دانلود و خرید کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری مرضیه صادق بزرگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری اثر مرضیه صادق بزرگی

کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری

کتاب «مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری» نوشتۀ مرضیه صادق بزرگی است و انتشارات منتشران اندیشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری

سرقفلی یکی از مفاهیم پرکاربرد در حوزۀ املاک به‌ویژه املاک تجاری است؛ اما بسیاری از مردم اطلاعات دقیقی در مورد این مفهوم ندارند چرا که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ممکن است در مسیر تنظیم قراردادها با مشکلاتی مواجه شوند. به‌طورکلی سرقفلی یک مفهوم حقوقی است که به مستأجران ملک‌های تجاری این فرصت را می‌دهد تا با پرداخت مبلغی کم به‌عنوان اجاره، از امکانات ملک بهره‌مند شوند و پس از سررسید زمان اجاره، آن را تمدید کنند. این مبلغ به‌صورت یک توافق قراردادی بین مستأجر و مالک تعیین می‌شود و این امکان را برای مستأجران فراهم می‌آورد تا با هزینه کمتر، مدت طولانی‌تری از ملک تجاری بهره‌مند شوند.

بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی دربارۀ واگذاری اموال مازاد تملیکی بانک‌ها در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید ۱۳۹۴/۲/۲۰ و باتوجه‌به تصریح مادۀ ۱۶ و ۱۷ در قانون مذکور که اموال را شامل اموال منقول، غیرمنقول و سرقفلی می‌داند، برای اینکه دستورالعمل عملیاتی شود، بانک‌ها اموال و دارایی‌های مازادشان را مانند سرقفلی‌ پلاک‌های ثبتی که شعبه‌ها در آن مستقر بودند فروختند، و این اقدام مسائل و مشکلات خاصی را به وجود آورده است. مرضیه صادق بزرگی در کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری تلاش کرده است تا ضمن تشریح تعاریف حقوقی مال و نحوۀ واگذاری اموال باتوجه‌به نظام حقوقی، قوانین و دستورالعمل‌ها، راهکارهای مناسبی را ارائه دهد.

 خواندن کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ حقوق و علاقه‌مندان به قوانین حوزۀ املاک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مشکلات حقوقی در انتقال حق سرقفلی و راهکاری پیشگیری

«اموالی که به تابعیت غیرمنقول، غیرمنقول تلقی می‌شوند، شامل پاره‌ای حقوق و منافع است. گرچه این دسته ازآنجاکه غالباً جزو منافع محسوب و بدین لحاظ ملموس و قابل‌رؤیت نیستند، نبایستی در تقسیم‌بندی داخل شوند. لکن از نظر فایدۀ عملی و به‌منظور تعیین تکلیف دادرس، ‌مقنن صراحتاً آن را ذکر نموده است. از مصادیق این نوع اموال به سه مورد در مادۀ ۱۸ قانون مدنی اشاره شده است:

۱. حق انتفاع از اشیا غیرمنقول، مانند حق عمری و سکنی

۲. حق ارتفاق نسبت به ملک غیرمانند حق عبور و حق مجری

۳. دعاوی راجع‌به اموال غیرمنقول از قبیل تقاضای خلع ید و امثال آن درمورد دعاوی راجع به غیرمنقول که در مادۀ ۱۸ قانون مدنی به آن اشاره شده است. باید توجه داشت که تشخیص این گونه دعاوی در پاره ای موارد با اشکال مواجه می گردد لذا دادرس لازم و ضروری است نظر مقنن را استنباط نماید. »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۳۸۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان