دانلود و خرید کتاب قانون‌ بی قانونی ارین میر ترجمه شیرین سجودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون‌ بی قانونی اثر ارین میر

کتاب قانون‌ بی قانونی

معرفی کتاب قانون‌ بی قانونی

کتاب  قانون بی‌قانونی اثر ارین میر و رید هستینگز است. کتاب صوتی قانون ‌بی‌قانونی به شما می‌آموزد چگونه کسب و کارتان را متحول کنید و به سوی پیشرفت گام بردارید. این کتاب با ترجمه شیرین سجودی، و علی قربان‌زاده و محمد رهبان منتشر شده است.

درباره کتاب قانون ‌بی‌قانونی

رید هستینگز بنیان‌گذار نتفلیکس برای نخستین بار فرهنگ غیرمتعارف پشت یکی از نوآورترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان را در این کتاب رونمایی کرده است. در تاریخ هیچ شرکتی مثل نتفلیکس نبوده است. هیچ شرکتی نبوده که انقلابی در صنعت سرگرمی‌ باشد و سالانه درآمدهای میلیاردی کسب کند و تصورات میلیون‌ها انسان را را تحت تاثثر خود قرار دهد. برای دستیابی به این موفقیت‌ها، نتفلیکس بارها و بارها خود را از نو بازسازی کرد. این نوع انعطاف‌پذیری بی‌سابقه بدون اصول مدیریتی خاص و رادیکالی که رید هستینگز از همان آغاز کار در پیش گرفته بود غیرممکن است. هستینگز رویکردهای سنتی که شرکت‌های دیگر بر مبنای آن فعالیت می‌کنند را رد کرد تا به جای آن فرهنگ متمرکز بر آزادی و مسئولیت را به وجود بیاورد. فرهنگی که به نتفلیکس اجازه داده تا با تغییر نیازها سازگار شود و نوآوری هم داشته باشد.

برای نخستین بار در کتاب قانون بی‌قانونی، هستینگز و ارین میر، از با نفوذترین صاحب‌نظران حوزه کسب‌و‌کاری جهان، به اعماق ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های بحث‌برانگیز نتفلیکس ورود می‌کنند و حکایت جذاب و ناگفته‌ای از فلسفه یکی از ابتکاری‌ترین شرکت‌ها در جهان روایت می‌کنند.

۱۰ نکته‌ای که کتاب قانون بی‌قانونی به شما می‌آموزد

۱. به جای ۱۰ کارمند متوسط، یک کارمند با استعداد و عالی استخدام کنید

۲. افراد عوضی، افرادی که تن به کار نمی‌دهند، افرادی که عملکرد خوبی ندارند و کارمندانی که بدبین هستند؛ را از تیم خود دور کنید

۳. اصل «به‌دنبال خشنود کردن رئیس‌تان نباشید» را در بین کارکنان ترویج کنید

۴. قوانین مرخصی را حذف کنید

۵. فرایند دریافت تأییدیه برای هزینهها و مسافرت‌ها را حذف کنید

۶. بیشترین حقوق بازار را به کارکنان خود بدهید

۷. از سیستم‌های رتبه‌بندی اجتناب کنید؛ زیرا این سیستم‌ها باعث ایجاد رقابت داخلی شده و افراد را از همکاری منصرف می‌کنند.

۸. وقتی تشخیص می‌دهید که بهتر است کسی را اخراج کنید، به جای استفاده از برنامه بهبود عملکرد که هم تحقیرآمیز بوده و هم برای سازمان به‌صرفه نیست، بهتر است همین پول را در قالب بسته پاداش پایان کار در اختیار شخص قرار دهید.

۹. با زمینه‌سازی رهبری کنید، نه با کنترل

۱۰. فرهنگ خود را به همه دنیا معرفی کنید

شنیدن کتاب قانون بی‌قانونی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب قانون بی‌قانونی کتابی مدیریتی برای کسانی است که می‌خواهند در دنیای جدید کسب‌وکارها نقش جدی‌تری بازی کنند.

بخشی از کتاب قانون بی‌قانونی

ارین میر: بعدازظهر جمعه‌ای در سال ۲۰۱۵ «مت تانل»

مت سریع به دفتر برگشت و فیلم‌نامه را به «برایان رایت» داد (همان معاون سابق شبکه نیکلودئون که در فصل دوم با او آشنا شدیم). برایان در دنیای تلویزیون به خاطر توانایی بی‌نظیرش در درک علائق مخاطبان شناخته می‌شود. برایان با هیجان می‌گوید: «این متن زیباست. شخصیت‌های فوق‌العاده و سرعت زیادی دارد.» مشخص بود که دیگران چطور استدلال می‌کنند: «قهرمانان ۱۰، ۱۲ ساله در نگاه کودکان خیلی بزرگ و در نگاه بزرگسالان خیلی کوچک هستند، در نتیجه برای بیشتر تماشاگران جذابیتی ندارند» یا «داستانی دهه هشتادی است که توجه مخاطبان محدودی را جلب می‌کند». برایان نظر متفاوتی داشت و می‌گفت: «همه این سریال را نگاه خواهند کرد. چیزهای عجیب مجموعه بزرگی خواهد شد و نتفلیکس آن را می‌سازد.»

تا بهار ۲۰۱۵ متن خریده شد و موعد ساخت نزدیک می‌شد، اما نتفلیکس هنوز استودیو نداشت. سریال‌های موفقی مثل نارنجی مد جدید است و خانه پوشالی را استودیوهای دیگر ساخته و مجوز پخش آن را به‌صورت انحصاری به نتفلیکس داده بودند. نتفلیکس خودش محتوا تولید نکرده بود. حال به مرحله جدیدی وارد می‌شد. تد به‌روشنی گفته بود که سریال‌های اورجینال آینده را خودمان تولید می‌کنیم.

نتفلیکس در آن زمان فقط چند نفر را در تیم تولید داشت که بسیار کمتر از ده‌ها نفری بود که هر استودیویی معمولاً نیاز دارد. مت این‌طور به یاد می‌آورد:

به این دلیل توانستیم چیزهای عجیب را با موفقیت تولید کنیم که همه اعضای تیم بسیار کاردان و شایسته بودند. راب مذاکره‌کننده فوق‌العاده درخشانی است. بنابراین وقتی یکی از ستاره‌های سریال حاضر نبود قرارداد چندساله امضا کند، دقیقاً می‌دانست چه باید بگوید. لارنس مسئول امور مالی بود. قاعدتاً باید حواسش فقط به مسائل پولی می‌بود، اما در عین حال که همه کارهای مالی را می‌کرد، بقیه زمانش را هم به مدیریت تولید، یعنی کارهایی مثل اجاره مکان به‌عنوان محل کار نویسندگان می‌گذراند. لارنس و راب در کنار هم کار ۲۰ نفر را انجام می‌دادند.

ساخت فصل اول چیزهای عجیب کمی بیش از یک سال طول کشید. پانزدهم جولای ۲۰۱۶ منتشر شد. چند ماه بعد در جوایز گلدن گلوب نامزد جایزه بهترین سریال درام شد.

زیربنای موفقیت نتفلیکس این نوع داستان‌های نامحتمل است؛ تیم‌های کوچکی که فقط از افرادی با عملکردی بسیار بهتر از میانگین تشکیل شده (که رید آنها را تیم‌های رؤیایی می‌خواند) و روی مسائل بزرگ و دشوار کار می‌کنند. مت می‌گوید:

در بیشتر شرکت‌ها تعدادی کارمند عالی و تعدادی کارمند متوسط وجود دارد. کارمندان متوسط مدیریت می‌شوند، در حالی که شرکت به ستاره‌ها وابسته است تا از تمام توان‌شان استفاده کنند. در نتفلیکس وضعیت متفاوت است. ما در فضایی متعالی زندگی می‌کنیم که در آن همه عملکردی بالا دارند. وقتی در جلسات شرکت حاضر می‌شوم، احساس می‌کنم با استعداد و قدرت ذهنی افراد حاضر می‌توان برای دفتر برق تولید کرد. افراد یکدیگر را به چالش می‌کشند، استدلال‌هایی را توسعه می‌دهند و هر کدام در عمل از استیون هاوکینگ باهوش‌ترند. به خاطر همین تراکم زیاد افراد بااستعداد است که با سرعت فوق‌العاده‌ای کارهای زیادی را در نتفلیکس انجام می‌دهیم.


نظرات کاربران

🪶🪺
۱۴۰۱/۰۶/۱۴

نسخه بی نهایت این کتاب را اضافه کنید.

abad
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

سلام کتاب صوتی این نسخه در طاقچه موجود شد و بنده خریدمش تا انشالله بشنوم . ممنونم از مجموعه طاقچه که نسخه صوتی ان را هم با توجه بدرخواست بنده قرار دادند

سراج زاده
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

یکی از مشکلات امروزی در حوزه مدیریت نیروی انسانی در کسب و کارها میباشد و تاثیر گذاری مدیر بالاخص بر این حوزه این کتاب با توجه به تسلط قوانین و مقررات در کسب و کارها پیشنهاد می‌کند روش های دیگر

- بیشتر
امین
۱۴۰۱/۰۵/۲۵

ترجمه اش رو نپسندیدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
«فقط زمانی در مورد دیگران صحبت کنید که قصد دارید همان حرف‌ها را به خودش بزنید»
Mehrad Daghighi
مقدمه، فرض، خلاف فرض، نتیجه‌گیری. فرانسوی‌ها در کل دوران تحصیل یاد می‌گیرند که از این روش برای تحلیل استفاده کنند. آمریکایی‌ها اغلب یاد می‌گیرند که مستقیم بروند سر اصل مطلب و از موضوع منحرف نشوند. فرانسوی‌ها فکر می‌کنند وقتی بحثی مطرح نشده، چطور می‌توان رفت سر اصل مطلب؟
Mriq Sezar
افراد وقتی با جمع همراه می‌شوند، خیلی بیشتر احساس راحتی می‌کنند. در بسیاری از بخش‌های زندگی این رویکرد بد نیست، اما ممکن است ما را به سوی همراهی با ایده‌ای یا حتی پشتیبانی فعالانه از ایده‌ای هدایت کند که غریزه یا تجربه‌مان به ما می‌گوید که احمقانه است.
Mriq Sezar
ما انسان‌ها از اینکه داشته‌های خود را از دست بدهیم، متنفریم. این تنفر حتی بیشتر از لذتی است که از به دست آوردن چیزهای جدید تجربه می‌کنیم.
Turin
در نتفلیکس اگر فکر می‌کنید با نظر یکی از همکاران مخالف هستید یا بازخوردی دارید که می‌تواند برای شرکت مفید باشد، باید حتماً آن را بیان کنید؛ زیرا نگفتن نظرات‌نشان می‌دهد به شرکت وفادار نیستید.
Mehrad Daghighi
ما در محیط کار فرهنگی داشتیم که افراد را نسبت به فرایندهای شرکت در اولویت قرار می‌داد، به جای بازدهی بر نوآوری تأکید می‌کرد و فرآیندهای کنترلی خیلی کمی داشت. در فرهنگ کاری ما به دست آوردن عملکرد برتر با کارمندانی بااستعداد و برجسته بدون کنترل‌کردن، اهمیت ویژه‌ای داشت. این فرهنگ شرایطی برای ما فراهم کرد که می‌توانستیم پیوسته رشد کنیم؛ زیرا نیازهای دنیا و اعضای شرکت هم به‌مرور تغییر کردند. نتفلیکس متفاوت است. ما فرهنگی داریم که در آن قانون بی‌قانونی وجود دارد.
jbayat.ir@gmail.com

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۱۱۴,۰۰۰
تومان