دانلود و خرید کتاب انواع مردان ژان شینودا بولن ترجمه فرشید قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انواع مردان

کتاب انواع مردان نوشتهٔ ژان شینودا بولن و ترجمهٔ فرشید قهرمانی است. انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، شیوه‌ای عمیق، دقیق و کاربردی برای شناخت مردان، بر اساس نظریه‌ٔ نمادهای اسطوره‌ای در روان‌کاوی کارل یونگ است.

درباره کتاب انواع مردان

کتاب انواع مردان را ژان شینودا بولن ( -۱۹۳۶) که یک روان‌پزشک آمریکایی است، نوشته است.

با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که مردان در بیان احساسات و درون خود سکوتی تاریخی دارند. آنها یک‌جور نیستند، یک‌جور به زنان، هم‌جنسان، کار و فرزندانشان نگاه نمی‌کنند. تصمیمات مهم زندگی خود را بر اساس یک الگو نمی‌گیرند و الگوی قانع کردن آنها برای انجام کاری یا عدم انجام‌دادن آن یکسان نیست.

این کتاب به زنان نیز کمک می‌کند تا ضمن عدم وابستگی ناسالم به مردان، با درک مردانگی، به هویتی مستقل دست پیدا کنند.

کتاب انواع مردان، روان‌شناسی مردان از دیدگاه زنی است که دهه‌های متوالی دربارهٔ مردان مطالعه کرده است. در این کتاب، دربارهٔ خطاها و مشکلات مردان سخن گفته شده و در مورد اهمیتِ توجه به نکات مثبت در آنها حرف زده شده است.

سهیل رضایی، رئیس هیئت‌مدیرهٔ بنیاد فرهنگ زندگی و به‌عنوان ناشر کتاب حاضر، می‌گوید که آزمون ارائه‌شده در بخش پایانی کتاب، به‌وسیلهٔ مرکز آموزش بنیاد فرهنگ زندگی تهیه و برای تسهیل درک محتوایی کتاب ارائه شده است. ناشر پیشنهاد می‌کند که پیش از مطالعهٔ کتاب، آزمون را انجام دهیم؛ این کار کمک می‌کند بدون پیش‌فرض ذهنی دربارهٔ مطالب ارائه شده در کتاب، آزمون انجام شود و این امر برای اینکه اختلالی در نتیجه ایجاد نشود مهم است. این آزمون تنها برای مردان نیست و می‌تواند به شناسایی وجوه مردانه که درون زنان وجود دارد نیز کمک کند.

خواندن کتاب انواع مردان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی مردان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب انواع مردان

«پسران کوه المپ، آپولو، فرمانروای خورشید؛ هرمس (که رومی‌ها او را مرکوری می‌نامند) ، پیام‌آور؛ آرس (مارس) ، فرمانروای جنگ؛ هفایستوس (وولکان) ، کهن‌الگوی ساختن و درست کردن؛ و دیونوسوس (بوکاس) ، فرمانروای شادی‌ها و خوشحالی‌ها بودند. این فرمانرواهای نسل دوم همگی پسران بزرگان کوه المپ بودند. البته آنها حکمفرمای قلمروی خاصی نبودند، بلکه روی مکان‌های خاص و موقعیت‌های ویژه تسلط داشتند. مسافران، حضور هرمس را در جاده‌ها و مرزها؛ آرس را در میدان‌های جنگ و دیونوسوس را هنگام خوش‌گذرانی احساس می‌کردند. هفایستوس هنگام کار، سخت می‌گرفت و آپولو در بیشتر طول سال در محلی به نام دلفی زندگی می‌کرد. این پسران با وظایف و اموری که به‌عهده داشتند شناخته می‌شدند و این وظایف به دیدگاه‌ها و نظرات آنها مربوط می‌شد.

زئوس پدر این نسل بود. آپولو، آرس و دیونوسوس پسران او بودند. زئوس فقط در نام پدر هفایستوس بود. در به‌وجود آمدن عجیب هفایستوس، تنها مادرش هرا نقش داشت. آپولو و هرمس پسران موردعلاقه‌ی زئوس بودند و آرس و هفایستوس توسط زئوس طرد شده بودند. وضع دیونوسوس هم به همین شکل بود.

پسران موردعلاقه‌ی زئوس: آپولو و هرمس

پسران موردعلاقه‌ی زئوس همان کهن‌الگوهایی هستند که به انسان‌ها در دنیای پدرسالار کمک می‌کنند. آپولو و هرمس در قلمرو زئوس یعنی آسمان‌ها به‌راحتی زندگی می‌کردند. آپولو، به‌عنوان فرمانروای خورشید، با ارابه‌اش در آسمان‌ها به این طرف و آن طرف می‌رفت. هرمس، به‌عنوان پیام‌آور زئوس، به‌راحتی و سادگی می‌توانست به قله‌ی کوه المپ سفر کند. این دو کهن‌الگو نیز مانند زئوس از احساسات و عواطف فاصله دارند، هر دو در قلمرو ذهن زندگی می‌کنند و در این قلمرو راحت هستند. این دو کهن‌الگو به کلمات، مذاکره، دنیای تجارت و حل‌وفصل مشاجرات علاقه دارند. هر دوی آنها از هرگونه درگیری فیزیکی دور باقی ماندند و هیچ‌کدام از آنها ازدواج نکردند.

پسران طرد شده: آرس و هفایستوس

پسران طرد شده یعنی آرس و هفایستوس، برخلاف آپولو و هرمس از ذهن و کلام خود استفاده نکردند. هر دوی آنها خود را با فعالیت‌های فیزیکی نشان داده‌اند و منبع انگیزه‌بخش برای آنها احساسات و عواطف بوده است. آرس با خشم و وفاداری می‌جنگد و از سلاح‌های خاصی برای اهداف نابودگرانه‌اش استفاده می‌کند. هنگامی که هفایستوس طرد و به او خیانت می‌شود، احساساتش را صرف چیزهایی که می‌سازد، می‌کند و از ابزارهایی که دردسترس دارد، برای هدف‌های خلاق استفاده می‌کند. زئوس، هفایستوس را طرد می‌کند و از آرس نفرت دارد. هر دوی این کهن‌الگوها به همین دلیل مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرند. مردانی که ویژگی‌های این دو کهن‌الگو را دارند به همین دلیل از کمی اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند. هردوی این کهن‌الگوها پسران هرا هستند؛ مادری تحقیر شده، خشمگین وناتوان.

مطابق فرهنگ پدرسالاری به ویژگی‌های آنها به‌عنوان کهن‌الگو بها داده نمی‌شود و به همین دلیل مردانی که این کهن‌الگوها در آنها فعال است، با موفق بودن در دنیای پدرسالار مشکل دارند.»

نظرات کاربران

pari
۱۳۹۷/۰۲/۲۸

کاش قیمتش مناسبتر می بود ..واسه کتاب الکترونیک گرونه

Mehrnaz Tavakoli
۱۳۹۸/۰۵/۲۶

به عنوان کسی که سال های عمرش رو روی روانکاوی و اسطوره شناسی گذاشته باید بگم، این تنها خلاصه ای از اون چیزیست که باید بدونیم. اسطوره شناسی خیلی گسترده تر از این حرفهاست. مثلا اینکه زئوس چگونه زئوس شد،

- بیشتر
Kimia
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

مباحث مربوط به آرک‌تایپها خیلی خیلی جذابن، مخصوصا اگه مثل من از بچگی شیفته اساطیر یونان و روم بوده باشین 😁 اما فراتر از جذابیت داستانی، دیدگاه عمیقی راجع به نیروها و ابعاد مخفی درون وجود خودمون بهمون میده که

- بیشتر
ققنوس
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

بهترین کتاب برای شناخت مردان و قدرتهای مردانه. همه ما قهرمانی درونمان داریم که ناخودآگاه زندگی ما به مرور هرچه بیشتر به اون شبیه میشه. خدای درون ما که جنبه های دوگانه مثبت و منفی داره. با شناخت این خدایان

- بیشتر
اتنا
۱۳۹۹/۱۱/۰۴

این کتاببه همراه انواع زنان واقعا فوق العاده ان. جزبهترین وکاربردی تزین وجالب ترین کتابهایی ان که خوندم. عین رمان نمیشه کتابو زمین گذاشت... واقعا ممنون بابت این کتاب خوبتون... 🙏🌹☺️ خیلی بااین دوتا کتاب انس گرفتم وخودمو شناختم وبهتر درک

- بیشتر
آ سید مهدی
۱۳۹۵/۰۴/۱۷

کتاب های بنیاد فرهنگ زندگی عالیهههههههه :)

كِرم كتاب خوار
۱۳۹۶/۰۷/۲۹

یه کتاب جامع که در مورد کهن الگوهای درون مردان صحبت میکنه و توضیح مشکلات و نحوه ی متعادل کردنشونو،من پیشنهاد میکنم بخونید و از داستانهای بینظیری که مربوط به رم باستانه لذت ببرید،حرف نداره.

ali salmani
۱۳۹۶/۰۳/۱۰

کاش می شد کتاب انواع زنان رو هم از همین نویسنده میذاشتید برای فروش، اون کتاب محشره

farzanepoursoleiman
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

بسیار کتاب خوبی بود! برای شناخت مردان و حتی خودمون از نویسنده بابت این نوشتن این کتاب بسیار متشکرم 🤝

نورا
۱۴۰۰/۰۷/۰۲

اصلا خوشم نیومد . اصلا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
زنان بهتر می‌توانند زندگی مردان را تفسیر کنند، چون خیلی وقت‌ها مردان درباره‌ی اتفاقاتی در زندگی‌شان با زنان صحبت می‌کنند که آن‌ها را از هر مرد دیگری پنهان کرده‌اند.
مستاجر
«از هر ده مرد، تنها یک نفر دوستی از جنس خودش دارد که درباره‌ی کار و ازدواج با او حرف می‌زند. الگوی دوستیِ مرد معمولا به این شکل است که هر مرد دوستان مرد زیادی دارد که هر کدام از آنها جزء کوچکی از او را می‌شناسند و از بخش کوچکی از احساس‌های او آگاه‌اند.»
melik
مک‌گیل ادامه می‌دهد که اگر مردی خود را به‌طور کامل به شخص دیگری بشناساند، این فرد بدون شک یک زن خواهد بود. مردان بیشتر تمایل دارند احساسات، افکار و رؤیاهای‌شان را با زن دیگری در میان بگذارند تا مردی دیگر.
ابری
خودت را کنترل کن. محدودیت‌های خود را بشناس. از غرور دوری کن. با دیگران با احترام سخن بگو. از اقتدار فرمانروایان بترس. در مقابل خداوند کرنش کن. هنگام قدرت مغرور نشو. زنان را تحت کنترل داشته باش.
farzanepoursoleiman
غرور باعث می‌شود که حقیقت را نبینید.
Zohreh
«وحشیگری مردان، خصوصیتی است که در عمق قرار دارد.»
farzanepoursoleiman
هنگامی که از منابع شادیِ شخصی خود جدا می‌شوید، همه چیز برای‌تان یکنواخت و بی‌معنا می‌شود.
melik
زنان بهتر می‌توانند زندگی مردان را تفسیر کنند، چون خیلی وقت‌ها مردان درباره‌ی اتفاقاتی در زندگی‌شان با زنان صحبت می‌کنند که آن‌ها را از هر مرد دیگری پنهان کرده‌اند
هدی✌
یونگ در این مکاتبات اعلام می‌کند که اگر فرد معتاد گرایش به تجربه‌های روحانی و معنوی داشته باشد، احتمال حل شدن مشکل اعتیاد او زیادتر خواهد بود.
farzanepoursoleiman
مردان هنگام مواجه شدن با خیانت همسران خود عکس‌العمل‌های مختلف نشان می‌دهند. آیا مانند زئوس سعی می‌کنند مرد دیگر را نابود کنند؟ یا مثل آپولو می‌خواهند خودِ زن را نابود کنند؟ یا شاید مانند هرمس دوست دارند از جزئیات همه چیز آگاه شوند؟ یا حتی مثل هفایستوس می‌خواهند مرد و زن را دستگیر کنند و آبروی آنها را جلوی دیگران ببرند؟
احسان رضاپور

حجم

۷۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۷۲۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان