دانلود و خرید کتاب ظلمت شب پروین گرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ظلمت شب اثر پروین گرامی

کتاب ظلمت شب

نویسنده:پروین گرامی
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ظلمت شب

کتاب ظلمت شب نوشته پروین گرامی است. کتاب به ظلم‌های واقع شده بر فاطمه (س) می‌پردازد و با منابع تاریخی زندگی این بانوی بزرگوار را روایت می‌کند.

درباره کتاب ظلمت شب

حضرت فاطمه(س) از ابتدای تولد و دوران کودکی در معرض مشکلات و سختی‌های فراوانی بودند، زیرا پدر بزرگوارشان از ابتدای بعثت مورد حمله و فشار کفار و مشرکان قرار داشتند. این کتاب با ذکر منابع تاریخی نتیجه پژوهشی ارزشمند است که به زندگی بزرگترین بانوی اسلام می‌پردازد. این کتاب پنج فصل دارد، فصل اول زندگی حضرت فاطمه(س) و وقایع قبل از رحلت رسول خدا(ص) را بررسی می‌کند، فصل دوم به جایگاه حضرت فاطمه(س) در قرآن و روایات می‌پردازد. فصل سوم وقایع بعد از رحلت رسول خدا(ص) را روایت می‌کند، فصل چهارم شرح غصب فدک براساس منابع تاریخی است و در پایان فصل پنجم روایت حمله به بیت‌النور است.

خواندن کتاب ظلمت شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ظلمت شب

با مهاجرت مسلمانان به حبشه، اسلام به آن کشور راه یافت و تبلیغات به نفع دین اسلام و پیامبر خدا(ص) صورت می‌گرفت. در مکه نیز روز به روز برتعداد جوانان قریش، که تحت تأثیر دم روحانی حضرت محمد (ص) قرار می‌گرفتند، افزوده می‌شد، حتی تعلیمات اسلامی به خانه‌های اشراف قریش نیز راه یافته بود. نفوذ و گسترش روزافزون آیین یکتاپرستی بر وحشت و نگرانی بزرگان قریش می‌افزود، پس در دارالندوه جمع شدند تا توطئۀ دیگری برای حذف پیامبر (ص) و دین اسلام از جامعه برنامه‌ریزی کنند. جلسۀ بزرگان مشرک قریش با تصویب پیمان‌نامۀ محاصرۀ اقتصادی، اجتماعی و معنوی مسلمانان خاتمه یافت. آنان می‌خواستند، با قطع ارتباط مردم کافر و مشرک با پیامبر(ص) و مسلمانان، مانع پیشرفت دین اسلام و محبوبیت بیشتر حضرت محمد(ص) شوند. مواد این پیمان‌نامه تحریم هرگونه خرید و فروش با پیروان حضرت محمد (ص) ،ارتباط و معاشرت با آنان، زندادن یا زن گرفتن از آنها بود و چون تلاششان برای متوق فکردن پیامبر(ص) در دعوت به یکتاپرستی ناموفق بود، تصمیم جدی گرفتند تا فرستادۀ خدا را به قتل برسانند. و شرط شکسته شدن تحریم، تسلیم حضرت محمد(ص) به قدرتمندان و اشراف قریش بود. عهدنامه توسط بزرگان قریش امضا و در داخل کعبه نصب شد.

در ابتدای ماه محرم سال هفتم بعثت، هنگامی‌که جناب ابوطالب متوجه نقشۀ آنان برای قتل برادرزادۀ خویش شد، تمام فرزندان عبدالمطلب را دعوت نمود تا در شعب ابی‌طالب مجتمع، و از جان رسول خدا(ص) دفاع نمایند و مانع هر سوء قصدی نسبت به ایشان گردند. غیر از ابولهب،(یکی از عموهای پیامبر)همه پذیرفتند و در شعب حضور پیدا کردند تحریم سه سال طول کشید و شرایط سخت در شعب، امکانات ضعیف، جیره‌بندی آب و مواد غذایی، هوای گرم در روز، سرما در شب، گرسنگی، ناامنی و اضطراب، خاطرات تلخ دوران کودکی حضرت فاطمه(س) را تشکیل می‌داد. گویا زمانه ایشان را برای مصیبت‌ها و مشکلات آینده آماده می‌ساخت. خداوند رحمان با یک معجزه مشکلات حصر اقتصادی را به پایان رساند. پیامبر(ص) از جانب خداوند آگاهی یافت که موریانه عهدنامۀ مشرکان را خورده است. حضرت(ص) عموی خویش را از این معجزۀ الهی مطلع ساخت. جناب ابوطالب این مطلب را به قریشیان اعلام کرد. آنان که به حقیقت این امر شک داشتند قول دادند که اگر صحیح باشد، محاصره را خاتمه دهند. هنگامی‌که پیمان‌نامه را از خانۀ کعبه خارج کردند، موریانه همۀ آن، جز نام خداوند، را خورده بود و بدین ترتیب، حصر در سال دهم بعثت به پایان رسید و بنی‌هاشم و بنی‌المطلب از شعب خارج شدند و از رنج و سختی نجات یافتند

نظرات کاربران

کاربر یافاطمه
۱۴۰۰/۰۹/۲۴

فکر می کنم برهرشیعه معتقد وراستین واجب است به ظلمهایی که بر حضرت فاطمه(علیهاالسلام)بعداز رحلت رسول خدا(صلی الله علیه وآله) واقع شده آگاهی دقیق داشته باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان