دانلود و خرید کتاب یاران موافق سیدمرتضی مستجابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یاران موافق اثر سیدمرتضی مستجابی

کتاب یاران موافق

معرفی کتاب یاران موافق

یاران موافق از مجموعه تاریخ شفاهی، مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به خاطرات آیت‌الله سیدمرتضی مستجابی، فرزند حاج سیداسدالله مستجاب الدعواتی و نوه آیت‌‌الله سیدابوالحسن صدرعاملی می‌پردازد. ایشان به علت نسبت خانوادگی‌اش با خاندان صدر، از جوانی رابطه‌ای نزدیک و صمیمی با امام موسی صدر داشت.

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، طرح تاریخ شفاهی را با هدف ثبت و ضبط خاطرات نزدیکان، دوستان، همکاران و مرتبطان با امام صدر از اردیبهشت ۱۳۸۹ در دستور کار قرار داد.

جایگاه ممتاز امام موسی صدر از جهات مختلف بر اهمیت این طرح می‌افزاید. وابستگی به یکی از خاندان مهم شیعه، حضور موثر در حوزه علمیه قم و نجف، تحصیل در دانشگاه و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گسترده در ایران و عراق و لبنان، رهبری سیاسی و دینی شیعیان لبنان، ارتباطات وسیع سیاسی و فرهنگی با مجامع بین‌المللی و دولت‌ها و ملت‌ها و نخبگان سایر کشورها، ایفای نقش به مثابه اندیشمند و متفکر دینی، تعامل گسترده با عالمان ادیان و مذاهب اسلامی و غیراسلامی، تأثیرات عمیق در لبنان و خاورمیانه و … همگی شاهدی بر اهمیت جایگاه امام موسی صدر و ضرورت اجرای این طرح است.

با تشکیل «گروه تاریخ شفاهی»، مطالعه دقیق آثار و منابع مکتوب مرتبط آغاز شد تا ضمن آشنایی بیشتر با زوایای مختلف زندگی و دیدگاه‌های امام صدر، سرفصل‌های اصلی طرح تعیین و با مشخص کردن پرسش‌ها و ابهامات برای مصاحبه با صاحبان خاطرات و شناسایی اماکن مرتبط با ایشان اقدام شود.

تاکنون چند مجلد از مجموعه مصاحبه‌های انجام شده در گروه تاریخ شفاهی موسسه تدوین و منتشر شده است.

درباره کتاب یاران موافق

یاران موافق سومین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی امام موسی صدر است که به خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی، دوست و خویشاوند امام موسی صدر می‌پردازد.

در گفت‌وگو با آیت الله مستجابی در این کتاب به موضوعات زیر پرداخته شده است:

تولد، خانواده و اولین هجرت، خاندان صدر، ورود به سلک روحانیت، مبارزات سیاسی، امام موسی صدر و سجاده شعر.

شرح مختصری از زندگینامه افرادی که اسامی آنها در متن کتاب آمده، اسناد و تصاویر، نامه‌های مبادله شده بین امام صدر و آیت‌الله مستجابی و متن سخنان حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر قبلان (سرپرست هیات اعزامی امام صدر به ایران) از جمله بخش‌های دیگر این کتاب است.

در تدوین این اثر، شیوه بیان راوی حفظ شده و جز در مواردی محدود که خواندن متن با مشکلاتی مواجه می‌شد، از هرگونه تصرف اجتناب شده است. همچنین، حالات و احوالات مصاحبه‌شونده، مانند خنده، سکوت و خواندن شعر در متن آورده شده تا خواننده با احساسات راوی هنگام مصاحبه همراه شود.

 خواندن کتاب یاران موافق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مطالعه تاریخ شفاهی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

•سیب•
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های کتاب صفحات مربوط به عکس‌هاست.

hedayat Homa
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

عالی بود . متشکرم همچنین کتاب ایام غربت را به علاقه مندان توصیه می کنم

چگف
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار افتضاح!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

قیمت:
۱۶,۸۰۰
تومان