دانلود و خرید کتاب یونگ‌شناسی کاربردی رابین رابرتسون ترجمه ساره سرگلزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یونگ‌شناسی کاربردی اثر رابین رابرتسون

کتاب یونگ‌شناسی کاربردی

ویراستار:علی توکلی
امتیاز:
۳.۷از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یونگ‌شناسی کاربردی

یونگ‌ شناسی کاربردی کتابی نوشتهٔ رابین رابرتسون، روان‌شناس با رویکرد درمانی یونگی است. او در این کتاب به تبیین اندیشه و روش مطالعاتی کارل گوستاو یونگ (۱۹۶۱-۱۸۷۵) روان‌پزشک سوئیسی پرداخته است. این کتاب با ترجمهٔ ساره سرگلزایی منتشر شده است.

درباره کتاب یونگ‌ شناسی کاربردی

یونگ حقیقتاً یک متفکر واقعی بود و نظریاتش هنوز هم تا حد زیادی ناشناخته‌اند و یا برداشت اشتباهی از آن‌ها می‌شود. نظریات او مانند تمام کسانی که ایدهٔ جدیدی ارائه می‌دهند، همیشه درست نیستند. دیدگاه او درباره حقیقت با دیدگاهی که بر دنیا حاکم بود، بسیار متفاوت بود و این موضوع باعث شد که درک منظور واقعی او برای روان‌شناسان و دانشمندان هم‌دوره‌اش دشوار بشود.

سبک نوشته‌های او برای همکاران دانشگاهی‌اش زیاده از حد ادبی و برای ادیبان بیش از حد دانشگاهی بود. هنرمندان و نویسندگان بیش از دانشگاهیان راه خود را برای فهم عصاره افکار یونگ باز کردند، اما آن‌ها نیز به‌سرعت فهم خود را تعمیم دادند و نتوانستند با وسعت و عمق ذهن یونگ کنار بیایند. نویسنده در کتاب یونگ‌ شناسی کاربردی سعی دارد دریچه‌ٔ تازه‌ای به افکار و نظرات یونگ باز کند تا مخاطب بتواند نوع نگاه و رویکردهای او را بهتر درک کند.

این کتاب دربارهٔ روان‌شناسی ارائه شده توسط کارل گوستاو یونگ در نیمه اول قرن ۲۰ است و همچنین به آنچه در ارتباط با دیدگاه او و دررابطه‌با ورود ما به دنیای جدید قرن ۲۱ است، می‌پردازد. نویسنده در این کتاب سعی کرده تصویری یک‌پارچه از تفکر یونگ، منسجم‌تر از تصویری که در نوشته‌های همکاران او یافت می‌شود، ارائه دهد. به نظر او این تصویر، ارائهٔ منصفانهٔ نظریات او است.

ازآنجاکه عقاید یونگ اغلب غیرکاربردی و غیر واقع‌گرایانه و کم‌اهمیت تصور شده‌اند، تأکید نویسنده در کتاب یونگ‌ شناسی کاربردی بر فواید کاربردی عقاید او خواهد بود. اما در ابتدا دربارهٔ این صحبت می‌کند که یونگ چگونه فردی بود و چگونه و چرا بدیع‌ترین دیدگاه قرن ۲۰ را به وجود آورد.

خواندن کتاب یونگ‌ شناسی کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب یونگ‌ شناسی کاربردی

«رشمیدس، ریاضی‌دان معروف یونانی یکی از نوادر بود: او فرضیه‌پردازی بود که می‌توانست از تئوری‌هایش استفاده‌ای کاربردی به‌عمل آورد. او با استفاده از روابط ریاضی، ترکیبی هوشمندانه از قرقره‌ها و اهرم‌هایی به‌وجود آورد که از آن‌ها برای حرکت دادن اشیای بسیار بزرگ استفاده می‌کرد. داستانی وجود دارد که ارشمیدس در حالی که به‌خاطر موفقیتی که به‌دست آورده بود هیجان‌زده بود، گفت «تکیه‌گاهی به من بدهید، من زمین را حرکت خواهم داد!»

یونگ نیز، مانند ارشمیدس، متوجه شد که فروید تنها به یک نمونه پی برده بود که چگونه روان‌شناسی می‌تواند از تاریخچه فردی رها شود و به تاریخچه نژاد انسان، آن‌طور که در اسطوره‌شناسی شرح داده شده است، بپردازد. این رویکرد تاریخی هم تکیه‌گاهی بود برای این‌که بیرون از بیمار بایستیم و هم اهرمی را فراهم کرده بود که روان بیمار را حرکت دهیم. یونگ بلافاصله این مسیر تازه در روان‌شناسی را دنبال کرد.

در سال ۱۹۱۲ یونگ اولین ثمره تحقیقاتش را با عنوان تکامل فردی و سمبل‌های لیبیدو منتشر کرد (بعدها مطالبی به این کتاب افزوده و این کتاب بازنویسی و در سال ۱۹۵۲ با عنوان سمبل‌های تکامل فردی منتشر شد) . در این کتاب، اندیشه‌ای مغایر با اندیشه‌های رایج ارائه شد و یونگ اظهار می‌کرد که لیبیدو صرفا انرژی جنسی نیست، بلکه انرژی روانی است و تصویری که در یک رؤیا وجود دارد فقط یک معمای تصویری نیست که رمز و راز آن باید فاش شود تا یک میل جنسی ممنوع آشکار شود، بلکه چیزی بسیار فراتر از آن است. یونگ در طی یک اکتشاف خیره‌کننده در نقش یک کارآگاه تحصیل‌کرده، برای فهم تخیلات یک زن مجرد در مراحل ابتدایی اسکیزوفرنی، تمام اسطوره‌شناسی را مرور کرد. آن زن «خانم فرانک میلر» و یکی از بیماران تئودور فلورنوی بود که در سال ۱۹۰۶ تخیلاتش را منتشر کرد.

فروید برای فهم همه تخیلات و رؤیاها به یک ریشه اسطوره‌شناسی واحد (یعنی عقده اُدیپ) رجوع می‌کرد، اما یونگ تصاویر تخیلات آن زن را بسط می‌داد تا سرتاسر اسطوره‌های فرهنگ‌ها و اعصار مختلف را دربر گیرد. هنگامی که تخیلات رمزگشایی می‌شدند، یونگ الگوی زمینه‌ای را که به‌طور اجتناب‌ناپذیری فرد را به‌سوی گسیختگی روان یا همان اسکیزوفرنی پیش می‌برد، پیدا می‌کرد.»

نظرات کاربران

بیتا
۱۳۹۶/۰۲/۲۵

این کتاب بنیاد ارزش خوندن داره ولی قیمت کتابهای بنیاد بالا هست. اگه میشه به جای تخفیف در بعضی مناسبتها قیمت هارو کمتر کنید، لطفا. تشکر.

اتنا
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

این کتاب برای شروع مطالعات درباره یونگ و سایر روانشناسان یونگی بسیارمفیداست ...درباره رشدفردیت هم به شخص خیلی کمک میکند درکل کتاب خوبی بود

کاربر ۲۲۳۸۹۸۹
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

این اولین کتابی بود که من در مورد نظریات یونگ خوندم و واقعا لذت بردم و کلی مطالب جدید و یک نگاه جدید پیدا کردم به زبان ساده خیلی از مباحث روان شناسی را شرح داده اگر به این مسائل

- بیشتر
رضا
۱۳۹۸/۰۲/۳۰

کتاب خوبی بود . برای هموار کردن نیمه دوم زندگی خواندن این کتاب تازه شروع یک مسیر طولانی است !!!

Mary Azad
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

بسیار کتاب کاربردی می باشد و ما را با دیدگاههای یونگ آشنا می کند .

mahtab
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

متاسفانه ترجمه خیلی بدیه و اصلا روان نیست

کاربر ۶۲۹۶۰۹۵
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

مفهوم دریای ناخودآگاه جمعی خیلی مفهوم جذابیه، اینکه اون رو اینقدر کسالت آور توضیح بدی واقعا کار هرکسی نیست.

Nausica96
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

این کتاب رو یادمه که از روانشناسی یونگینی (پیرو مکتب یونگ) توصیه گرفتم. چون تحقیقات بینارشته ای داشتم و رشتم کوچکترین ربطی به روانشناسی نداشت, شروع بسیار خوبی برای من در درک کلی از فلاسفه یونگ بود. یک چکیده جامع

- بیشتر
ensih shahidi
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

با مطالعه این کتاب دیدت نسبت بدنیا کلی عوض میشه و جهان رو خیلی آگاهانه تر میبینیم

MAH RO
۱۴۰۲/۰۸/۲۳

واقعا بقیه کتابای این نشر هم ایکاش صوتی بشن خیلی وقتا نمیشه کتابو همه جا خوند مخصوصا وقتی ذهنت درگیرشه صوتیشون خیلی کمک میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
وقتی ما عاشق می‌شویم، ویژگی‌های مرد یا زن درون‌مان را به کسی فرافکنی می‌کنیم که «قلاب» مناسبی برای آویختن آن ویژگی‌های ما دارد. این فرافکنی همانند فرافکنی سایه خودمان به دیگران است.
mohammad7613
ما در نیمه اول زندگی‌مان یک «منِ» سالم را رشد می‌دهیم و بنابراین می‌توانیم در دنیای بیرون عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشیم. با آن دستاوردها و تنها اگر آن دستاوردها موفقیت‌آمیز باشند، نیمه دوم زندگی شامل رویگردانی از دنیای بیرونی به منظور یافتن خویشتن‌مان است. برای دستیابی به فردیت باید هر دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذاریم، تا هنگامی که با موفقیت با دنیای بیرون کنار نیاییم، نمی‌توانیم امیدی به یافتن بخش معنوی و ژرف‌تر شخصیت‌مان داشته باشیم. آیا همه ما کسانی را ندیده‌ایم که به‌دلیل ترس از کنار آمدن با میل به بد بودن، به‌طور بیمارگونه‌ای خوب بوده‌اند؟
Fareeba
دنیا فقط برای کسی پوچ است که نمی‌داند چگونه غریزه حیاتش را به‌سوی اشیا و افراد هدایت کند و به آن‌ها حیات و زیبایی دوباره ببخشد. آن گمشده درونی که ما را به جستجو فرا می‌خواند چیزی نیست که در دنیای بیرون گم کرده باشیم، بلکه ناتوانی ما در این است که به آن‌چه در بیرون وجود دارد عشق بورزیم. کارل یونگ
الهام
به‌طور خلاصه، مک لوهان ادعا می‌کرد که اختراع ماشین چاپ گوتنبرگ در قرن ۱۵، خودآگاهی را تغییر داد. پیش از این‌که انبوهی از کتاب‌ها در دسترس باشد، صدا بر دنیا حکمرانی می‌کرد؛ پس از آن تصویر قدرت را در دست گرفت. مک لوهان نخستین کسی بود که فهمید چه تفاوت عمده‌ای بین آن دو دنیا ــ دنیای تصویر و صدا ــ وجود دارد. دنیای صدا در یک‌جا متمرکز نیست، بلکه در همه پیرامون ما وجود دارد. صداها از «این‌جا» یا «آن‌جا» یا هر جایی می‌آیند. هر صدایی اهمیت خودش را دارد. مک لوهان معتقد بود که نخستین صداها پژواک صداهای طبیعت و تقلیدی از طبیعت بودند. هر صدایی زنده و جادویی بود.
alirezaglm
ما باید ناخودآگاه را از طریق اثری که در رؤیاها و تخیلات ما می‌گذارد مشاهده کنیم. ولی می‌توانیم مدل‌هایی را براساس آن مشاهدات بسازیم، مدل‌هایی که هم ساختار و هم روابط پویای خود را با آگاهی توصیف می‌کنند (دقت کنید که توصیف می‌کنند، درباره آن‌ها توضیح نمی‌دهند) .
alirezaglm
درخت‌ها و سنگ‌ها هم حرف می‌زنند) .
کاربر ۶۲۴۷۵۳۶
آن‌چه ما آن را وجدان فرض می‌کنیم، فقط والدین درونی شده و صدای تمام مراجع قدرتی است که در طول زندگی‌مان شنیده‌ایم. صدای خویشتن، کاملاً متفاوت و قدرت آن از همه آن صداهای والدینی و فردی بیشتر است. آن‌چه به ما توصیه می‌کند کمال نیست، بلکه یکپارچگی است.
Arash
در اکثر فرهنگ‌های باستانی، هر الهه تجسم یک صفت شخصیتی بود. مثلاً مارس اسطوره جنگ روم، اسطوره جنگ یونان آریس و اسطوره رعد و برق در نروژ تور نام داشت. در دهه ۱۹۹۰ شخصیت‌های سینمایی مانند سیلوستر استالونه یا آرنولد شوارزینگر، تجسم بهتری برای آن‌گونه قدرت بودند. در اعصار باستانی نماد هوش، حیله و نیرنگ در روم مرکوری، در یونان هرمس و در نروژ لوکی بود. در زمانه ما هنگامی که به نماد هوش، حیله و نیرنگ می‌اندیشیم آیا بیلی کریستال بیشتر به ذهن می‌آید یا ادی مورفی؟ تجسم عشق و زیبایی در روم، ونوس و در یونان آفرودیت بود. بیش از تمام هنرپیشه‌های معروف، مرلین مونرو تجسم این کهن‌الگو بود. اما هنرپیشه‌های زن معاصری که شخصیت کاملاً متفاوتی با او داشتند، مانند جولیا رابرتز و مدونا، در به نمایش گذاشتن جنبه‌های متضاد ونوس و آفرودیت با مرلین مونرو رقابت می‌کنند.
mhzm
یونگ به‌وسیله بررسی دقیق رؤیاهای بیمارانش، به دنیای درونی روان پی برد و سپس آن رؤیاها را به موضوعات مشابهی که در افسانه‌ها، اسطوره‌شناسی، هنر و فرهنگ سراسر دنیا یافته بود ارتباط می‌داد.
alirezaglm
از نظر یونگ رشد خودآگاهی همیشه تلاش متهورانه افرادی است که همانند کسانی نیستند که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند. هر رشدی در خودآگاهی توده در اثر تلاش تعداد زیادی از این‌گونه افراد رخ می‌دهد.
احسان رضاپور

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۳,۷۶۰
تومان