دانلود و خرید کتاب آقای دکارت و شیطان فریب کارش ژان پل منژن ترجمه سارا محمدی اردهالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آقای دکارت و شیطان فریب کارش اثر ژان پل منژن

کتاب آقای دکارت و شیطان فریب کارش

معرفی کتاب آقای دکارت و شیطان فریب کارش

کتاب آقای دکارت و شیطان فریبکارش را ژان پل منژن نوشته و سارا محمدی اردهالی و شیرین کریمی آن را ترجمه کرده‌اند. آقای دکارت و شیطان فریبکارش یکی از کتاب‌های مجموعه افلاطون کوچک است که نشر چشمه برای گروه سنی کودک و نوجوان چاپ کرده است. این کتاب با نثری ساده به عمیق‌ترین سوالات فلسفی کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

درباره کتاب آقای دکارت و شیطان فریبکارش 

اگر آسمان، زمین، رنگ‌ها، چهره‌ها و صداها واقعی نباشد، اگر دست‌ها، چشم‌ها و حواس پنجگانه من خواب و خیالی بیش نباشد، دیگر از چه چیزی واقعا می‌توانم مطمئن باشم؟

این‌ها فقط چند تا از فکرهای این روزهای آقای دکارته. این جور که معلومه آقای دکارت حسابی به همه چی شک کرده و تا جواب سوال‌هاش رو پیدا نکنه ذهنش آروم و قرار نمی‌گیره. اگه توام از این سوال‌های عجیب غریب تو ذهنت میاد و دست از سرت برنمی‌داره، با آقای دکارت همراه شو. مطمئنم آقای دکارت هم خیلی خوشحال میشه که همراهش باشی و تو پیدا کردن جواب‌ها کمکش کنی. چون باروخ، طوطی‌ آقای دکارت، اصلا حوصله این چیزها رو نداشت و همون اول راه تنهاش گذاشت. 

شیطان فریبکار یک آزمایش فکری در زمینهٔ شک‌گرایی است که رنه دکارت آن را مطرح کرده است. دکارت این فرض را مطرح می‌کند که ممکن است شیطانی فریبکار در حال فریب‌دادن انسان‌ها باشد به نحوی که اجازه ندهد هیچ حس و دریافت حقیقی‌ای به انسان برسد و حتی گفته می‌شود که این شیطان می‌تواند هر زمان که خواست آن‌ها را حتی در انجام اعمال ذهنی مثل حل کردن مسائل ریاضی هم فریب دهد. حال سوال این است که انسان چگونه می‌تواند با وجود این شیطان فریبکار، به کشف حقیقت دست یابد یا از درستی امور مطمئن باشد؟ این کتاب با زبانی ساده و مناسب گروه سنی کودکان و نوجوانان به شیوه تفکر دکارت در این باره پرداخته است.

فلسفی اندیشیدن برای کودکان و نوجوانان حتی از بزرگسالان هم واجب‌تر است. مهم‌ترین چیزی که بچه‌ها باید بیاموزند طریقه فکر کردن به مسائل است نه جمع‌آوری و نگهداری انبوهی از اطلاعات در ذهنشان.

اگر از این کتاب لذت بردین، بقیه کتاب‌های مجموعه افلاطون کوچک را هم از دست ندین.

درباره ژان پل منژن

ژان پل منژن متولد 11 دسامبر 1979، فیلسوف ساکن پاریس است. او مجموعه کتاب های فلسفی برای کودکان نوشته است. از او کتاب‌های فلسفی زیادی از جمله مرگ سقراط ترجمه شده‌ است که در طاقچه هم موجود است.

بخشی از کتاب آقای دکارت و شیطان فریبکارش

یا شاید شیطان فریبکار باعث می‌شود حس کنم از زمان، مکان و اعداد آگاهم، با اینکه در واقع چنین چیزهایی وجود ندارد. شاید سه با دو مساوی پنج نیست و شیطان فریبکار مرا در جمع زدن به اشتباه می‌اندازد.

آقای دکارت، برای رسیدن به قطعیت، تصمیم گرفت حتما مراقب ترفندهای زیرکانه شیطان فریبکار باشد و دیگر هیچ چیزی را بدون چون و چرا نپذیرد. باید طوری رفتار میکرد که انگار هیچ چیز و هیچ کس واقعا وجود ندارد. باروخ نگاه تمسخرآمیزی به او انداخت. روشن بود که آقای دکارت به تنهایی باید این مشکل را حل کند.


نظرات کاربران

شیما
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

این کتاب درباره عقاید و تفکرات دکارت هستش که چگونه با نفس همه چیز و بعد اثبات تک به تکشون توانست به چند موضوع ثابت رسید که نمی شود به آنها شک کرد از جمله خدا . کتاب بدی نیست ولی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۱۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان