دانلود و خرید کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران نرگس علی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران اثر نرگس  علی مردانی

کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران

انتشارات:نشر وزرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران

کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران با زحمت نرگس علی مردانی جمع‌آوری شده است. این کتاب بعد از بررسی تاریخچه و جغرافیای هر استان، جاذبه‌های گردشگری هر کدام را برای ما توضیح می‌دهد. این کتاب شامل اطلاعات پایه‌ای برای گردشگری و ایرانگردی را در خود دارد. عکس‌های زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و نقشه راه‌های ایران از دیگر بخش‌های این کتاب است.

درباره کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران

یکی از متداول‌ترین و در حقیقت محبوب‌ترین روش برای مسافرت‌های داخلی و گردشگری تفریحی از طریق جاده است. با بیشتر شدن تعداد خانواده‌ها، تعداد اتومبیل‌ها هم افزایش می‌یابد و به این ترتیب شمار کسانی که از طریق زمینی و با ماشین شخصی به سفر می‌روند نیز زیاد می‌شود. در این مسافرت خانواده‌ها سعی می‌کنند یک شهر را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنند و در مسیر رسیدن به آن از جاذبه‌های طبیعی مانند کوه‌ها، جنگل، رودخانه، ‌دریا و در فضای آزاد اتراق کنید و از طبیعت بکر و زیبا لذت ‌ببرند. برای یک مسافرت برنامه‌ریزی‌شده و برای اینکه از این سفر لذت ببریم نیاز به عوامل مختلفی است. در سفرهای جاده‌ای نیاز به شناخت راه‌ها شناخت جاذبه‌های طبیعی و باستانی، شناخت استراحتگاه‌ها، محل‌های اتراق، کمپ‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، شناخت تأسیسات و امکانات بین راهی و غیره است. در سفرهای زمینی بسیار مهم است که جاده‌های و به‌خصوص جاده‌های فرعی و اصلی را کامل بشناسیم.

با کمک کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران این امکان برای ما فراهم می‌شود تا با به‌کارگیری از نقشه‌ها، بتوانیم مسیرهای بهتر و دلخواه را انتخاب کنیم، با شناختن جاذبه‌های باستانی و گردشگری می‌توانیم راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنیم و بیشتر لذت ببریم و با کمک گرفتن از راهنماها محل‌ استراحتگاه‌ها، امکانات رفاهی و اطلاعات مهم مورد نیاز را بدست آورید.

چرا باید کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران را مطالعه کنیم؟

کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران به ما کمک می‌کند تا اطلاعات زیادی از کشورمان‌، راه‌ها و جاده‌های بین شهری، و بسیاری از امکانات و مکان‌های موجود در مسیر بین دو شهر را بشناسیم. همراه داشتن این کتاب در هنگام سفرهای جاده‌ای می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که به سفرهای جاده‌ای علاقه زیادی دارند و معمولا با اتومبیل شخصی خود بسیار سفر می‌کنند.

درباره نرگس علی مردانی

نرگس علی مردانی در سال ۱۳۵۷ متولد شده است. او نویسنده معاصر است و تا به حال کتاب‌های زیادی از او منتشر شده است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های کلیات عبید زاکانی، کتاب زلال حکمت، کتاب مردی برای تمام فصول و ... اشاره کرد. او آثار بسیاری از نویسندگاه و شاعران را جمع‌آوری و چاپ کرده است.

فهرست کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران

مقدمه ایران سرزمین من معرفی استان‌ها

جداول و ضمائم جدول مسافت راه‌های ایران تصاویر و نقشه‌ها

تکه‌هایی از کتاب راهنمای گردشگری ایران: به انضمام نقشه راه‌های ایران

با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع آب و هوایی، حیات‌وحش شگفت‌آوری نیز در ایران پدید آمده که جاذبه توریستی بسیار بالایی دارد. ایران در طی گذر از اعصار و قرون دچار تحولات فراوان بوده و توسط سلسله‌های متعدد قانون‌گذاری شده است. نکته حیرت‌آور این است که تمام آنچه اتفاق افتاده، تحت‌تأثیر فرهنگ غنی ایرانی رنگ و بوی ایرانی گرفته است. از زمان کوچ اولین عشایر چادرنشین به ایران، تا سلسله‌های پادشاهی پیش و بعد از اسلام، ایران دچار تحولات گوناگونی شده است، ولی با تمامی این اوصاف، این کشور توانسته گنجینه‌ای از تاریخ را گردآوری کند که در آیینه هنر و معماری‌اش تجلی می‌یابد. تعامل اقوام مختلف در ایران با حکومت‌های متفاوت (امپراطوری، پادشاهی، خلافت، ملوک الطوایفی، خان سالاری، مشروطه و جمهوری که برخی حتی از نژادهای دیگر بوده‌اند، به جذابیت‌های گردشگری در ایران می‌افزاید. شهرهایی مانند تهران، شوش، شیراز، اصفهان، یزد و کرمان، برگه‌هایی روشن از تاریخ و فرهنگ غنی ایرانی می‌باشند.

بناهایی نظیر چغازنبیل در شوش تخت جمشید در شیراز، بیستون در کرمانشاه، میدان نقش جهان در اصفهان، گنبد سلطانیه در زنجان و ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در تهران زبان گویای این مدعا هستند.

ایران، سرزمین تاریخ، با طبیعت زیبا و تنوع جغرافیایی، دارای فرهنگی بسیار غنی می‌باشد. ایرانیان معنای واقعی ملت هستند، چرا که از دیرباز اقوام مختلفی در زیر یک چتر حکومت در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند؛ اقوامی از مذاهب گوناگون: مسلمان، زرتشتی، مسیحی و حتی هندو؛ پس بدیهی است که این نزدیکی و تعامل به تقویت و تعالی فرهنگ آنان نیز کمک کرده است. از آنجایی که ایران در موقعیت جغرافیایی خاص و بی نظیری قرار گرفته، آب و هوای هر ناحیه تأثیر خاصی بر منش و روحیه مردم آن ناحیه داشته است؛ مهمان‌نوازی جنوبی‌ها، مهربانی و صمیمیت مردمان کویر، سخت‌کوشی و سخاوتمندی اهالی شمال و مناطق کوهستانی از این واقعیت هستند.

نظرات کاربران

کاربر 1036994
۱۳۹۸/۰۳/۱۲

خیلی کتاب خوبی

کاربر ۱۳۸۰۹۱۱
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

بله کتاب اصولی بسیار خوبی است اما من عکسی ندیدم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

حجم

۱۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان