دانلود و خرید کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان مهدی رفاه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان اثر مهدی رفاه

کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان

کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان نوشتهٔ مهدی رفاه و مهدیس عبدی است و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان

پدیده وندالیسم یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد مسائل اجتماعی و آسیب‌های شهری است. این پدیده خسارت‌های مالی و غیرمادی را برای جوامع شهری و روستایی به همراه می‌آورد. نیاز مقابله با آن بیش از پیش در سطح مدیریت شهری جوامع، از جمله ایران ضروری است. وندالیسم به عنوان یک آسیب اجتماعی، به‌خصوص در جوامع مدرن ظهور و بروز گسترده‌ای یافته است. در جوامعی که نظام ثبت اطلاعات دقیق و منظمی دارند، یافته‌ها حاکی از آن است که سالانه بخش‌های مختلف جامعه، متحمل خسارات گسترده‌ای از این اقدامات می‌شود و هرساله میلیون‌ها دلار صرف تعمیر و جایگزینی اشیایی می‌شود که وندال‌ها به آن‌ها آسیب وارد کرده‌اند. نتایج پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد، بخش‌های مختلف جامعه در هر سال متحمل آسیب‌های گسترده و شدیدی از اعمال وندالیستی است و با وجود کامل نبودن اطلاعات و آمار مستند و ثبت شده در این حوزه، ارقام موجود گویای وسیع بودن خسارت‌های ناشی از این اعمال در جامعه است.

آنچه از آمار نهادهای امدادی دیده می شود، تعداد بالای آسیب‌‌دیدگان در کوهستان است که با توجه به اقبال گردشگران در منطقه کوهستانی شمیران و دربند و اطراف روستای نمونه گردشگری پس قلعه، ضرورت رسیدگی به آسیب‌‌دیدگان و پیشگیری از حوادث و ایجاد تمهیدات و راهنمایی گردشگران و فعالیت در زمینه کمک‌های اولیه و امداد ونجات را ناگزیر کرده است. یکی از راه‌های ارزشمند حفظ جان گردشگران کوهستان، علاوه بر هشدار، آموزش و اطلاع‌رسانی از خطرات اقلیمی و طبیعی کوهستان، از طریق نصب تابلوهای راهنمای کوهستان و حفظ تابلوهای موجود و بازنگری و بازسازی آنها است که در کوهستان بسیار ضروری است. این تابلوها نشان‌دهنده موقعیت مکانی و راهنمای مسیرهای کوهنوردی کوهستان در راستای هدایت گردشگران، شناساندن مکان‌های جان‌پناه، پناهگاه‌های امدادی و افزایش ضریب ایمنی کوهنوردان و گردشگران در مسیرهای کوهنوردی است. با نصب این تابلوها علاوه بر راهنمایی کوهنوردان و گردشگران و تسهیل دسترسی به مکان‌های مورد نظرشان، در صورت بروز هرگونه حادثه افراد می‌توانند با استفاده از اطلاعات این تابلوها موقعیت دقیق مکان خود را به گروه‌های امدادرسان اعلام  و همچنین مکان دقیق مشکلات موجود در طول مسیر را به مسئولین امدادرسان و پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان گزارش کنند. کوهنوردی ایمن و مناسب نیازمند اطلاعات هدایت‌کننده صحیح و روشن است که به وسیله تابلوها و علائم راهنما به کوهنوردان و گردشگران منتقل می‌شود. ضمن این موضوع که کوهنوردان باید از حداقل آموزش‌های کوهنوردی و خطرات کوهستان، مکانهای جان‌پناه‌ها و پناهگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برخوردار شوند تا صدمات و آسیب‌ها به حداقل ممکن کاهش یابند.

خواندن کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های گردشگری و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وندالیسم و تاثیرات منفی گردشگری کوهستان

«از آنجاییکه تابلوهای راهنمای کوهستان در شرایط ویژه حافظ جان و امنیت گردشگران و کوهنوردان از صدمات اقلیمی و طبیعی هستند؛ بنا براین، باید در همه اوقات و شرایط قابل دسترسی، خواندن و استفاده باشند:

۱. قابل دید در روز و شب باشند.

۲. قابل دید در شرایط زمستانی، برف و بوران و کولاک، مه غلیظ و تاریکی شب محیط کوهستان باشند.

۳. در مسیرهای معمول کوهپیمایی قرار داشته باشند.

۴. تمام خطرات و مسیرهای کوهپیمایی را منعکس کنند.

۵. تاب و توان در برابر توفانهای کوهستانی را داشته باشند.

۶. مقاوم در برابر نور خورشید بوده وبا رنگ‌های مشخص، مراتب خطر را بیان کنند.

۷. به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده باشند.

۸. فاصله تا تابلوی بعدی و مکان امن را مشخص کنند.

۹. با استفاده از تجهیزات روز، با استفاده از انرژی خورشیدی، شبها از دور پیدا باشند.

۱۰. مجهز به نور مه شکن باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان