دانلود و خرید کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین ریچارد داوکینز ترجمه محمدرضا توکلی صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین اثر ریچارد داوکینز

کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین

انتشارات:انتشارات معین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین

کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین نوشته ریچارد داوکینز است که با ترجمه محمدرضا توکلی صابری منتشر شده است. این کتاب به دلایل فرگشت جانداران می پردازد.

درباره کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین

کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین به عنوان خلاصه‌ای از تمام آثار و نظرات زیست شناسی تکاملی، کتابی بسیار ارزشمند است. هیچکس جز ریچارد داوکینز نمی‌توانست نظریان داروین را رشد دهد و با زبان علم امروز بیان کند. 

کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین توضیح و تحلیل دلایل، مدارک و شواهد نظریه تکامل جانداران یا نظریه فرگشت است که چارلز داروین، زیست شناس انگلیسی، اولین بار آن را مطرح کرد. داروین با بیان نظریه تکامل گونه‌های جاندار و برانگیختن نظریه ارسطویی، درباره ثابت و بدون تغییر بودن شکل جانداران، زیست شناسی و پزشکی را برای همیشه تغییر داد و مسیر علم را متحول کرد. 

نویسنده کتاب سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین دلایل، مدارک و شواهدی را از سنگ‌واره‌شناسی، جنین‌شناسی، گیاه‌شناسی، ژنتیک‌ مولکولی،‌ جانورشناسی و زمین‌شناسی برای توضیح نظریه تکامل جانوران ارائه می‌کند و نشان می‌دهد تغییر و تحول از اجرای ذاتی و خمیره ذاتی حیات است.

ریچارد داوکینز متولد ۲۶ مارس ۱۹۴۱، زیست شناس تکاملی و رفتارشناس انگلیسی الاصل است که در کنیا متولد شد. پدر و مادر او وقتی علاقه‌اش به موجودات را دیدند او را تشویق می‌کردند و داوکینز در آکسفورد در رشته جانورشناسی تحصیل کرد. 

داوکینز در این کتاب از توضیح نظریه فرگشت شروع می‌کند و کم‌کم به سمت پیش زمینه‌های تکامل و موارد مختلف اون می‌رود. نویسنده با زبانی ساده که برای تمام مخاطبان قابل فهم باشد نظریات داروین و نظریه خودش را توضیح می‌دهد و با لحنی شوخ طبعانه به بیان موضوعات علمی می‌پردازد. کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین شما را به قلب علم و تاریخ حیات جانداران می‌برد و کمک می‌کند هم جواب سوا‌ل‌هایتان را بگیرید هم سوال‌های تازه‌ای برایتان ایجاد شود، البته نویسنده سوال‌های بعدی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. از نکات جالبی که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود این است که پاپ با تکامل موافقت کرده است. 

خواندن کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین را به تمام علاقه‌مندان به علم پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین

بیش از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها انکار می‌کنند که انسان از جانوران دیگر تکامل یافته است، و بر این باورند که ما ـ و به طور ضمنی همه‌ی حیات ـ در ده هزار سال گذشته توسط خداوند خلق شده ایم. در انگلستان این رقم به این بزرگی نیست، ولی هنوز هم به طور نگران کننده‌ای بزرگ است. و برای کلیسا باید به همان اندازه ی دانشورزان نگران کننده باشد. نوشتن این کتاب ضروری بود. من نام منکران تاریخ را در مورد کسانی به کار می‌برم که تکامل را انکار می‌کنند: آن‌هایی که معتقدند سن زمین بر حسب هزاران سال اندازه ی کثیری می‌شود تا هزاران میلیون سال، آن‌هایی که معتقدند انسان‌ها هم زمان با دایناسورها زندگی می‌کردند. تکرار می‌کنم آن‌ها بیش از ۴۰ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. این رقم در بعضی کشورها بالاتر و در برخی دیگر پایین تر است، ولی 40 درصد میانگین خوبی است و من گاه و بی گاه منکران تاریخ را "چهل درصدی‌ها" می نامم.

نظرات کاربران

Yasin
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

ترجمه افتضاحه. فاجعه س. ترجمه بهتر و البته رایگان در اینترنت موجوده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۰۱ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۰۱ صفحه

قیمت:
۲۱۱,۰۰۰
تومان