دانلود و خرید کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی الهام ارومیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی اثر الهام ارومیان

کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی

معرفی کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی

کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی نوشته الهام ارومیان است. این کتاب به معلمان کمک می‌کند اختلال یادگیری ریاضی را تشخیص داده و برای حل آن در کودکان روش درست را انتخاب کنند.

درباره کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی

اصطلاح اختلالات یادگیری را اولین بار ساموئل کرک در سال ۱۹۶۳ در انجمنی از والدین که در شهر نیویورک تشکیل شده بود، پیشنهاد کرد. اداره‌ی آموزش‌وپرورش ایالات‌متحده و قانون عمومی اختلال یادگیری را چنین تعریف می‌کنند: اختلال در یک یا چند فرایند اساسی روان‌شناختی که در فهم یا کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشکل کرده و ممکن است به‌صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات یا محاسبات ریاضی، ظاهر شود. این، اصطلاح حالت‌هایی همچون معلولیت‌های ادراکی، آسیب مغزی، بدکاری جزئی مغزی، خوانش پریشی و زبان پریشی رشدی را در برمی‌گیرد؛ اما کودکانی را که بدواً در نتیجه معلولیت‌های دیداری، شنیداری حرکتی، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال هیجانی، محرومیت‌های اقتصادی، فرهنگی محیطی دچار اختلالات یادگیری شده‌اند، شامل نمی‌شود. اختلال یادگیری ریاضی یکی از اختلالات یادگیری است که پروسه آموزش کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او را از دیگران عقب می‌اندازد. این کتاب به این اختلا پرداخته و به معلمان و روان‌شناسان کمک می‌کند این اختلال یادگیری ریاضی را بهتر بشناسند. 

خواندن کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام معلمان و روان‌شناسان کودکان استثنایی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اختلال یادگیری ریاضی با تاکید بر آموزش راهبردهای خودتنظیمی

مشخصه ناتوانی‌های یادگیری در کودک یا نوجوان عدم پیشرفت تحصیلی در زمینه خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی کودک است. متن بازنگری شده اختلالات یادگیری را در ۴ طبقه تشخیصی گنجانده است: اختلال خواندن، اختلال ریاضیات، اختلال بیان نوشتاری و اختلال یادگیری نامشخص. بنا به تعریف فلچر، لیون، فاچس و بارنس (۲۰۰۷) 

دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری نمی‌توانند در مهارت‌های مختلف تحصیلی مانند گوش دادن و خواندن جامع، مهارت‌های خواندن پایه، محاسبه ریاضیات و حل مسأله منطبق با سن و استانداردهای سطح نمره موفق باشد. اختلالات یادگیری شایع‌ترین گروه از اختلالات رفتار عصبی را تشکیل می‌دهند که کودکان و بزرگ‌سالان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. مؤلفه ژنتیکی قدرتمندی برای این اختلالات وجود دارد. بر عکس سایر اختلالات رشدی یا روان‌شناختی، اختلالات یادگیری یک سندرم خوب تعریف شده یا یک تک سندرم محسوب نمی‌شود. بلکه، اختلالات یادگیری گروه ناهمگنی از مشکلات با ویژگی‌های مختلفی هستند که می‌توانند از تأثیرات زیستی مختلفی تحت تأثیر بگیرند، که شامل عوامل ژنتیکی، صدمات وارد شده محیطی به مغز، و فقدان تحریکات محیطی اولیه می‌باشد. در نتیجه، حوزه چند وجهی اختلالات یادگیری پیچیده است و اغلب مداخلات مختلفی برای درمان این اختلالات پیشنهاد شده است. در این فصل اختلالات یادگیری از منظر رویکردهای زیستی-پزشکی، عصب روان‌شناختی، و پردازش اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرد (دوین ، ۲۰۱۸).

 ناتوانی یادگیری که از سوی متخصصان پزشکی و سلامت روانی به‌منزله اختلال عصب زیست‌شناختی در پردازش شناختی یا یادگیری شناخته شده، محصول کنش‌وری مغزی نامشخص است .در اثر این نارسا کنش‌وری مغزی روش پردازش و کسب اطلاعات در افراد دارای ناتوانی‌های یادگیری با آنچه در وضعیت بهنجار از یک کودک یا بزرگ‌سال انتظار می‌رود متفاوت است. یک ناتوانی یادگیری می‌تواند در قلمروهای تحصیلی متعدد از جمله در رمزگشایی واژه یا شناسایی آن، درک خواندن، عملیات حساب، استدلال ریاضی، هجی کردن و یا بیان نوشتاری نمایان شود. ناتوانی یادگیری با کنش‌وری در قلمرو زبان گفتاری نیز همخوانی دارد (سیلور و دیگران ، ۲۰۰۸). 

ناتوانی یادگیری در یک موقعیت تحصیلی ممکن است پیامدهایی را در سایر زمینه‌ها به همراه داشته باشد. برای مثال این ناتوانی می‌تواند فعالیت روزمره فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد زیرا حافظه، استدلال و توانایی ضعیف حل مسئله فرد به دلیل مشکل عصب زیست شناختی اوست. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان