دانلود و خرید کتاب آینه داران آفتاب؛ جلد دوم محمدرضا سنگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینه داران آفتاب؛ جلد دوم اثر محمدرضا سنگری

کتاب آینه داران آفتاب؛ جلد دوم

معرفی کتاب آینه داران آفتاب؛ جلد دوم

کتاب آینه داران آفتاب نوشته محمدرضا سنگری در دوجلد منتشر شده است. این کتاب پژوهش و نگارش نو از زندگی و شهادت یاران اباعبدالله الحسین (ع) است.

درباره کتاب آینه داران آفتاب؛ جلد دوم

در کمتر محفلی بوده است که مواجه با این پرسش ها نباشم که «صحابۀ حسین چند تن بودند؟ اباعبدالله چگونه آنها را برگزید یا آنان چگونه حسین را برگزیدند و با او همسفر شدند؟» پرسشگران دقیق تر، از سن آنها، زادگاه و نژاد و تبار آنان می پرسیدند و نحوۀ شهادت و پاکبازی آنان؛ و البته همۀ این پرسش ها، پرسش های خودم نیز بود و پاسخ به آنها مطالعه و پژوهش گسترده ای را می طلبید که این کتاب حاصل و ره‌آورد همین نیاز است.

در تألیف این کتاب ناگفته‌ها دربارۀ یاران فراوان بود. گاه جز نام، هیچ نشان و شرحی در منابع یافته نمی‌شد. شباهت نام‌ها، زمینه ساز در هم‌آمیختگی، آشفتگی و در نتیجه ابهام‌های فراوان در زندگی یاران شده بود. عمدۀ مقاتل و کتبی که به اصحاب اباعبدالله اشاره داشتند از منظر قبیله به زندگی آنان پرداخته بودند که هرچند گذرگاهی برای مطالعه و شناخت آنان بود، ناگفته‌های فراوانی داشتند.  نهضت حسین(ع)، مردمی‌ترین حادثۀ تاریخ اسلام است. پیوند و گره خوردگی عاطفی مردم در عین ارزشمند بودن، آسیب‌های فراوانی در پی داشته است که تحریف، شاخ و برگ‌های ناروا و افزودن‌های فاقد استناد از آن جمله است. پژوهشگر باید دقیق و عمیق و کاوشگرانه از لابه لای این شاخ و برگ‌ها بگذرد و حقیقت را بشناسد و بشناساند. دخل و تصرف‌های غرض ورزانه و گاه جاهلانه را بر فهرست آسیب‌ها باید افزود. روش و اسلوب کار و نظام و چینش مباحث در این کتاب، با آثاری که در زمینۀ زندگی اصحاب اباعبدالله الحسین (ع) نوشته شده، متفاوت است.

مباحث تحلیلی و تبیینی دربارۀ اصحاب، جایگاه و فضایل آنها، نوع رابطۀ آنان با امام حسین (ع)، مباحثی در باب تقسیم بندی صحابه، قبایل آنان و منازل و حوادث راه مدینه به مکه و از مکه تا کربلا نخستین فصل کتاب است. این فصل با پشتوانه ای از جداول و نقشه‌های فرصت رصد و بررسی اصحاب را آسان‌تر و روشن‌تر ساخته است.

فصل دوم کتاب که آغاز بررسی زندگی و شناسنامۀ شهیدان است با شهیدان پیشاهنگ آغاز می‌شود. یازده تن شهیدان پیشاهنگ، شهیدانی هستند که قبل از وقوع حادثۀ عاشورا، در کوفه و بصره به شهادت رسیده‌اند. در مجموع، در این کتاب با یکصد و پنجاه و سه شهید نهضت حسینی آشناتر می‌شوید.

خواندن کتاب آینه داران آفتاب؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت حقیقت عاشورا پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

بنده خدا
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

محتوای کتاب بسیار عالی است اما هم قیمت کتاب چاپی هم نسخه الکترونیکی کاملا غیرمنطقی است. حیف چنین کتاب خوبی که توسط این انتشارات چاپ شده.

F .Malooze
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش بدید.

amir hossein
۱۴۰۱/۰۶/۰۳

صفحه ۱۲۳۷ جلد دو کتاب بخش مربوط به عباس بن علی علیه السلام و چند صفحه دیگر اشکال چاپی دارد مثلاً حرف سین در لسان افتاده و چند مورد به همین شکل هست. لطفاً نسبت به اصلاح آن اقدام بفرمایید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۵۰ صفحه

حجم

۲۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۵۰ صفحه

قیمت:
۲۴۵,۰۰۰
۱۴۷,۰۰۰
۴۰%
تومان