دانلود و خرید کتاب نیکولا کوچولو و یک غافل گیری خوب رنه گوسینی ترجمه ناهید طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نیکولا کوچولو و یک غافل گیری خوب

کتاب نیکولا کوچولو و یک غافل گیری خوب یکی از کتاب‌های مجموعه نیکولا کوچولو، نوشته رنه گوسینی با تصویرگری ژان ژاک سامپه است که ماجراهای جذاب و خنده‌دار پسری به نام نیکولا را در خانه و مدرسه تعریف میکند.

درباره مجموعه کتاب‌های نیکولا کوچولو

تمام کتاب‌های نیکولا کوچولو داستان و شرح حال یک کودک فرانسوی در دهه پنجاه میلادی است. اولین سری این کتاب‌ها در سال ۱۹۵۹ منتشر شد. رنه گوسینی نویسنده این کتاب و ژان ژاک سامپه تصویرگر این مجموعه است. همه داستان‌های این کتاب را نیکولا کوچولو نقل می‌کند. اتفاقات عجیب و خنده‌دار این مجموعه این کتاب را برای همه سنین از کودک تا پدربرزگ و مادربزرگ محبوب و دوست‌داشتنی می‌کند.

شخصیت‌های اصلی این مجموعه عبارتند از خود نیکولا کوچولو، پسری که بسیار به ارزش‌هایی مثل دوستی پایبند است و به دنبال اجرای عدالت است. ریاضی‌اش خیلی خوب نیست و کوچکترین شاگرد کلاس است، کلوتر که شاگرد اخر کلاس است، السست بهترین دوست نیکولا، اود، قلدر کلاس، آنیان، شاگرد اول کلاس، روفوس که پدرش پلیس است و ژوفراو که یک پدر خیلی پولدار دارد.

خواندن مجموعه کتاب‌های نیکولا کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب‌های نیکولا کوچولو، کتاب‌هایی جذاب برای تمام نوجوانان و کودکانی است که سال‌های آخر دبستان را می‌گذارنند. با اینحال این داستان‌ها آنقدر جذابند که در هر سنی که باشید، از خواندنشان لذت می‌برید.

درباره رنه گوسینی

رنه گوسینی (René Goscinny‎) ۱۴ اوت ۱۹۲۶ در پاریس متولد شد و ۵ نوامبر ۱۹۷۷ در سن ۵۱ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. دوران کودکی خود را در آرژانتین سپری کرد و مدتی هم در آمریکا زندگی کرد. او نویسنده و ویرایشگر کتاب‌های مصور بود. در آمریکا با موریس آشنا شد، کاریکاتوریست بلژیکی که یکی از همکاران او برای خلق مجموعه پر طرفدار لوک خوش‌شانس بود. او همچنین با همکاری آلبرت آدرزو، ماجراهای استریکس را آفرید. اما شاید عمده شهرت او به دلیل خلق مجموعه نیکولا کوچولو باشد. ماجرای پسرکی که در مدرسه و خانه همراه با دوستانش، ماجراهای زیادی درست می‌کند، حسابی خرابکاری می‌کند و خلاصه کاری می‌کند که از ته دل بخندید.

درباره ژان ژاک سامپه

ژان ژاک سامپه (Jean Jacques Sempé‎) که با نام سامپه شناخته می‌شود ۱۷ آگوست ۱۹۳۲ میلادی، چشم به جهان گشود. او کاریکاتوریست فرانسوی است که به دلیل طراحی‌های پوسترگونه‌اش و همچنین تصویرگری کتاب‌های نیکولا کوچولو مشهور است. او در نوجوانی از مدرسه اخراج شد و برای تامین نیازهای زندگی‌اش، وارد ارتش شد. اما در دهه ۱۹۵۰ با رنه گوسینی آشنا شد و این آشنایی به نقطه عطفی در زندگی او بدل شد.

بخشی از کتاب نیکولا کوچولو و یک غافل گیری خوب

من خیلی دوست دارم که بابا و مامانم بعد از شام مهمان داشته باشند. اول به این خاطر که از خانه بیرون نمی‌روند، و بعد هم چون برای فردا صبحش شیرینی می‌ماند، البته اگر شکلاتی باشد اغلب تمام می‌شود.

از چیزی که کم‌تر خوشم می‌آید، این است که وقتی مهمان داریم، مرا زودتر می‌خوابانند. اما امشب نتوانستند.

مامان به من گفت: برو توی تخت، و عاقل باش.

بابا گفت: وگرنه سروکارت با من است.

من نمی‌فهمم منظور آن‌ها چیست ــ بابا و مامان را می‌گویم ــ من همیشه خیلی عاقلم.

وقتی دراز کشیدم، مامان مرا بوسید و به من گفت خوب بخوابم و به هیچ بهانه‌ای بلند نشوم. من، مثل همیشه، پرسیدم می‌توانم کتاب بخوانم، و مامان گفت باشد، فقط تا موقع آمدن مهمان‌ها. من کتاب را برداشتم، همان کتابی که در آن یک گروه سرخپوست با تبر و کلاه پَردار توی چادرهای‌شان ــ مثل تابستان در ساحل‌ــ زندگی می‌کنند. خیلی کتاب باحالی است. بعد شنیدم که زنگ در را زدند، و پایین همه شروع کردند به دادزدن و خندیدن. بعد مامان همراه خانم لافلام آمد توی اتاق من. خانم لافلام یک زن چاق است و فکر می‌کنم با آمدن او برای فردا صبح شیرینی نماند، ناجور شد، ولی او خیلی مهربان است.

خانم لافلام گفت: اوه! نیکولا! ــ انگار از دیدن من در آن‌جا خیلی تعجب کرده بودــ و ادامه داد: چقدر ناز است، آدم می‌خواهد بخوردش!

نظرات کاربران

AmirIranzadeh
۱۴۰۰/۰۵/۱۹

این مجموعه کتاب‌ها که البته قبلا فقط یک جلد بودند، محبوب دوره کودکی من بود و هنوز هم بعد از گذشت سالها و الان که در اواخر دوره جوانی و ابتدای میانسالی هستم هم گاهی یواشکی همراه با کودک درونم

- بیشتر
❤️کتاب رادوست دارم❤️
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خوب بود داستان های جذابی داشت و ماجراهای نیکولا توی خونه شون و مدرسه خیلی زیبا بود

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

نیکولا ما رو با خاطرات قشنگش در خانه و مدرسش همراهی میکنه❤

🕊️📚kerm ketab
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

من عاشق جلد های این مجموعه ام💓💓 بسیار خنده دار و زیبا ای کاش طولانی تر بود🌿

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۶۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان