دانلود و خرید کتاب ایکیگای هکتور گارسیا ترجمه سامان شاهین‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایکیگای اثر هکتور گارسیا

کتاب ایکیگای

معرفی کتاب ایکیگای

کتاب ایکیگای، اثری از هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس است که با ترجمه سامان شاهین‌پور در نشر شگفت به چاپ رسیده است. به باور ژاپنی‌ها هر فرد ایکیگای خود را دارد. ایکیگای همان دلیلی است که صبح‌ها به خاطر آن از رختخواب برمی‌خیزید. با خواندن این کتاب الهام‌بخش تسلی‌خاطر پیدا خواهید کرد و به ابزار لازم برای یافتن ایکیگای خود دست خواهید یافت. در این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه از شر دغدغه‌ها رها شوید، زندگی هدفمندی داشته باشید، روابط دوستانه‌تان را تقویت کنید و خود را غرق علایقتان کنید.

«آیا می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید؟ پس حسابی خود را مشغول نگهدارید. اگر هوگا هنر لذت بردن از آسایش و فراغت است، ایکیگای هنر لذت بردن از مشغله‌های دائمی است.»  نیویورک پست

درباره کتاب ایکیگای

ایکیگای، در واقع مفهومی است به معنای «دلیلی برای بودن». به باور ژاپنی‌ها، هر شخصی، ایکیگای مخصوص به خود را دارد. دلیلی که قناعت را به زندگی او دعوت می‌کند و انگیزه و معنایی برای زندگی کردن می‌دهد. این کتاب به بررسی زندگی ژاپنی‌ها و روش زندگی آن‌ها مانند تغذیه سالم، میزان تحرک، رضایت و امیدواری‌شان پرداخته است. اگر نگاهی به فرهنگ اکیناوا بیندازیم، درمی‌یابیم که آن‌ها در پی دلیلی برای زندگی کردن و صبح‌ها برخاستن، این مفهوم را پیشنهاد می‌کنند.

انسان‌های خارق‌العاده:

* آنها نه تنها خیلی بیشتر از بقیه دنیا زندگی می‌کنند، بلکه از بیماری‌های مزمن کمتری مانند سرطان رنج می‌برند و بیماری قلبی، اختلالات التهابی نیز در بینشان کمتر شایع است.

* بسیاری از این افراد صدساله از سطح نشاط و سلامتی غبطه برانگیزی برخوردار هستند که برای افراد با سن بالا در هر جای دیگر غیرقابل تصور است.

* آزمایش خون آنها رادیکال‌های آزاد کمتری را نشان می‌دهد (که مسئول پیری سلول‌ها هستند) در نتیجه‌ی نوشیدن چای و غذا خوردن، فقط هشتاد درصد آنها پیر هستند.

* زنان علائم ضعیف‌تری را در دوران یائسگی تجربه می‌کنند، زنان و مردان سطح بالاتری از هورمون‌های جنسی را، در زندگی حفظ می‌کنند.

* میزان ِ زوال عقل بسیار کمتر از میانگین جهانی است.

هر یک از این یافته‌ها را در طول دوره، بررسی خواهیم کرد. در کتاب ایکیگای، تحقیقات به وضوح نشان میدهد که تمرکز اوکیناوایی‌ها روی هدف، برای هر روز، نقش مهمی در سلامتی و طول عمر آنها دارد. اوکیناوا مقام نخست را در میان مناطق آبی جهان دارد. در اوکیناوا، زنان به ویژه عمر طولانیتر و بیماری‌های کمتری نسبت به سایر مناطق دارند.

زندگی طولانی، هدفمند و خوشبختی عمیق

آنچه در این خلاصه کتاب خواهید آموخت:

- جریان چیست و چرا مهم است.

- چگونه کارائوکه شما را جوان نگه می‌دارد.

- چرا دوستی مهم‌ترین سرمایه شماست.

کتاب ایکیگای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید از لحظه لحظه عمرتان لذت ببرید ایکیگای را به زندگی خود بیاورید. ایکیگای راز شاد و طولانی زیستن است.

بخشی از کتاب ایکیگای

موآی: ارتباط اجتماعی

به طور سنتی مردم اوکیناوا به ارتباط نزدیک با دیگر اهالی در اجتماعات محلی علاقه دارند و موآی به گروه کوچکی از افراد با علایق مشابه گفته می‌شود. برای بسیاری از اهالی اوکیناوا، یاری‌رسانی به اعضای موآی جزئی از ایکیگای آنها است. ریشه کلمۀ موآی به دوران سخت و طاقت‌فرسای گذشته برمی‌گردد. روزگارانی که کشاورزی و باغبانی تنها با کمک دیگر اهالی میسر بود و پشت یکدیگر بودن ارزشی مهم محسوب می‌شد. امروزه همچون گذشته اعضای موآی مبلغی را به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند تا صرف فعالیت‌های جمعی گروه شود. این فعالیت‌ها شامل دورهمی، صرف شام، بازی شوگی ۱۳(نوعی شطرنج ژاپنی) یا هر سرگرمی و بازی جمعی دیگری می‌شود. اگر از پول جمع‌آوری شده چیزی اضافه بیاید به‌صورت چرخشی به یکی از اعضای گروه داده می‌شود. همچنین اگر برای یکی از اعضای گروه مشکل ناخواسته‌ای پیش بیاید آن عضو می‌تواند از ذخیره مالی موآی مساعده دریافت کند. البته ناگفته پیداست که توان مالی گروه‌های موآی با یکدیگر متفاوت است، اما این شیوۀ یاری‌رسانی به یکدیگر باعث ایجاد حس تعلق و همبستگی و افزایش امید به زندگی در بین اعضای گروه می‌شود. در فصل‌های بعد دلایل پیری زودرس در زندگی مدرن را بررسی خواهیم کرد و سپس به تشریح ایکیگای خواهیم پرداخت. 

نظرات کاربران

فرسا
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

کتاب خیلی خوبی بود و ترجمه روانی داشت . بدی اش این بود که پی دی افه و نمیشد یادداشت گذاشت. و در مجموع از جمله کتاب هایی بود که به نظرم باید چاپی اش خونده بشه. در مجموع نکات

- بیشتر
m.norouzzadeh
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

درواقع این کتاب، به علت طول عمر مردم ژاپن پرداخته‌بود و با بیان راهکارهایی عملی، انسان رو ترغیب به انجام اون راهکارها می‌کرد. متن کتاب روان بود و توضیحات آن نیز به جز در موارد اندکی، مناسب و به‌اندازه بود. از

- بیشتر
کاربر ۲۵۹۷۷۷۷
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

در مورد سبک زندگی افرادی است که طول عمر زیادی دارند.

M
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

کتاب خوب و جالبی است. به قول شاعر زندگی آب تنی در حوضچه اکنون است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۷۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان