دانلود و خرید کتاب عاشورای شعر محمدرضا سنگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشورای شعر اثر محمدرضا سنگری

کتاب عاشورای شعر

معرفی کتاب عاشورای شعر

کتاب عاشورای شعر نوشته محمدرضا سنگری است. کتاب عاشورای شعر تحلیل و پژوهشی در شعر عاشورایی عصر انقلاب اسلامی است. این کتاب را شرکت چاپ و نشر بین‌الملل برای علاقه‌مندان به ادبیات منتشر کرده است. 

شركت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثارارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن كریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل كتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و كلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر كرده. همچنین فروشگاه كتاب این شركت به عنوان بزرگترین مركز عرضه و توزیع كتب دینی در تهران فعالیت دارد.

درباره کتاب عاشورای شعر

شعر رساترین رسانه‌ عاشورا بوده است و بیش از دیگر گونه‌ها کربلا را آینه بوده و شوکت و شکوه عاشوا را باز نموده است. شاید تأثیر، گیرایی و رسایی و مانایی این رسانه سبب شده بود که کاروان اسیران از کربلا تا شام و از شام تا بازگشت به کربلا و مدینه «پیام» خویش را در کنار خطبه‌ها با شعر بازگویند و با زبان سروده هم‌ گدازه‌های درون را بر زبان آورند و هم پتکی ستم‌کوب بر فرق بیدادگران باشند.

شعر عاشورایی بر خلاف دیگر حوزه‌های شعر آیینی، همه‌زمانی است و هم همگانی؛ در همه‌ی فصول و مناسبت‌ها حتی در مجالس جشن و سور و سرور عرضه می‌شود و هم مرزهای مذهبی را درنوردیده و همه‌ی مذاهب حتی شاعران دیگر فرهنگ‌ها و آیین‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

شاید اندکی شگفت‌آور باشد که ولادت شعر عاشورا، پیش از عاشورا انگاشته شود، اما اگر عمیق و دقیق در این عرصه پژوهش و تحقیق کنیم، درمی‌یابیم که بخشی از ادبیات عاشورایی حتی در دوران کودکی امام حسین(ع) از زبان پیامبر و فاطمه و علی(ع) یا در سال‌های پیش از وقوع کربلا آفریده شده است! شگفت‌تر آن‌که شیخ جعفر شوشتری در خصائص الحسینیه از محافلی نام می‌برد که از خلقت آدم و پیش از تولد امام حسین، در سوگ وی برگزار شده است!

حتی اگر کسانی در همین بخش تردید روا دارند، بخشی از شعر و ادبیات عاشورا، در فاصله‌ی زمانی آغاز نهضت حسینی‌ـ بیست و هفتم رجب سال شصت هجری، آغاز هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه تا روز خونین عاشورا ـ آفریده می‌شود. به دیگر زبان در طول حدود یکصد و شصت و سه روز قبل از عاشورا، شاهد ادبیاتی هستیم که از آن به ادبیات در عاشورا ـ با گسترش مفهوم عاشورا به کلّ نهضت و حرکت حسین ـ می‌توان تعبیر کرد.

با کتاب عاشورای شعر می‌توانید نسبت به شعر انقلاب دید بازتری داشته باشید و بتوانید با نگاهی دقیق‌تر آن را بررسی کنید. 

خواندن کتاب عاشورای شعر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران به ادبیات معاصر مخصوصا ادبیات انقلاب پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان