دانلود و خرید کتاب فرهنگ روانشناسی محمود ساعتچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ روانشناسی اثر محمود ساعتچی

کتاب فرهنگ روانشناسی

انتشارات:انتشارات معین
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ روانشناسی

کتاب فرهنگ روانشناسی نوشته محمود ساعتچی است. کتاب فرهنگ روانشناسی به شما کمک می‌کند تا ابا اصطلاحات و کلمات تخصصی رشته روان‌شناسی کاملا آشنا شوید. این کتاب به شما کمک می‌کند بتوانید تخصصی‌ترین واژه‌ها را به همراه بهترین معادل آن یاد بگیرید. این کتاب را  نشر معین برای تمام دانشجویان روان‌شناسی منتشر کرده است.

درباره کتاب فرهنگ روانشناسی

لازمه پیشرفت در هر زمینه علمی و یادگیری عمیق مفاهیم، اصول و فنون آن زمینه، آشنایی با حداقل یک زبان خارجی است. وقتی یک کتاب را به زبان انگلیسی می خوانیم، به شیوه‌ای مستقیم و به واسطه نویسنده، با دیدگاه همان کتاب آشنا می‌شویم. اما مطالعه متن ترجمه شده همان دیدگاه‌ها، درک و فهم مستقیم ما از منظور واقعی نویسنده خارجی را با محدودیت‌هایی مواجه می‌سازد.

بین استنباط دو مترجم از یک متن ثابت روان‌شناسی، تفاوت‌هایی وجود دارد. گاه مواردی پیش می‌آید که برداشت دو فرد از مطالعه یک متن روانشناسی به زبان انگلیسی، متفاوت است. برای حل این مشکل چه باید کرد؟ پاسخ این سؤال ساده است، برای اجتناب از این مشکل، ابتدا باید با زمینه ی علمی موردنظر به زبان اصلی، آشنایی کامل داشته باشیم و تسلط خود را به آن زبان به میزانی افزایش دهیم که خطای ما در فهم مطالب، به حداقل ممکن برسد. اما چگونه می‌توان تسلط خود را به زبان تخصصی افزایش داد؟

برای افزایش تسلط خود در مطالعه و فهم درست مطالب تخصصی به زبان انگلیسی، ابتدا باید با ترجمه یا معادل‌های فارسی واژه‌های آن زمینه تخصصی و سپس با تعریف یا تعاریف آن واژه خاص، آشنا شد. بهترین شیوه یادگیری معادل‌های فارسی اصطلاحات روان‌شناسی به زبان انگلیسی و تعریف یا تعاریف آن واژه، در اختیار داشتن فرهنگ روان‌شناسی است.

بیشتر واژه‌ها و تعاریف ارائه شده در کتاب حاضر از کتاب‌های روان‌شناسی و زمینه‌های وابسته به آن، به امانت گرفته شده‌اند . فرایند گردآوری واژه‌های تخصصی یک رشته علمی و سپس ارائه تعریف برای هر اصطلاح، بسیار وقت گیر و نیازمند صبر و حوصله بسیار است . نویسنده در این کتاب سعی کرده است بهترین ترجمه از واژه‌ها را در اختیار متخصصان قرار دهد. این کتاب به شما کمک می‌کند بهترین معادل‌ها را برای کلمات تخصصی روان‌شناسی پیدا کنید. این کتاب اثری تخصصی و کارآمد برای کسانی است که می‌خواهند مقاله یا کتاب روان شناسی ترجمه کنند. 

خواندن کتاب فرهنگ روانشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی که می‌خواهند تمام کلمات تخصصی این رشته را یاد بگیرند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فرهنگ روانشناسی

ability

توانایی (توانش): مهارت موجود و کنونی شخص، مثل مهارت در دوچرخه سواری، ماشین‌نویسی یا از برخواندن یک شعر را توانایی گویند . ولی منظور از «ظرفیت» اعمالی است که فرد پس از طی دوره‌ی آموزش مناسب، انجام خواهد داد. دانش یا مهارتی که شخص بتواند آن را عملاً نشان دهد. هم به استعداد و هم به پیشرفت اطلاق می‌شود. استعداد، پیشرفت. توانایی یعنی کیفیات، قدرت، صلاحیت، استعدادها، قوای ذهنی، تبحرها، چالاکی‌ها و غیره، که فرد را قادر می سازد یک کار برجسته را در زمان معینی انجام دهد. معنی اصلی این اصطلاح آن است که شخص می‌تواند یک کار معین را هم اکنون و بدون طی دوره‌ی آموزشی خاص، انجام دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۳ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۵۳ صفحه

قیمت:
۱۵۹,۰۰۰
تومان