دانلود و خرید کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی زینب امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی اثر زینب امینی

کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی

کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی نوشته زینب امینی و داود ملک محمدی است. این کتاب به اهمیت برندسازی و بازاریابی در کسب‌وکارهای مدرن می‌پردازد.

درباره کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی

کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی به نحوی تدوین شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره تاریخچه بازاریابی، مفاهیم بازاریابی و اهداف آن، استراتژی‌های کلی و تبیین خط ‌مشی کلی بازاریابی، مفهوم قابلیت‌های بازاریابی، مفاهیم برندسازی و مراحل آن، مفهوم وفاداری برند، ثبت قانونی برند، استراتژی‌های برندسازی، استراتژی تبلیغات و در آخر ارتباط بین قابلیت‌های بازاریابی و برندسازی، اطلاعاتی در سطح پایه به دست آورد.

خواندن کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان مدیریت و فعالان حوزه کسب و کار که می‌خواهند پیشرفت کنند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب درآمدی بر قابلیت های بازاریابی و برندسازی

دو پژوهشگر به نام‌های تام پیترز و رابرت واترمن (۱۹۹۸)، مطالعات گسترده‌ای را در شرکت‌های بسیار موفق مانند هیولت پاکارد، فریتولی، پروکتراند گمبل، تری ام، ماریوت و چند شرکت موفق دیگر انجام دادند. هدف از این مطالعات آن بود که دلایل و ریشه‌های موفقیت این شرکت‌ها در بازارهای به شدت رقابتی مشخص گردد نتایج این مطالعات بعدها در کتابی به نام "درجستجوی تعالی" ارائه شد. نتیجه این مطالعات نشان می‌داد که این شرکت‌ها، همگی دارای مجموعه‌ای از اصول مشترک بازاریابی هستند. به عبارت دیگر، شرکت‌ها شناخت و آگاهی دقیقی از چگونگی ترغیب کارکنان خود برای افزایش کیفیت و ارج نهادن به مشتری دارند (سرازیو ، ۲۰۲۱).

سایر پژوهشگران نیز عقاید خود را درباره عوامل ایجاد کننده موفقیت شرکت‌ها در کتاب‌هایی نظیر "عملکرد پیروزمندانه"، "هدف مشتری است"، خدمت آمریکا (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۹۹۸؛ ترجمه پارساییان، ۱۳۹۰) بازگو کرده‌اند هرچند این پژوهشگران عواملی نظیر عملکرد ممتاز کارکنان مستعد و نظام اطلاعاتی مطلوب را عامل موفقیت این شرکت‌ها می‌دانند، تأکید اصلی آنان بر روی عواملی نظیر درک صحیح مشتری، ارائه خدمات بهینه و تأمین نیازهای آنها در یک بازار هدف است.

بسیاری از مدیران ارشد شرکت‌های امروزی مهمترین مسأله خود را تدوین، اجرا و بازنگری راهبردها و خط‌مشی‌های بازاریابی رقابتی عنوان می‌کنند و از همین رو، تقاضای شرکت‌ها به مدیران رده بالای بازاریابی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابی عامل اصلی موفقیت شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود. واژه بازاریابی نباید با مفهوم قدیمی آن یعنی فروش اشتباه شود. معنا و مفهوم جدید بازاریابی، تأمین نیازهای مشتری است (پیدرسن، ۲۰۲۱).

وقتی شرکتی حضور خود را در بازار بر پایه یک مفهوم ارتباطی همگرا بنا کرد خودش را در رقابت‌ها بیمه کرده است و مفهوم ارتباطی همگرا هم چیزی نیست جز داشتن یک استراتژی که تمام اهداف، محصولات، نگرش‌ها و کنش‌های شرکت را همسو ساخته و در جهت آرزوهای مشتری به کار گیرند. شرایط کسب و کار امروز نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است و دیگر نمی‌توان در کنج اتاق مدیریت و پشت درهای بسته نشست و با تشکیل جلسه برای آینده شرکت تصمیم‌گیری کرد.

با توجه به شرایط پیچیده و متفاوت کسب و کار امروزه که به پاره‌ای از آن در ذیل اشاره گردیده است توجه به بازاریابی که آمیزه‌ای از محصولات نوآورانه، ارزیابی آرا، حضور بروشوری، حضور اینترنتی، داشتن مجلات مخصوص مشتریان و داشتن برنامه‌های خبری و قیمت‌های منطقی است جهت موفقیت در بازار رقابتی امری ضروری می‌باشد. تعریف لغت نامه‌ای بازاریابی عبارت است از فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف‌کنندگان. به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرآیند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود (وست وود ، ۲۰۱۳). مفهوم بازاریابی به این معنی است که یک شرکت باید نیازها و خواست‌های یک بازار هدف کاملاً تعریف شده را بررسی کرده و آنگاه نسبت به تامین رضایت مطلوب مشتریان به نحو مؤثرتر و کاراتر از رقبا اقدام کند. و به عبارتی، ارزش بیشتری به مشتریان ارائه کند. برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان می‌بایست بهتر از رقبا و سریع‌تر از رقبا عمل کرد تا مورد انتخاب مشتری قرار گرفت. اما تمام عملیات فوق در یک بنگاه اقتصادی زمانی برای شرکت ارزشمند است که در بلند مدت سودآوری داشته باشد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان