دانلود و خرید کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟ ترجمه آرمین فیروزگاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟ اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟

معرفی کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟

کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یادبگیریم؟ توسط موسسه HTeBooks گرداوری شده و آرمین فیروزگاه آن را ترجمه کرده است. این کتاب به شما یاد می‌دهد مهارت‌های آموزش پذیری خودتان را بالا ببرید. 

درباره کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟

به تمام کارهایی که همیشه دوست داشته‌اید فکر کنید؛ یادگیری یک زبان جدید، دوچرخه‌سواری، صعود به قلۀ اورست. همۀ آدم‌ها فهرستی دارند از کارهایی که دوست دارند و آن را در انباری ذهنشان انبار می‌کنند و برچسب «شاید روزی وقت پیدا کردم» بر آن می‌زنند. بعد از اینکه انبوهی از کارهایی که دوست دارند را جمع کردند، جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می‌نشینند و وقت خود را به بطالت می‌گذرانند. افراد به این شکل رفتار می‌کنند، زیرا در اعماق وجودشان می‌دانند، یا بهتر بگوییم فکر می‌کنند که می‌دانند ، که مهارت لازم و زمان کافی را برای انجام این کارها ندارند. ولی در عین‌حال این را هم می‌دانند که دوست دارند این مهارت‌ها را بیاموزند.

موانع ذهنی فرد، تنها موانع واقعی او برای یادگیری مهارت جدید است. آن‌ها احساس می‌کنند اگر شروع به یادگیری کنند تنها چیزی که برای خود به ارمغان می‌آورند نامیدی و شکست خواهد بود، و در نهایت، یادگیری را اتلاف وقت تلقی می‌کنند. این نگرانی کاملاً بجا و منطقی است. اما، آیا هیچ‌گاه نتیجه‌ای بدون زحمت و کار به دست می‌آید؟ آیا کسی می‌تواند لذت یادگیری را انکار کند؟ مخصوصاً وقتی از صفر شروع می‌کنیم. یاد گرفتن سریع کاری که همیشه دوست داشته‌ایم، خوشایند نیست؟ لذتی که استفاده از مهارت نو‌آموخته برایتان به ارمغان می‌آورد را تصور کنید.

البته همۀ افراد بدون مهارت حرکت خود را شروع می‌کنند. همه باید این موضوع را درک کنیم. حتی نوابغ هم باید مهارت بیاموزند تا بتوانند از توانایی ذاتی خود استفاده کنند. باید بدانیم برای یادگیری مهارت‌های دلخواهمان در کوتاه‌ترین زمان، راه‌های کم‌دردسرتر و ناامیدکننده‌ هم هست.

این کتاب دقیقاً به‌منظور یادگیری آسان‌تر طراحی شده است. هرچند می‌توان کاری را در یک روز یاد گرفت، ولی کتاب پیش رو، یک کتاب «یادگیری چیزی در یک روز» نیست. این کتاب راهنمایی است برای یادگیری بهینه و هوشمندانه. یادگیری ناگهان اتفاق نمی‌افتد. اما روند یادگیری ساده است. هدف اصلی کتاب این است که کمک کند به دو موضوع مهم زمان و مهارت رسیدگی کنید. این کتاب کمک می‌کند زمان گران‌بهای خود را مدیریت کنید تا بتوانید مهارت‌هایی را یاد بگیرید که برایتان لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است. بتوانید دوچرخه‌سواری کنید، با مردم مناطق مختلف جهان گفت‌وگو کنید یا قله‌ای را فتح کنید، آن هم به‌سرعت. کافی است طرز فکر خود را دربارۀ یادگیری تغییر دهید تا خیلی زود به نتایجی برسید که هرگز تصورشان را هم نمی‌کردید.

خواندن کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به بالا بردن آموزش پذیری‌شان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونه هر مهارتی را سریع یاد بگیریم؟

«بهترین اتفاق ممکن برای هر انسان یافتن یک مسئله، علاقه‌مند شدن به آن مسئله، و در صدد یافتن راه‌حل آن بودن است، مگر اینکه مسئله‌ای جذاب‌تر خودنمایی کند.» کارل پوپر

اولین قدم فراگیری مهارت جدید، پیچیده نیست. فقط لازم است بدانید که دوست دارید چه کار کنید. این کار بخش مهمی از روند یادگیری است زیرا اساساً از هر مهارت برای حل مشکلی خاص استفاده می‌کنیم پس یادگیری هر مهارت در واقع شامل یافتن یک مشکل یا امری مسئله‌ساز است. وقتی سعی می‌کنیم مهارتی را بیاموزیم، ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شویم که می‌توانند سرعت روند یادگیری را کند کنند یا حتی باعث شوند که تسلیم شویم. اگر به کاری که انجام می‌دهیم علاقه داشته باشیم، حس دل‌زدگی حاصل از روند یادگیری و حل مسئله کمتر و قابل‌تحمل‌تر می‌شود.

وقتی به کار خود علاقه داشته باشید، اشتباهات دیگر خیلی دردآور نیستند. در این حالت به اشتباه خود بی‌اعتنایی می‌کنید و به آن می‌خندید و هنگامی که در یادگیری پیشرفتی می‌کنید بسیار رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. نهایتاً این علاقه‌مندی به شما انرژی لازم برای گذر از موانع و تلاش بیشتر را می‌دهد. تلاش بیشتر و ناامیدی کمتر باعث می‌شود مهارت مدنظر را سریع‌تر یاد بگیرید. 

نظرات کاربران

کاربر طاقچه
۱۴۰۰/۰۵/۱۸

خوبه

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

راهکار های خوبی برای یاد گرفتن مهارت های جدید گفته، من از قسمت های مهم چند تا بریده گذاشتم که شاید مناسب باشه، ولی برای درک عمیق تر باید نسخه کامل را بخوانید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان