دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی ریحانه حاجی هادی ریسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی اثر ریحانه حاجی هادی ریسه

کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی

معرفی کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی

کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی نوشته ریحانه حاجی هادی ریسه است. کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی به مفاهیم، رویکرد‌ها و الگو‌ها آموزش سازمانی می‌پردازد.

درباره کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی

امروزه آموزش در دنیای در حال تغییر کنونی در سازمان‌ها و نهادها به دلایل فراوان به عنوان ضرورتی انکارناپذیر پذیرفته شده و چه به صورت رسمی و چه غیررسمی امری نیست که بتوان با انجام اموری پراکنده، نامتجانس و هرازگاهی و یکباره صورت گیرد. تغییرات سریع و عمیق علوم و فن‌آوری سبب شده است که نظریات، تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی وارد عرصه زندگی بخصوص در بخش پزشکی و خدماتی شود و هر چه دانش و مهارت‌های کارکنان با نیازهای سازمان، پیشرفت های علمی و تغییرات فناوری هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می‌رود.

طی سال‌های اخیر نفوذ تکنولوژی که نوعی درهم ریختگی حرکتی در فناوری است، به علت تحولات شدید در استاندارد زیست انسان‌ها نوعی آشفتگی و تنوع شدید اطلاعاتی به دنبال آورده است و تدریجا تفکرمداری و ارزش‌های فکری و اطلاعاتی جایگزین فیزیک‌مداری و توانمندی‌های مهارتی می‌شود. دست‌مایه عمده کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی این نیست که سرمایه فیزیکی و مادی زیادی در اختیار دارند بلکه آن مجموعه دانش متراکمی است که از دانسته‌های آزمایش شده و اکتشافات حاصل از دانش تجربی به دست آمده و ظرفیت و آموزش‌های مردم آن برای به کار گرفتن مؤثر این دانش‌ها است.

بنابراین به صراحت می‌توان اذعان کرد که امروزه در همه سازمان‌ها آموزش نقش عمده و اساسی ایفا می‌کند. هم‌چنین توجه به ارتقای کیفی و روزآمد کردن دانش و مهارت کارکنان بسیار مهم است؛ البته سازمان‌های موجود در کشور ما، هماهنگی و همراهی با پیشرفت سریع تکنولوژی را وجهه همت خود قرار داده‌اند و این نیاز کاملاً در کارشناسان و کارکنان و مدیران احساس می‌شود که اطلاعات و دانش خود را باید روزآمد کنند اما ناخرسندانه باید اعتراف کرد که بسیاری از موسسات قبل از نیازسنجی آموزشی و تحلیل آن، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و گاهی در ابتدای راه یا در حین عملیات با شکست نیز مواجه می‌شوند. چرا که دوره‌ها فاقد انگیزه و به دور از نیازهای واقعی کارکنان و صرفاً آماری است. بنابراین گام اول در برنامه‌ریزی آموزشی تعیین نیازهای آموزشی و اولویت‌بندی آن‌ها است و این امر مهم از طریق فعالیتی که نیاز سنجی آموزشی نام گرفته است تحقق می‌یابد.

آموزش تجربه‌ای است مبتنی بر یادگیری که به منظور ایجاد تغییرات نسبتاً ماندگار در فرد صورت می‌گیرد تا او بتواند توانایی خود را برای انجام دادن کار، بهبود بخشد. به‌طور مرسوم می‌گویند: آموزش می‌تواند تغییر مهارت‌ها، دانش، نگرش‌ها و رفتار اجتماعی را در برداشته باشد. آموزش می‌تواند به معنای به وجود آمدن تغییر در دانش افراد، طرز کارشان، نگرش‌هایشان در مورد کار یا تعامل آنان با همکاران و سرپرستان‌شان باشد. به عبارتی دیگر، آموزش عبارت از انتقال دانستنی‌ها، اطلاعات و مهارت‌ها به فرد است، به شرطی که در او ایجاد تغییر کند. اصولا آموزش راهی است که قصد آن پدیدآوردن دگرگونی و تحول است و آموزشی که به هیچ‌گونه تحولی نینجامد از معنای حقیقی خود دور است.

اصول و فواید آموزش شغلی

الف) برای سازمان:

۱. به سودآوری منجر می‌شود و یا دست‌کم نگرش‌های مثبت‌تری در زمینه‌ی سودآوری پدید می‌آورد.

۲. دانش و مهارت‌های شغلی را در تمام رده‌های سازمان بهبود می‌بخشد.

این کتاب به بررسی نیازسنجی آموزش در سازمان‌ها می‌پردازد و سعی دارد به کسب و کارها کمک کند تا سودآوری‌شان را برای بلند مدت بالا ببرند.

خواندن کتاب مقدمه ای بر نیازسنجی آموزشی سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان