد احساس می‌کند عملکرد وی مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد (اسکافر، ۲۰۰۷).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان