دانلود و خرید کتاب پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور نوید فتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور اثر نوید فتحی

کتاب پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور

معرفی کتاب پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور

پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور نوشتهٔ نوید فتحی و مصطفی بداقی در انتشارات آفتاب گیتی به چاپ رسیده است. پیرو پیدایش چنین مشکلاتی در کشورهای پیشرفته و سازمان‌های بزرگ پروژه محور، ایجاد دفتر مدیریت پروژه به عنوان بهترین راه حل و مهمترین پدیده مدیریت پروژه در دهه اخیر شناخته شد. دفتر مدیریت پروژه به عنوان متولی مدیریت پروژه در سازمان نقش غیر قابل انکاری در پیشبرد سازمان به سمت تعالی و سرآمدی دارد. در کنار استفاده از مدیریت پروژه در سازمان، پشتیبانی دفتر مدیریت پروژه از تیم های پروژه و فرایندهای سازمانی عواملی هستند که ضرورت وجودی آن را تبیین می کنند.

درباره پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور

امروزه بیش از هر زمان دیگری، سازمان‌ها کسب و کار خود را توسط پروژه ها مدیریت می‌کنند که موجب شکل‌گیری نوع جدیدی از سازمان ها با عنوان سازمان‌های پروژه محور شده است. در این گونه سازمان‌ها تصمیماتی که در یک پروژه گرفته می‌شود می‌تواند دیگر پروژه‌های شرکت را به‌صورت غیرقابل پیش‌بینی و یا حتی زیان‌آور تحت تأثیر قرار دهد و از طرف دیگر رشد این سازمان‌ها موجب افزایش اثربخشی و قابلیت انعطاف کارهای پروژه شده و مشکلات مخصوص به خود را بوجود آورده است زیرا این سازمان ها در محیطی قرار گرفته اند که افزایش پیچیدگی و افزایش تقاضا برای سریع‌تر، ارزان‌تر و بهتر انجام دادن کار پروژه‌ها، از ویژگی آن است.

کتاب پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که مدیریت این سازمان‌ها را به عهده دارند و کسانی که در سازمان‌های پروژه‌محور کار می‌کنند مفید است. هم‌چنین این کتاب برای کسانی که به مباحث مدیریت سازمان‌ها علاقه دارند هم قابل استفاده خواهد بود.

بخشی از کتاب  پیاده سازی PMO در سازمان های پروژه محور

مدیریت پروژه سابقه چندین هزارساله دارد. سازندگان اهرام مصر و معابد مایاها در آمریکای مرکزی را می‌توان اولین مدیران پروژه دانست. آن‌ها پروژه‌های پیچیده را ، بدون استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی، با ساده‌ترین ابزارها مدیریت می‌کردند. با پیشرفت فنّاوری، پروژه‌های امروزی نیز پیچیده‌تر شده‌اند. پروژه منتهن ، برنامه فضایی آپولو ، طراحی ایرباس ، ساخت موشک پولاریس ، توسعه محصولات جدید، ساخت مجتمع‌های تجاری بزرگ، طراحی یک برنامه بازاریابی و... مثال‌هایی از پروژه‌های پیچیده امروزی هستند. اما تاريخچه مديريت پروژه در دنياي جديد به سال‌های ابتدايي دهه 1900 ميلادي بازمی‌گردد جايي كه هنري گانت با توسعه نمودار ميله‏اي ابداعي خود آغازگر حركت پرشتاب بعدي طي سال‌های دهه 1950 و 1960 ميلادي در پروژه‌هاي نظامي و هوافضای آمريكا و سپس انگلستان گرديد. هرچند نام پرآوازه هنري گانت به‌عنوان پدر تكنيك‏هاي برنامه‌ريزي و كنترل پروژه در تاريخ ثبت گرديده است ليكن سال‌های دهه 1950 و 1960 به‌عنوان سال‌های آغازين رشد و توسعه مديريت پروژه در دنياي معاصر شناخته مي‌شود. اين سال‌ها سرآغاز تكوين و توسعه بسياري از روش‌ها و دانش‌های مربوط با مدیریت‌های نه‌گانه پروژه است كه سال‌ها بعد توسط نرم‌افزارهاي مختلف عملياتي و در پروژه‌ها بكار گرفته شدند.

تغييرات سريع تكنولوژيك، بازارهاي شديد رقابتي و رايزني فشرده و قدرتمندانه شرکت‌ها، همه ‌و همه سازمان‌ها و بنگاه‌های متولي پروژه را تشويق به تغيير سيستم مديريتي خود نمود. در هنگامه نبرد انتخاب بين غرق شدن يا شنا كردن و يا تطبيق و سازگاري يا مرگ و نابودي، مديريت پروژه و پروژه مداری در مدیریت تنها انتخاب و راه نجات فراروي پيمانكاران و سازمان‌ها بود.

تاریخچه مدیریت ساخت و پروژه در جهان به مدیریت پروژه هاي عظیم بر می گردد. پروژه هاي بزرگ و پیچیده تاریخ بشر که با تکیه بر دو عامل اصلی ساخته شده اند: کیفیت و استاندارد بالا، و بکارگیری نیروی عظیم انسانی.

عوامل موثر بر تغییر سیستم مدیریتی در دنیاي جدید عبارتند از تغییرات سریع تکنولوژیک، بازارهاي شدید رقابتی و رایزنی فشرده و قدرتمندانه شرکتها. مدیریت پروژه و پروژه مداري درمدیریت، تنها انتخاب و راه نجات فراروي شرکت ها و سازمان ها بوده است.

موسسه بین المللی مدیریت پروژه به عنوان اولین موسسه رسمی مدیران پروژه تاسیس گردید .یکی از مهمترین دستاوردهاي تاسیس این موسسه, تدوین استاندارد (سندی رسمی است که قواعد، روش ها، فرآیند ها و راهکارهای تایید شده و مقبول کارشناسان را ارائه می دهد) جهانی دانش مدیریت پروژه بوده است. از این پس بود که دگرگونی ها و پیشرفت هاي حوزه مدیریت پروژه، صورتی منسجم و مدون به خود گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۴۰۰
تومان