دانلود و خرید کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول مریم سلیقه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول اثر مریم سلیقه

کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول

معرفی کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول

کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول نوشته مریم سلیقه است. کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول برای تمام کسانی که در حوزه آموزش کودکان دارای معلولیت فعالیت می‌کنند نوشته شده است. 

درباره کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول

کودک معلول فردی است که از توانمندی‌های قابل انتظار ما از یک کودک طبیعی محروم است. این محرومیت می‌تواند خفیف یا شدید باشد به عنوان مثال کودک ممکن است تنها یک اختلال یادگیری ساده داشته باشد و یا اینکه ترکیبی از اختلالات یادگیری در او مشاهده شود.

بسیاری از کودکان کم توان شبیه یکدیگر هستند اما هیچ‌گاه به طور دقیق مثل هم نیستند به سه دلیل اساسی نیازهای کودکان متفاوت خواهد بود:

۱- تمام کودکان با یک سری خصوصیات ارثی و ذاتی به دنیا می‌آیند.

۲- هر کودک به محیط ویژه‌ خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.

۳- میزان ضایعه مغزی، تعداد نواحی و مکان ضایعه‌ مغزی در کودکان مختلف مشابه نیست.

درصد چشمگیری از کودکان بر اثر عواملی (چون عوامل ارثی، عوامل دوران بارداری مادر، اشکالات موقع تولد و یا بروز بیماری‌ها و حوادث اولین سالهای طفولیت) دچار نقیصه‌هائی از نظر ذهنی و جسمی می‌شوند که این نقیصه یا معلولیت گاه به علت فقدان راه‌حل درمانی مناسب، در تمام سنین و تا آخر عمر اینگونه کودکان با آنان همراه خواهد شد. این کتاب برای کمک به مربیان و معلمانی نوشته شده است که با کودکان دارای معلولیت سر و کار دارند.

خواندن کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان و معلمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان کودکان معلول

اغلب والدین و مربیان، زندگی عاطفی کودک و مخصوصاً واکنش‌هایی را که نقصان‌های فکری بر جنبه‌های دیگری از شخصیت او دارند، کم ارزش می‌پندارند، در حقیقت کودکان عقب افتادهٔ ذهنی و یا کم‌خرد از عقدهٔ حقارتی رنج می‌برند که ناشی از نقصان‌های مغزی آنهاست.

آنها هر روز متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلاتی که خواهر و برادرانشان به راحتی قادر به حل آنها هستند ندارند و چون آنها را در بازی‌های کودکان نیز شرکت نمی‌دهند.

همیشه در گوشه‌ای تنها می‌مانند در واقع عقب‌ماندگی ذهنی با توقف پرورش روانی در ارتباط است، در موارد زیادی اکنون جای خود را به درک شخصیت خُرد شده داده است- شخصیتی که امکان بهبودی آن توسط روانپزشک میسر است. بنابراین بررسی تجزیه و تحلیل نقاشی‌های عقب افتادگان ذهنی و یا کم خردان را بهتر است در پرتو حساسیت روانی و ناسازگاری اجتماعی و آموزشی آنها و ارتباط آنها با اشیاء و اشخاص انجام داد.  مسائل و مشکلاتی که آنها برای ارتباط انسانی با دیگران دارند، در نقاشی‌های این دسته از کودکان کاملاً نمایان است.

باید توجه داشت که کودکان نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از لحاظ هوش و

حافظه و قدرت یادگیری نیز با یکدیگر تفاوت دارند، تفاوتهای فردی و درجات مختلف هوشی و استعداد باعث می‌شود که سیستم یادگیری برخی از کودکان کندتر از کودکان دیگر شکل بگیرد.

به همین دلیل برخی کودکان دیرتر یاد می‌گیرند مثلا ممکن است کودکی پیش از آنکه به سن مدرسه برسد خواندن ساعت را بیاموزد و کودک دیگری حتی تا کلاس سوم و چهارم نیز ساعت را به زحمت بخواند.

در این گونه موارد تحقیر و سرزنش و تهدید نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه علاقهٔ کودک را به تحصیل کم می‌کند و مشکل دیگری را نیز بر مشکلات خانواده و کودک می‌افزاید در واقع بی‌اطلاعی و عدم آشنایی پدر و مادر با اصول کلی تربیت و روشهای صحیح جریان تربیت را از مسیر مستقیم خارج می‌سازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
۱- تکرار و تمرین زیاد لازمهٔ یادگیری هر مفهوم یا مهارت از طرف کودکان عقب مانده ذهنی است. هر مهارت هرچقدر ساده باید آنقدر تکرار شود تا از طرف او مورد یادگیری قرار بگیرد.
کاربر ۳۶۹۶۲۲۸

حجم

۳۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۳۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان