دانلود و خرید کتاب جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫ سونا اسمعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫ اثر سونا اسمعیلی

کتاب جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫

معرفی کتاب جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫

 جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫ نوشته سونا اسمعیلی و محمدجواد عزتی‌نیا کتابی در حوزه روان‌شناسی کودک و نوجوان و علوم تربیتی است.

 درباره کتاب جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان‌‫

نوجوانی مرحله‌ای از مراحل تحول و رشد انسان است که محدوده سنی آن را بین ۱۱-1۱۲ سالگی تا ۱۸-۱۹سالگی می‌دانند. البته این محدوده سنی به‌زعم برخی صاحب‌نظران به 3 مرحله ابتدای نوجوانی از ۱۱ تا ۱۵ سالگی؛ اواسط نوجوانی ۱۴ تا ۱۷ سالگی و اواخر نوجوانی از ۱۷ سالگی به بعد تا ۱۸ یا ۱۹  سالگی تقسیم می‌شود. این مرحله را با رشد سریع قد و وزن و تغییرات فیزیولوژیکی متناسب می‌دانند که البته جنبه‌های روان‌شناختی و ارتباطی نوجوان نیز در این دوره، تغییرات قابل‌توجهی خواهد داشت.

پدیده قابل‌ملاحظه‌ای که در این مرحله اتفاق می‌افتد و از آن به‌نوعی تعبیر به بحران می‌کنند، بلوغ نام دارد. درواقع بلوغ به اولین مرحله نوجوانی اطلاق می‌گردد؛ یعنی آن زمان که بلوغ جنسی بارز می‌شود.

پدیده بحرانی دیگر در دوره نوجوانی، بحران هویت است؛ نگرانی در مورد جواب این سؤال که «من کیستم؟» و در همین حین استقلال (موجودی مستقل و جدا شدن) را تمرین می‌کند.

نگرش شایعی که درباره دوره نوجوانی وجود دارد اینکه، هم ازنظر والدین و هم ازنظر نوجوانان این دوران، دورانی دشوارتر از سال‌های اولیه کودکی قلمداد شده است، لذا افراد را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند. این مواجهه گویا فراموشی بزرگ‌سالان از دشواری‌های دوران نوجوانی خودشان را تائید می‌کند و چنین وضعیتی می‌تواند به همدلی و تفاهم با نوجوان آسیب بزند. در همین راستا برای بررسی تغییرات چندجانبه دوران نوجوانی، به نظر می‌آید داشتن دیدگاه جامع و چندبعدی می‌تواند به جمع‌بندی مطالب و فهم این دوره کمک کند.

کتاب پیش روی، اثر گران‌قدری است که به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی جرات ورزی و مهارت‌های خودتنظیمی در دانش‌آموزان می‌پردازد

 کتاب  جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مربیان و والدین مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب جرات ورزی و خودتنظیمی اکسیر موفقیت در دانش آموزان

جرات ورزی یعنی دفاع از حقوق خود و بیان افکار و احساسات خود به شیوه مستقیم، صادقانه و مناسب. افراد جرات ورز برای خود و دیگران احترام قائلند؛ آن‌ها منفعل نیستند و اجازه نمی‌دهند دیگران از ایشان سوءاستفاده کنند و از طرف دیگر به خواسته‌ها و نیازهای دیگران احترام می‌گذارند و به شیوه مدبرانه با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند (شاملو، ۱۳۹۴).

در یک جمله می‌توان گفت جرات ورزی توانایی ابراز خود و ابراز حقوق خود بدون پایمال شدن حقوق دیگران است. با داشتن این مهارت افراد قادرند که اعتمادبه‌نفس زیادی داشته باشند و موجب برانگیختن حس احترام دیگران شوند و در این شرایط است که تسلط بر موقعیت‌ها و مشکلات روزمره تا حد زیادی آسان می‌شود البته جرات ورزی، جرات مندی، ابراز وجود، قاطعیت و حتی نه گفتن تا حدودی مشابه هم هستند و همه این‌ها، معنی جرات ورزی را می‌دهند (باستانی، ۱۳۹۵).

و تعریف دیگری از پایگاه اطلاع‌رسانی پیشگیری نوین بیان می‌شود: جرات ورزی، ابراز احساسات، عقاید و نیازهای شخص است. بیشتر پژوهشگران، جرات ورزی را به اعمال رجحان‌ها و خواسته‌ها و احقاق حقوق و بیان عواطف خود، باملاحظه و در نظر داشتن این حقوق، رجحان‌ها، خواسته‌ها و عواطف در دیگران، تعریف کرده‌اند؛ بنابراین جرات ورزی ازنظر بیان خواسته‌های منطقی و ابراز احساس‌های مناسب، دارای جنبه ابزاری است و ازنظر خودداری و بازداری از ن ایده انگاشتن و بی‌توجهی به این خواسته‌ها و احساس‌ها در دیگران، دارای جنبه اجتنابی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان