دانلود و خرید کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما الکساندر نورمان ترجمه حمید هاشمی کهندانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما اثر الکساندر نورمان

کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما نوشته الکساندر نورمان است که با ترجمه حمید هاشمی کهندانی منتشر شده است. این کتاب زندگینامه دالایی‌ لاما است که نشر کتاب کوله‌پشتی منتشر کرده است. 

درباره کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

چهاردهمین دالایی‌لاما یکی از مشهورترین چهره‌های جهان است و از سیدنی تا سائوپائولو، از اسلو تا ژوهانسبورگ مردم برای دیدنش به استادیوم‌های عظیم ورزشی می‌آیند و صندلی‌هایش را پر می‌کنند. حدود بیست میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد که از دنبال‌کنندگان پاپ بیشتر است و نفوذ و اثرگذاری‌اش در اینترنت روزبه‌روز بیشتر می‌شود. او جایزهٔ صلح نوبل و مدال طلای کنگره را دریافت کرده است و گران‌قیمت‌ترین جایزه‌اش، جایزهٔ تمپلتون است که مخصوص روحانیانی است که پیشرفت‌های بزرگ معنوی می‌کنند. او کلید بسیاری از شهرهای جهان را در اختیار دارد و مدارک افتخاری بی‌شماری دریافت کرده است. ولی کسی چیز زیادی درمورد این ابرقهرمان نمی‌داند و از آیین و فرهنگ او شناخت زیادی ندارد.

عده‌ای دالایی‌لاما را فقط یک قدیس خنده‌رو می‌دانند و تمام، ولی این نگاه نه از خود دالایی‌لاما و نه دین بودایی تصویر درستی به دست نمی‌دهد و اگر این تصور را داشته باشیم هیچ‌وقت نمی‌فهمیم دالایی‌لاما چطور جامعه‌ای از بوداییان بیرون از تبت تأسیس کرده است که اکنون ربع میلیون عضو دارد و نمی‌فهمیم چطور مردمی را باهم متحد کرده است که زمانی بر سر مسائل جغرافیایی، قبیله‌ای و فرقه‌ای باهم اختلاف داشتند و نمی‌فهمیم چطور برخلاف هم‌منصبانش، با روی باز از تمام مردم تبت در دفتر شخصی‌اش استقبال می‌کند و اصلاحات سیاسی را نمی‌فهمیم و دستاوردهای مهمی که به‌عنوان یک دانشمند پژوهشگر دارد را درک نمی‌کنیم.

برای فهمیدن و شناختن دالایی‌لاما، باید هم کلام و هم عمل دالایی‌لاما را با دقت بررسی کنیم تا بتوانیم به شناخت وی نزدیک شویم. این کتاب سعی دارد تصویر دیگری از این مرد در اختیار ما قرار دهد تصویر تازه ای که حقیقت وجودی او  و روش زندگی‌اش را به ما نشان می‌دهد. 

خواندن کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی دالایی لاما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

دالایی‌لاما با اشتیاق فراوان غذا می‌خورد و بخشی از آن به این دلیل است که راهب مؤمنی است و فقط دو بار در روز و آن‌هم قبل‌ازظهر غذا می‌خورد. ولی اگر برای ناهار جایی در یک کشور خارجی مهمان باشد، ممکن است بعدازظهر هم غذا بخورد. نسبت به رژیمش خیلی سخت‌گیر نیست، اگر روز سختی را گذرانده باشد، ممکن است هنگام عصر یکی دو بیسکویت یا کلوچه نیز بخورد. برنامهٔ اصلی‌اش در زندگی برای تغذیه گیاه‌خواری است اما ممکن است حسب مورد به دلیل بیماری یا توصیهٔ پزشک مقداری گوشت هم بخورد و البته قبل از خوردن آن گوشت، برای حیوانی که قربانی شده است دعا می‌خواند.

درمورد انجام وظایف روزانه و ادارهٔ زندگی، او همیشه به‌شوخی می‌گوید که حتی یک فنجان چای بلد نیست درست کند، چه رسد به اینکه غذا بپزد. او می‌گوید وقتی بسیار جوان بوده، به قنادان کاخ پوتالا در تهیهٔ کیک‌های سال نو کمک می‌کرده است، اما به‌غیراز آن پا در آشپزخانه نگذاشته است. در دوران جوانی برای پخت غذا در مواردی آتش درست کرده است و از این کار لذت می‌برده است، اما از همان سنین پایین، کارکنان و خدمهٔ بسیاری دوروبر او بوده‌اند و همیشه کارهای او را انجام داده‌اند. او عدهٔ کوچکی از آنها را همچنان برای خود نگه داشته است. در داخل خانه‌اش حدود ده نفر ملازم دارد: چهار پنج پیشکار شخصی که همه راهب بودایی‌اند، عده‌ای مشاور مسن که به‌خاطر سنشان کلاً کار چندانی نمی‌کنند، بلکه بیشتر دوست او هستند. هم‌صحبت‌های وی همین گروه کوچک هستند که از معاشرت با آنها لذت می‌برد. کارمندان دفترش، عده‌ای تبتی و عده‌ای انگلیسی هستند و بیشتر آنها روحانی نیستند. او تا چند وقت پیش دو دبیر نیز داشت اما به‌تازگی چهار دبیر خصوصی دارد که آنها نیز تعداد کمی کارمند و زیردست دارند. دالایی‌لاما خودش این افراد را انتخاب و منصوب می‌کند (و به جهت ملاحظات صومعه، همه مرد هستند) ولی ادارهٔ مرکزی تبت، نام آنها را رسماً به وی ابلاغ می‌کند. آنها درواقع چشم و گوش او بیرون از گاندن فودرانگ۱۷ هستند. گاندن فودرانگ نام مقر اصلی دولت تبت است، همان‌طور که کاخ سفید برای رئیس‌جمهور آمریکا. البته او به حرف‌های مهمانانش نیز به‌دقت گوش می‌دهد و اعضای خانواده و دوستانش نیز اطلاعاتی به او می‌دهند.

نظرات کاربران

مسیح یاسری
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

انصافا این فرد لایق این عناوینی که به او نسبت می دهند، هست؟ زنده زنده سوزاندن هزاران مسلمان میانماری را نشست و تماشا کرد و یک کلمه هم نگفت و تازه تایید هم کرد و بعد به او میگویند فیلسوف شادی..... با

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

زندگی شگفت‌انگیز الکساندر نورمان یکی از محققان برگزیدۀ دانشگاه آکسفورد و از متخصصان تاریخ منطقۀ تبت است که در کتاب حاضر کوشیده زندگی‌نامۀ متقن و معتبری درمورد دالایی لاما بنویسد و گزارش منحصربه‌فرد، چندلایه و تکان‌دهنده‌ای از زندگی او تهیه کند. هفت‌خوان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۸۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
تومان