دانلود و خرید کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط ندا معزی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط اثر ندا معزی‌نیا

کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط

کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط نوشته ندا معزی‌نیا اثری کاربردی در زمنه مدیریت کسب‌وکار است.

درباره کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط

امروزه بازار و بازار گرایی کانون توجه مطالعات و مقالات مروری زیادی قرار گرفته است. با وجود اینکه تحقیقات وسیعی در این زمینه صورت گرفته است، هنوز هیچ توافقی بر ماهیت واقعی جهت‌گیری بازار به‌دست نیامده است و جهت‌گیری بازار به‌عنوان یک زمینه فرهنگی، رفتاری یا ترکیبی از هر دو درنظر گرفته می‌شود. مطالعات گسترده‌ای در زمینه نتایج بازارگرایی صورت گرفته است و پیشنهاد می‌شود که بازارگرایی منافعی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای سازمان‌ها به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به نوآوری، وفاداری مشتری، کیفیت تولید و در نهایت عملکرد سازمان اشاره کرد. سازمان بازار گرا قادر به شناسایی بهتر نیازها و خواسته‌های بازار هدف است و درنتیجه در مقایسه با رقبا با کارایی و اثربخشی بیشتری به رضایت مشتریان دست می‌یابد. به ¬این ترتیب سازمانی که بازارگرا است نسبت به سازمان‌هایی که کمتر به فعالیت‌های بازار گرایی می‌پردازند از قابلیت بیشتری در دستیابی به اهداف سازمان نظیر سهم بازار و سود بیشتر برخوردار است. از طرفی، سازمانی که هم‌جهت با بازار عمل می‌کند می‌تواند مشتریان فعلی را راضی و وفادار نگه دارد، مشتریان جدید جذب کند، به سطح قابل قبولی از رشد و سهم بازار دست یابد و در نتیجه به سطح قابل قبولی از عملکرد سازمانی دست یابد. این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق و کاربردی به استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط راهنمایی جامع در اختیار کسب و کارها قرار دهد تا بتوانند مسیر هدف خود را درست تعیین کند.

خواندن کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه مدیریت استراتژیک پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب استراتژی های بازار و تعاملات استراتژیک در شرکت های کوچک و متوسط

 مطالعات کومار و همکارانش (۲۰۱۱) نشان داد که بازار گرایی تأثیر مثبت روی عملکرد کسب‌وکار هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت دارد. اما این مزیت پایدار در عملکرد کسب‌وکار که حاصل بازار گرایی است برای کسی که اولین بار آن را در صنعتی اختیار می‌کند بیشتر است. شرکت‌هایی که در توسعه بازار گرایی پیشتاز هستند نسبت به آن‌هایی که دیرتر اقدام به بازار گرایی می‌کنند، فروش و سود بیشتری عایدشان می‌شود. کوهلی و جاورسکی (۱۹۹۰) پیشنهاد می‌کنند جهت‌گیری بازار به میزانی که یک سازمان مفهوم بازاریابی را اجرا می‌کند، ارجاع داده می‌شود. لم و همکارانش (۲۰۱۰) اشاعه بازار گرایی را یک فرآیند یادگیری اجتماعی می¬دانند که از طریق آن می‌توان جهت‌گیری بازار در سطح فردی را به دست آورد و منتقل کرد.

تعاریف و مفاهیم

ابعاد بازار گرایی

ایجاد هوشمندی بازار

نقطه آغاز بازار گرایی، ایجاد هوشمندی بازار است. هوشمندی بازار مفهوم گسترده‌تری از نیازها و ترجیحات بیان‌شده مشتریان است. ایجاد هوشمندی بازار علاوه بر تحلیل نیازهای آشکار مشتریان، تحلیل عوامل خارجی تأثیرگذار بر آن نیازها و ترجیحات را نیز در بر می‌گیرد. ایجاد هوشمندی بازار مستلزم نظارت بر عواملی مانند قوانین دولتی و رقبا که بر نیازها و ترجیحات مشتریان تأثیر می‌گذارند، است.

توزیع هوشمندی بازار

واکنش مؤثر به نیازهای بازار نیازمند مشارکت همه واحدهای سازمان است که این امر مستلزم توزیع هوشمندی بازار در بین واحدهای مختلف سازمانی است. واحد تحقیق و توسعه باید محصول جدید را طراحی کند و توسعه دهد، واحد تولید باید محصول جدید را تولید کند، واحد خرید باید فروشندگانی را برای خرید قطعات و مواد اولیه جدید شناسایی نماید و واحد مالی فعالیت‌های فوق را تأمین مالی کند. سازمانی که می‌خواهد خود را با نیازهای بازار مطابقت دهد، باید هوشمندی بازار را در بین واحدهای مختلف سازمان توزیع کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان