دانلود و خرید کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار یاسین کباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار اثر یاسین کباری

کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار

نویسنده:یاسین کباری
انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار

کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار نوشته یاسین کباری است که در نشر عطران به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار

در ایجاد هرگونه کسب و کار جدید، اخلاق کار به عنوان تقویت‌کننده و نیز تسهیل‌کننده‌ی هر تلاش و پیشرفتی محسوب می‌شود. هر کسب و کاری به اقتضای حرفه‌ خاص خود، مسئولیت‌های اخلاقی ویژه‌ای می‌آفریند. در واقع از جمله عوامل مهم در مباحث مرتبط با توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی و وضعیت جوامع در حال گذار، وضعیت اخلاقی و ارزش افراد در این جوامع است. دانشمندان در سال‌های اخیر به شدت به لزوم رعایت اخلاقیات در کسب و کار توجه کرده‌اند. از طرف دیگر، کسب و کاری که ارزش‌های اخلاقی در آن حکمفرماست، با ترویج رفتارهای اخلاقی و ایجاد اعتماد توسط ذینفعان مختلف خود فرهنگی سازمانی را که اخلاق‌مدار و مبتنی بر اعتماد است، شکل می‌دهد و محیط سازمانی مثبتی را ایجاد می‌کند. امروزه نقش رعایت اخلاق در تمام شئون سازمان و تأثیر آن بر کارایی و اثربخشی سازمان، مورد توافق محققان قرار گرفته است و رفتار اخلاقی تأثیر چشمگیری بر روی فعالیت‌ها و نتایج سازمان دارد، زیرا بهره‌وری را افزایش داده، ارتباطات را بهبود می‌بخشد و درجه‌ی خطرپذیری را کاهش می‌دهد. اخلاق در هر جامعه، شالوده و زیربنای یک نظام اجتماعی متعادل و پیش‌رونده محسوب می‌گردد .

 اخلاق کسب و کار، عمل به قوانین و استانداردهای حرفه‌ای در فعالیت‌های روزمره کسب و کار شامل تولید کالاها و ارائه‌ی خدمات و رعایت اصول اخلاقی است. یک بُعد اخلاقی احتمالاً به یک جنبه‌ی فزاینده‌ی مهم در توسعه تجزیه و تحلیل کسب و کار تبدیل می‌شود. انتخاب روش ورود یکی از مهم‌ترین و بحرانی‌ترین تصمیمات استراتژیک برای شرکت‌هایی است که به دنبال توسعه و گسترش جهانی‌اند و به انتخاب بازار هدف خود اقدام نموده‌اند . یکی از ملزومات ورود به بازار هدف خارجی در راستای صادرات مطلوب، بهره‌گیری از اخلاق کسب و کار متقارن با آن صنعت یا تجارت است که این مهم در قالب عملکرد صادراتی نمود پیدا می‌کند.

نویسنده در این کتاب اخلاق و اخلاق کسب‌وکار را تعریف کرده و انواع اخلاق در سازمان‌ها را برشمرده است. سپس به اخلاق کار در ایران پرداخته و رایج‌ترین رفتارهای ناشایست اخلاقی در محیط کسب وکار را نیز برشمرده است. 

 مطالب این کتاب به طور کلی در دو فصل اخلاق کسب‌ و کار و تفکر در کسب و کار گنجانده شده‌اند.

 خواندن کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب اخلاق و تفکر در کسب و کار

در جامعه ایران اکثریتی معادل ۸۱.۴ درصد اعتقاد دارند که «روزی هر کس به قدر قسمت اوست» که عامل مهمی در تضعیف اخلاق‬کار محسوب می‌شود. از دیگر باورهای غلط که به کاهش اخلاق‬کار می‌انجامد اعتقاد به قضا و قدر است، ۸۹.۵ درصد ایرانیان به «تأثیر قضا و قدر در زندگی» اعتقاد دارند (محسنی، ۱۳۷۹: ۴۰۴-۴۰۶)، چنین باورهای عرفی به کاهش اخلاق‬کار در ایران می‌انجامد.

در شرایط امروز نگرش‌های منفی نسبت به فرهنگ و اخلاق‌کار ایرانیان وجود دارد و در سالهای اخیر نیز این نگرش از سوی مسئولین جامعه بارها مورد تأکید قرار گرفته و سعی شده راهکارهایی برای تقویت وجدان و اخلاق‌کار به عنوان پشتوانه اصلی توسعه پیدا شود (معیدفر، ۱۳۸۰: ۳۸). در تحقیقاتی که توسط پژوهشگران ایرانی درباره علل ضعف اخلاق‌کار در ایران صورت گرفته است، سه دلیل عمده ذکر شده است:

۱- توسعه برونزا علت اصلی ضعف وجدان‌کاری در ایران: جامعه ایران در برخورد با غرب فرآیند توسعه برونزای خود را تحت تأثیر غرب آغاز می‌کند. برونزایی توسعه موجب شده در اقدامات توسعه‌ای و گسترش سازمانی، ارزش‌های نظام اجتماعی کل، به ویژه نظام سیاسی، گسترش یابد تا ارزش‌های سازمان‬های کار سنتی. توسعه خارج از بستر اصلی سازمان‬های کار سنتی، نه تنها موجب عدم تداوم اخلاق‌کار این سازمان‬ها شده، بلکه عرصه را بر این سازمان‬ها و به تبع آن اخلاق‌کار سنتی تنگ کرده است (معیدفر، ۱۳۸۰: ۳۸).

۲-بیگانگی سیاسی و اجتماعی: جامعه ایران، مانند بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه، جامعه‌ای در حال گذار از وضعیتی سنتی به مدرن است. این وضعیت خصوصیات و ویژگی‬های خود را دارد؛ از جمله بیگانگی سیاسی و اجتماعی که بسیاری از معضلات فرهنگی جامعه ما، از جمله ضعف وجدان و اخلاق‌کار، از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد. بیگانگی ریشه در خصائص دوران گذار دارد که در سطح سازمانی، خود را بصورت ضعف اخلاق و فرهنگ کار، عدم دلبستگی به ارزش‌ها و اهداف سازمان و افسردگی روانی خصوصاً در زمان کار ظاهر می‌سازد (معیدفر، ۱۳۸۶: ۱۷).

۳-اقتصاد مبتنی بر نفت: فرهادی در تحقیقی با نقد اندیشه کسانی که معتقدند در ایران فرهنگ و اخلاق‌کار وجود ندارد و علت توسعه‌نیافتگی ایرانیان ناشی از وجدان ایرانیان است، می‌گوید: توسعه‬نیافتگی ایران ارتباطی با مسائل و موانع فرهنگی ندارد، بلکه واقعیت این است که آنچه گریبان توسعه را در کشورهایی با تمدن کهن و اقتصادی بادآورده، گرفته است، از یک سو شیوه تحمیل شده بر ما و از سوی دیگر، روشی است که ما خود برای زندگی در سایه دکل‌های نفت انتخاب کرده‌ایم. به نحوی که این کار، موجب جداکردن آنها از مجموعه‌های پیچیده ارزشی و هنجاری فرهنگ تولیدی و دانش‌ها و فناوری‌های چند هزار ساله‌شان شده است (فرهادی، ۱۳۷۶: ۸


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۳۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان