دانلود و خرید کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم) اثر هیئت رئیسه جنبش أمل لبنان

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم)

معرفی کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم)

کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم) نوشتۀ هیئت‌رئیسه جنبش أمل لبنان و ترجمه آقای مهدی سرحدی است. کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر سیری است در زندگی و فعالیت‌های اجتماعی امام موسی صدر در لبنان.

درباره کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم)

با آغاز سال ۱۹۷۵، اوضاع داخلی لبنان روزهای پرالتهابی را پشت سر می‌گذاشت، تا اینکه وقوع حوادثی بزرگ به آغاز جنگ‌های داخلی لبنان منجر شد. سال‌های پیش از آن، اقتصاد لبنان با بحرانی مواجه بود که باعث شد کارگران و کارمندان بخش‌های مختلف جامعه راهپیمایی‌هایی برپا کنند. راهپیمایان خواستار کاهش قیمت‌ها و تحقق خواسته‌های کارگران بودند.

این در حالی بود که بحران‌های سیاسی و امنیتی لبنان همچنان حل نشده باقی‌مانده بود و بر شدت آنها افزوده می‌شد. هم‌زمان با آغاز مذاکرات مصر و اسرائیل، وزیر خارجه وقت آمریکا، هنری کسینجر، نیز راه‌حلی برای بحران خاورمیانه ارائه کرد که به روش گام‌به‌گام مشهور شد.

خواندن کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به اندیشه‌های امام موسی صدر مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره سیّد موسی صدر

سیّد موسی صدر در سال 1307 در قم به دنیا آمد. پدر او سید صدرالدین صدر، جانشین شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزۀ علمیۀ قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. او درس‌های ابتدایی را در دبستان حیات قم گذراند و پس از آن وارد دبیرستان سنایی شهر قم شد و هم‌زمان با دورهٔ دبیرستان، به تحصیل علوم اسلامی در حوزۀ علمیۀ قم مشغول شد. موسی صدر پس از اتمام سیکل اول و بخش مقدمات علوم حوزوی، در خرداد سال ۱۳۲۲ رسماً به حوزۀ علمیۀ قم وارد شد.

سیّد موسی صدر روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.

او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. درحالی‌که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد.

بخش‌هایی از کتاب سیره و سرگذشت امام موسی صدر (جلد دوم)

پس از قرائت بیانیه، امام صدر در سخنانی با تاکید بر اینکه حمایت از مسئلۀ فلسطین را ادامه خواهد داد، رابطه میان بحران موجود با اوضاع منطقه و پیچیدگی‌های سیاسی کشور را تبیین کرد. ایشان ضمن تأکید بر اینکه تلاش او برای دفاع از مسیحیان و مسلمانان است، تهدید کرد:

هرگز اجازه نخواهد داد که اهداف سیاسی و یا منافع شخصی بحرانی ایجاد کند که کیان لبنان و همزیستی ملت را تهدید کند. اقدامات امام صادر و بازتاب مثبت آن در میان نخبگان ملی‌گرای لبنان، به‌ویژه، کمیتۀ ملی تنش‌زدایی، انتقاد و اعتراض بسیاری از شخصیت‌های رسمی و سیاسی را برانگیخت. خاصه آنکه مقر مجلس اعلای شیعیان در حازمیه به مرکز ثقل سیاسی لبنان تبدیل شده و بسیاری از لابی‌های سیاسی کشور را از رونق انداخته بود.

از نمونه‌های بارز این انتقادات می‌توان به اظهارات نخست‌وزیر، رشید الصلح، اشاره کرد. او گفته بود که نشست‌ها و دیدارهای حازمیم (مقر مجلس اعلا) نقش کابینه را تحت‌الشعاع قرار داده و امام صدر به‌تنهایی به سمبل گفت‌وگو تبدیل شده و نقش دولت را به عهده گرفته است

نظرات کاربران

⚖️وکیل بعد از این⚖️
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

اول از همه بگم که "طاقچه" چرا جلد دوم در بی نهایت قرار داره ولی جلد اول را برای استفاده عموم در بی نهایت قرار ندادی 😠😡. توضیحات جلد اول رو در قسمت نظرات جلد اول کتاب نوشتم. حالا توضیحات جلد دوم: کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۴۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۴۹ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان